Stránky

pátek 23. listopadu 2012

Vanilkové překvapení z vlastní dílny



Vánoce se kvapem blíží a já vám dnes chci dát ultrajednoduchý tip na vlastnoručně vyrobený dárek. V podstatě je to takový malý DIY projekt, jak je dobrým zvykem tohle „udělej si sám“ označovat v blogosféře :)
Pokud máte ve svém okolí někoho, kdo rád peče, vaří, připravuje moučníky určitě mu uděláte ohromnou radost vlastnoručně připraveným vanilkovým cukrem. Já bych rozhodně radost měla.
Budete potřebovat:
těsnící uzavíratelnou sklenici nebo dózu, dobře vymytou a vysušenou (tato je z Ikea)
1 vanilkový lusk (tobolku)
cukr krupice


rozříznutý vanilkový lusk se semínky




Jednoduše naplníte sklenici cukrem, vanilkový lusk podélně a jen do středu rozříznete (já jsem si lusk nejdřív rozpůlila a pak jsem nařezávala, dělalo se mi to lépe) a vložíte k cukru do sklenice. Dosypte cukr a dobře sklenici uzavřete, ať cukr nezvlhne a aroma vanilky zbytečně nevyprchá. Pak už jen sklenici nebo dózu převažte stuhou nebo zabalte či jinak ozdobte a máte hotovo. Cukr si připravte minimálně týden dopředu, ať má čas vstřebat aroma vanilky. Další tip, který jsem našla ve vánoční kuchařce Nigelly je, že cukr můžete v průběhu roku stále dopňovat. Po roce je vanilka už ale natolik vyčpělá, že je třeba ji nahradit luskem novým. Ale to zas může být vaše příležitost, že své blízké opět obdarujete :)


Tip na tento dárek jsem čerpala z  vánoční kuchařky Nigelly Lawson, o které jsem se už zmínila tady. Rozhodně nezůstanu u jedné skleničky. Už čekám zásilku dalších vanilkových lusků :) A jsem moc zvědavá, jestli obdarovaným udělají radost.

Líbí se vám tento jednoduchý nápad? Vyrábíte rádi dárky pro své blízké?

Přeju krásný pátek všem, přestože je typicky listopadově nevlídný a tuttobene!

22 komentářů:

  1. Sice náruživé kuchaře ve svém okolí nemám, ale nevadí! Dárky moc ráda vyrábím, určitě přijdu na něco jiného, co je potěší, a co sama zvládnu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O tom nepochybuju :) Ještě jsem ráda rozdávala višně naložené v rumu. Jenže letos byli špačci rychlejší než já a višně mi ještě na stromě sezobali. To málo co zbylo si šetřím pro sebe:)

      Vymazat
  2. Neměla bych ho asi komu dát, ale já sama si takto vanilkový cukr vyrábím :) Hmmm, ta vůně je prostě božská! (a nedá se to vůbec srovnat s klasickým sáčkovým vanilkovým cukrem).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůně i chuť jsou nesrovnatelné. Přesně jak píšeš:)

      Vymazat
  3. delam taky :-) jen z trtinoveho cukru .-) to je vuuune, kdyz se to otevre - super

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třťinový mě vůbec nenapadl. to je super nápad, díky:)

      Vymazat
  4. Aha, tak to by me nenapadlo, diky moc za tip, asi udelam radost mamce :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš vůbec zač, určitě bude mít mamka radost:)

      Vymazat
  5. Taky vanilkový cukr dělám. Jen tu vanilku z lusku vyškrábnu a do cukru vmíchám. Lusk pak do cukru taky vkládám. Ale je fakt, že to dělávám jen pro sebe, jako dárek jsem ještě nepoužila, páč mě to prostě nenapadlo. Díky za tip :)
    ( jo, a další vanilka už je objednaná ;) )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Další sklenice už jsou nachystané:D

      Vymazat
  6. Jee, to je fakt dobrej nápad! A navíc je to jednoduchý, takže to zvládnu:) Mamka hodně peče a vaří, takže tohle by jí taky určitě udělalo radost:)

    OdpovědětVymazat
  7. přesně v takové sklenici si ten cukr vyrábím, ale používáme doma tmavý třtinový :)

    OdpovědětVymazat
  8. To je úžasný nápad! Jsi moc šikovná:) Líbí se mi to moc!:)

    OdpovědětVymazat
  9. Všem děkuju za moc milé komentáře:) A pokud se někdo chystá si cukr udělat, tak ať se dílo podaří. Ikdyž tady vážně nejde nic zkazit:D

    OdpovědětVymazat
  10. Moc dobrý nápad!
    Svým nejlepším přátelům na Vánoce dávám houby,zavařené v kyselém nálevu, které jsem v létě a na podzim nasbírala. Skleničky převazuji nějakou hezkou stužkou. Tyhle osobní dárky jsou báječné.
    Ovšem myslím, že se v příštím roce zameřím i na dárky pro nepřátele. Přece jen... v houbách se dost vyznám...Jen to nesmím zaměnit...
    Nebo dám do cukru nějakou "hezkou" bylinku. Taky dobrý...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebo můžeš namíchat nějakou "moc dobrou" čajovou směs :D Doufám, že mě pak nějakým tím vykutáleným dárečkem neobdaruješ :D

      Vymazat
    2. NEBOJ!!! Říkala jsem nepřátelům...

      Vymazat
  11. Tohle znám, taky mám vanilkový lusk v cukru:-)

    OdpovědětVymazat
  12. skvely napad, vanilkovu vonu milujem nadovšetko :)

    OdpovědětVymazat
  13. Jeee...to je ale prece uzasne!!!
    A navic to snad zvladnu i ja:)

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...