Stránky

úterý 30. října 2012

Laura Mercier - Nuits Enchentées

Laura Mercier je známá především pro svou skvostnou dekorativní kosmetiku, která jak jsem si všimla je v blogovém světě vynášena do výšin. Moc pěkné seznámení se značkou se dočtete u Javorové víly zde. Je zbytečné  se rozepisovat, když vás mohu odkázat na zajímavé stránky. V mé kosmetické sbírce se zatím žádný produkt LM nenachází, což je škoda, ale zárověň se s tím dá mnoho dělat :)


Mé seznámení s LM proběhlo skrze její vůni a ne jen tak ledajakou. Nuits Enchetées je orientální vůně uvedená v roce 2008 a pro Lauru ji vytvořil James Krivda. Pokud se nepletu byla vyrobena v nákladu pouze 3000 kusů, dána do prodeje a už definitivně vyprodána. Proto jsem nesmírně ráda a pyšná, že jeden kousek před časem doputoval i ke mně.
Hned po rozvonění mi připomenula Theoremu od Fendi. Začíná lehce sladce citrusově, ale je odhlehčená štiplavým kardamonem a pak už mi před nosem defiluje krámek s orientálním kořením, pro mě těžko rozeznatelným. Zřetelný je snad jen zázvor. K tomu se přidává vůně čerstvě spařené kávy. Celá ta směs připomíná zázvorové sušenky a vedle nich šálek jemné kávy oslazené vanilkovým moninem. Působí velmi žensky a velmi jedle. Ikdyž je to vůně kořeněná, nedráždí. Uvolňuje mě a přináší mi dobrou náladu. 
Někde jsem četla, že zadání znělo stvořit orientální vůni tisíce a jedné noci. Já ji vnímám současně i jako gurmánskou. A tím zázvorově kořeněným akordem se mi vnucuje adventní a vánoční poloha. Nečekaně brzká sněhová nadílka byla pro mě impulzem o Nuits Enchentées napsat a samozřejmě se s ní i navonět:)

Složení (převzato z Arome):
hlava: mandarinka, kardamon
srdce: tuberóza, zázvor, guajak, piment, cedr, růže
základ: santal, ambra, pačuli, pižmo, káva, bourbonská vanilka, cedr














Už jste vyzkoušeli cokoliv od LM? Jste spokojené? Taky vás překvapila sněhová nadílka? Mě ano, hlavně letní výbavu na autě!
Zítra nás čeká ukončení giveaway a já jen prozradím, že jedna malá parádnice s jedním mlsným kocourem se nemůžou dočkat, až budou losovat:)
Zdraví vás tuttobene!








27 komentářů:

  1. Nezkoušela... Zázvorové sušenky...hmmm...Kam na ty vůně chodíš???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Odpověď znáš :) A budeš-li chtít, vyzkoušíš.

      Vymazat
  2. Nezkoušela a vlastně jsem o tom ani neslyšela. Taky se ptám, kam na ty vůně chodíš:-D?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Arome, to je ten zdroj mé voňavé inspirace:)

      Vymazat
  3. I mě těší být jednou z hrdých majitelek tohoto pokladu ;). Vánoční čas je přesně tou dobou, kdy sahám do skříňky a upřednostňuji ji před dalšími vůněmi...Zima té krasavici nesmírně sluší...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A mě těší, že si mi k tomu mému kousku dopomohla:) Ještě jednou díky!

      Vymazat
    2. No když už jsme takoví blázni, tak si pak musíme navzájem pomáhat :))

      Vymazat
  4. Tento parfém jsem měla a pak ho prodala...Nádherná vůně!

    OdpovědětVymazat
  5. Vůně by mi asi přišla až moc kořeněná, nebo taková tvrdá, ale složení může mást a skutečnost může být jiná. Každopádně má moc krásný flakónek :-)
    http://justbeyourselfbypetra.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naopak, vůně je hladká a kořením jen prohřátá :)

      Vymazat
  6. To zní moc lákavě, ale už ji asi nikde nekoupím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Občas se mihne na ebay, ale za nekřesťanský peníz. A kupovat naslepo bez očichání by byl asi risk. Ale věřím, že se u LM objeví další zajímavé vůně :)

      Vymazat
  7. No tak tohle je jedna z mých ostře sledovaných značek, kvůli té její gurmánské řadě. Nedávno jich bylo pár za pár šušňů na Jahodě, prováhala jsem...
    Znám vlastně jen Creme Brulee a ta je úchvatná! Voní jako nadýchaný šlehačkovo-karamelový věneček posypaný vanilkovým cukrem, ale tak, že vám na dva metry trnou zuby! Já karamel nerada, proto jsem nad ní váhala, ale te´d mne to mrzí a pasu po tom, kde se dají zkusit další.
    Zkoušela jsem to na jaře v Miláně v Campomarziu, tam měli i kosmetický pult, ale tam je CM obrovské; ve Florencii vůbec tuhle značku vůbec neměli. Tak kdyby na ni někdo někde kápl, budu vděčná za info, třesu se na to ji vyzkoušet.

    OdpovědětVymazat
  8. Tutto, prosímtě, dokázala bys tu tvoji vůni přirovnat k něčemu mainstreamu, co bych znala i já?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani ne, protože to co je kávové (př. Inside) není zas nepřeslazeně kořeněné. Napiš mi do mailu adresu, pošlu Ti vzorek. Samotnou by mě zajímalo, jak ji vnímáš. A úplně jsem zapomněla zmínit sillage, ta je vážně enormní!

      Vymazat
    2. No ráda, ráda, ráda si vezmu! Co za to? chceš zaplatit poštu, nebo něco poslat?

      Prosímtě, parfumerský zlozvyk: nepotřebuju plnou vialku! Na vyzkoušení mi stačí 1/4 ml, víc ne, zbytečně by to leželo, když se mi nebude líbit, a když jo, tak si seženu víc, vialka je stejně málo.
      Nebudu si o tobě myslet, že jsi lakota, já taky dávám málo - dřív jsem dělala velké vzorky a když se mi začaly vracet, že se holkám nelíbí, a hromadily se mi skoro plné vialky v šuplíku, tak sem si řekla, že je to plýtvání - nejen penězma, ale hlavně těma vůněma, některé z nich jsou nedostupné, je škoda, že jen tak leží a vialkou se já prostě nenavoním.
      Takže prosím max. do výše 1/4 vialky!

      Vymazat
    3. Hele vzora mám nachystaného, přesně podle instrukcí, jen jaxi nevím kam ho adresovat:)

      Vymazat
    4. No a je tady v tom elektrodeníčku někde tvůj email?
      Hele: CO-ZA-TO? Chceš nějaký vzorek, nebo peníze?

      Vymazat
    5. Nahoře hned pod tou tutti frutti motorečkou je můj mail :) Já mám takovou radost, že je někdo stejně slepý jako já!

      Vymazat
  9. Tak voňavého od Laury neznám nic, nicméně s přirovnáním k Theoremě se už chytám a myslím, že bych to mohla! Celé mi to zní jako luxusní zahřívačka na horskou chatu ke krbu, i s tím kožíškem... Jo, mimochodem - opět skvěle nafoceno! ;-) Škoda, že tyhle lahůdky se u nás běžně nedají vyzkoušet... a že to byla limitka, pro mě není důvod:) Naše parfumerie se mají stále co mnoho učit.
    Mmch, s dekorativkou jsem na tom úplně stejně. Jenže těch lákadel je všude tolik, že nevím, zda se na milou Lauru někdy dostane :D
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, lákadel je opravdu hodně. Taky bych ráda zkoušela, ale k některý věcem je horko těžko se dostat, jiné nedávám časově, a další mizí v propadlišti, protože se stále ukazují na scéně nové a nové (a je jedno jestli se jedná o vůně nebo kosmetiku), které se derou do popředí.
      Jsem ráda, že se fotky líbí :)

      Vymazat
    2. LM se neprodává skoro nikde mimo USA, ani v záp. Evropě to není moc rozšířená značka, takže naše parfumerie za to nemůžou. V USa je hromada značek, které se sem nikdy nedostanou, akorát nás nemrzí, protože o nich nevíme.
      Ale jestli se bavíme o jiných malých značkách, tak ta situace tady je taková především díky obchodním sítím. Češi milují nakupování v obřích nákupních centrech a do malých parfumerek nechodí. Aby mohla malá parfumerka prodávat např. jedinou exkluzívní niche značku s 6-7 vůněmi v sortimentu, musí nakoupit základní sadu zboží, aby měla kompletní sortiment (obvykle je to podmínka, kvůli zachování exkluzivity - 4 kusy osamělých drahých flakonků v regále nevypadají ani lákavě, ani exkluzivně, v tom je prostě kouzlo těch nichovek, že za ty peníze si musíš mít příležitost vybrat). V sadě jsou EdP, EdT, tělová a mycí kosmetika, stojan, testery, obaly (pytlíky, tašky), marketingový materiál. A taková sada stojí 250 tisíc.
      Pochybuju, že je tady takový prodejce, kromě asi 4-6 obchodů v Praze okolo Pařížské, který by si mohl dovolit držet třeba 5 takových značek + hromadu dalšího zboží, protože jen tohle by ho asi neuživilo.
      A co se týká síťových parfumerek, tak investice čtvrt milionu do jedné značky, nebo nákup vánočních balíčků DKNY? to je jasný, co vyhraje, že? Navíc exkluzívní značky do Sephor a Douglasů moc nejdou, ta LM se taky prodává v Itálii jen v Campomarziu.
      Spíš mne zaráží, jak málo přímo výrobci voňavek dbají na on-line - proč dělají ze vzorků exkluzívní, nedostupné zboží? Doba kamenných prodejen je pryč, kosmetika půjde do pár let většinou e-prodejem, a připadá mi, že se tomu nechtějí nebo neumějí přizpůsobit. U toho mainstreamu to chápu, to dělá jejich marketing, který on-line neumí a chtějí pořád tisknout ty velké barevné plakáty, které se fotí na Bali v šílených budgetech a můžou tam jet všichni vč. recepční. A taky to obnáší to, že se někdo z nich musí přímo on-line bavit s takovým póvlem, jako je zákazník, a do toho se nikomu nechce a brigádníci to neumějí. Tam to musí někdo prolomit, zatím se o něco pokoušel Burberry, ale asi se jim to nezdá dost důstojné, tak nějak zamrzli.
      Ale u těch menších značek je online skoro povinnost a jsou lidi, kteří postavili značku jen na blogu a komunitách, třeba Tauer v životě nevytiskl jediný billboard. Takže mne zaráží, proč do toho nejdou i ostatní naplno a nerozesílají třeba aspoň voňavé pohlednice, které nic nestojí. Ale myslím, že je to jen otázka krátkého času, než se všichni přesunou na Facebook a začnou nám to cpát, neboj Veru.

      Vymazat
  10. Muž si právě vzpomněl, že má pro mne v práci už několik dní obálku...nic jiného nečekám, děkuji nastokrát, oplatím recenzí!

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...