Stránky

pondělí 15. října 2012

Podzimní dýňová polévka

   S podzimem přichází krátké období, kdy se u nás doma na stůl dostane tahle dobrota. Příprava je jednoduchá a chuť podzimně autentická.


   Pokud spěchám a nemám moc času, tak jen očištěnou a nakrájenou dýni zpěním na másle, posolím, zaliju vroucí vodou nebo ještě lépe vývarem a vařím až změkne. Pak rozmixuju a dochutím solí a pepřem. Pokud si chci více vyhrát z chutí, tak v gázovém pytlíku přidám hřebíček a celou skořici. Před mixováním vyndám.
   Když je času více, tak očištěnou dýni rozkrájím na měsíčky, dám na plech, posolím a zakapu olivovým olejem a peču v troubě na 180 st. cca 45 minut. Změklou pak dám do kastrolu a postupuju stejně jako v předešlém případě. Po zalití vodou nebo vývarem nechám jen převařit a hned mixuju. Chuť je o poznání koncentrovanější.
   Na talíří někdy dochutím zakysanou smetanou a pár kapkami dýňového oleje, není to nutnost. Chuťově nejlepší mi příjde dýně Hokkaido. Ale polévku dělám i z ostatních druhů (krom těch okrasných:). 

   A co vy, děláte dýňovou polévku? Pokud ano, máte svůj oblíbený recept? Nebo vnímáte dýni jen jako podzimní dekoraci?

Těším se na vaše komentáře, 
tutto bene.

20 komentářů:

  1. Moje nejoblíbenější podzimní polévka. Přidávám ještě bazalku, česnek a opražená dýňová semínka ( ty dělávám ve velkém a pojídáme je pak u televize )
    Moc se mi líbí varianta s pečenou dýní, vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já česnek kvůli dětem vypustila. Ale určitě se k němu vrátím. A ty semínka, kdy je dáváš? Už během vaření nebo jimi nakonec na talíři polévku posypeš? dík:)

      Vymazat
    2. Semínka si sypeme do talířů ( a v průběhu jídla přidáváme :D ). A pražím je na kapce olivového oleje.

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Zrovna chci o víkendu dlabat dýni, tak ty zbytky využiju do polévky :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Teda! Na dýňovou polévku mě už lákala dcera - a teď ještě ty! Já to snad budu muset vážně zkusit...

    OdpovědětVymazat
  5. Dýňovou polévku mám strašně moc ráda. Zrovna nedávno jsem ji dělala, jen tam vždycky ještě přidám brambory (pak to dohromady rozmixuju).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Brambory taky přidávám, pokud mám málo dýně :)

      Vymazat
  6. My jsme dělávali džus, s dření, asi někde mám i recept, když bude zájem. Uvařená dýně se rozmixuje do konsistence řidší smetany, ochutí se cukrem, citronovou šťávou a trochou ananasového džusu nebo vody z kompotu. Moc dobré!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, ostatní se určitě taky nechají rádi inspirovat :)

      Vymazat
  7. tutto, tak konečne som sa dočkala :D krásny recept, s dynovou som ešte nikdy neprišla do styku, chystám sa to čo najskôr napraviť :D

    OdpovědětVymazat
  8. Ta vypada yummiiii....hned vyzkousim.
    Zboznuju polevky vseho druhu.
    Moc se mi libi tvuj blog a hned se hlasim mezi followery:)

    CHIC SICILY

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, to mě moc těší :) A dýňovou určitě vyzkoušej, má skrytý potenciál :)

      Vymazat
  9. Nikdy jsem nezkoušela, ale ochutnala jsem tenhle týden u kamarádka a plánuju ji o víkendu dělat. Mńam :))

    stars-by-lucy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si ji udělej. Není na tom co zkazit a ta chuť tě za přípravu odmění :)

      Vymazat
  10. Doporučuji místo pepře dát lžičku kari nebo i víc :), delikatesa.
    trn

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...