Stránky

sobota 29. prosince 2012

Ivoire - Pierre Balmain


  
  Jeden z posledních letošních příspěvků bych opět ráda věnovala vůním. Ta dnešní se jmenuje Ivoire a letos v červenci ji do světa vypustil módní a parfémový dům Balmain. Dovolím si jen pár slov ke značce Balmain. Pokud chcete, klidně následující odstavec vypusťte.
  Pierre Balmain  (narozen 1914) byl francouzský módní návrhář, který v roce 1945 založil vlastní módní dům, nesoucí jeho jméno a v jehož čele stál až do své smrti v roce 1982. A jak už tak bývá dobrým zvykem mnoha módních domů, rozšířil své působení i do oblasti vůní. Mezi parfémové prvotiny patří  velmi úspěšná Vent Vert.
  Ivoire  (2012) má být současnou moderní interpretací úspěšné a skoro stejnojmenné klasické chypre vůně z roku 1979 - Ivoire de Balmain, která už ovšem s nároky a trendy současných uživatelů moc nekoresponduje. Dnes se nebudu a ani nechci pouštět do srovnání obou Ivoire. Vlastně si na to ani netroufnu, protože původní Ivoire jsem zkoušela jen jednou a mám o ní jen určité povědomí. Jediné co si o ní troufnu napsat je to, že se nejedná o současnou vůni. Mnohé byste ji vnímali jako květinovou až bylinně mýdlovou vůni z mládí vašich maminek nebo dokonce i babiček. Jediné co si vybavuju zřetelně, že po rozvonění její zelená hrana trochu změkla a dala vyniknout jemnému heřmánku.
  Co ale přináší letošní Ivoire? Jisté pojítko mezi oběma by mohla být snad jen ta mýdlovost. Jenže tady je interpetována moderně, čistě až krémově. Mýdlovo krémový akord se nese celou vůní, od počátku až do konce. V úvodu je doplněna o lehké, hebké a nedrásavé zelené tony (galbanum a filalkové lístky). Potom se z ní zrodí čistokrevná lehce sladce květinová mýdlovka až do krémova s trochou jakoby ozónu, dělá takový jasný průzračný efekt, možná někomu může trochu připomínat aviváž, ale v dobrém slova smyslu nebo čistý vzduch po bouřce. V poslední fázi se objeví suchý cedrový (dřevěný) akord, ale stále je obalen do krémového mýdla.
  Výdrž je excelentní. Tři nikterak výrazné střiky na mně drží půl dne jak přibité. Jsem zvyklá přes den vůně přiživit, ale tady nemám potřebu. Jen pokud ještě někam odpoledne nebo večer vyrážím, tak pak ano.
  Flakón udělá radost těm, které preferují klasické, elegantní a čisté tvary. Trochu připomíná některé klasické flakony Chanel. Vůni si můžete pořídit v 30, 50 a 100ml. A v eshopech za hodně příjemné ceny.
  Pokud toužíte po vůni, se kterou nechcete na sebe příliš upozorňovat, ale přesto vonět elegantně a trochu uvolněně, pak je to dobrá volba. Určitě ji alespoň vyzkoušejte. A rozhodně zkoušejte na kůži. Mýdlovky to mají rády:)


Složení (Arome)
Hlava: mandarinka, fialkové lístky, galbanum
Srdce: růže, jasmín, kosatec, ylang-ylang
Základ: vetiver, cedr, pačuli, vanilka
Parfumér: Michel Almairac, Jacques Flori

Voňavý závěr roku vám přeje
tuttobene:)

13 komentářů:

  1. Ty jsi to tak krásně popsala. Určitě si přivoním.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju a určitě přivoň, v parfumériích ji mívají:)

      Vymazat
  2. Já ji mám a je náádherná! A to jsem ji kupovala naslepo kvůli ceně a flakonu, ale dostala mě i obsahem. Hned po přečtení článku jsem se musela jít stříknout :) Jenom mi přijde, že nějak podezřele rychle ubývá, nemám ji dlouho, dokonce jsem ji ještě ani nevynesla ven, zatím jen nadoma, a už jsem u horního okraje toho bílého čtverce (mám padesátku). Ještě teda nevím, jak se projeví, až ji začnu nosit pořádně, ale momentálně z ní mám pocit, že si ji koupím znova... a znova a znova :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No skvěle, že si v ní taky libuješ. Mně moc neubývá, protože drží fakt dobře a moc nepřestříkávám. Já si zatím vzala 30tku, ale určitě budu příště kupovat větší objem. Tuhle je příjemné mít na polici:)

      Vymazat
  3. Jí vždycky žasnu, jak někdo může tak dokonale popsat vůni!:) Balmain vůbec neznám (a stydím se), ale až půjdu do parfumérky, tak si přivoním:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za pochvalu:) Na Arome se najde spousta přebornic, které dokáží popsat vůně ještě mnohem lépe a pak recenze Parfumerky jsou vyčerpávající a trefné.
      Není se třeba vůbec stydět, Balmain je v mainstreamu spíš okrajová značka. Nechrlí jednu vůni za druhou a možná proto je víc na okraji zájmu. Zato se často dá sehnat za příjemné ceny:)

      Vymazat
  4. Moc hezká recenze...
    Mýdlovka? To očuchám...

    OdpovědětVymazat
  5. Vůni jsi věnovala moc hezký článek, škoda, že sama nevím, jak voní, někde ji musím očichat :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak do třetice jsem včera testovala tuhle Balmainku - naprosto s Tebou souhlasím, co se výdrže týče - Shalimarky "převálcovala" a cítila jsem ji po zbytek dne....Překvapilo mě, že je v ní ylang-ylang - ten testuju intenzívně :-) a vůbec jsem ho tam necítila :). Příjemná svěží vůně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, je tam, ale jen jako součást kompozice a navíc nehraje prim. V tom případě se mi líbí. Ylang-ylang jako solitér není moje krevní skupina. A ten náš testovací je docela dost intenzivní, tak se od té vůně snažím nějak odprostit, ať mu nekřivdím už jen principielně kvůli vůně.

      Vymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...