Stránky

neděle 27. ledna 2013

Bio arganový olej - Nobilis Tilia

 Dnes bych se ráda věnovala arganovému oleji a jeho účinkům. Na úvod je několik málo informací. Arganový olej se lisuje z plodů malých stromů Argania spinosa rostoucích v Maroku. Díky vysokému obsahu vitamínu E, nenasycených mastných kyselin, karotenoidů a fytosterolů vyhlazuje a zjemňuje pleť. Má silné regenerační a zvláčňující účinky a obnovuje vitalitu suché, vysušené, citlivé, poškozené nebo předčasně zralé pleti.

 A jak zabodoval u mě? Zabodoval i nezabodoval. Svoji první zkušenost s arganovým olejem jsem udělala cca před dvěma lety na přelomu zimy a jara. Ovšem to jsem měla arganový olej s mořskými řasami od Original ATOK. Z počátku mě drželo téměř euforické nadšení. Použila jsem jej večer a ráno kouknu, pleť byla krásná, vypnutá jak namašlovaná vánočka. Tento stav trval tak 2 týdny a pak jsem si buď zvykla nebo už efekt pro mě nebyl tak výrazný a tak jsem si dala pauzu. Opět jsem ho vytáhla na začátku léta a vyhlazovací a vypínací efekt už nebyl tak výrazný. Navíc během léta mám obvykle pleť v nejlepší kondici. Tak jsem na nějakou chvíli dala arganovému oleji pokoj.
 Po nějaké době jsem si ho znovu koupila, právě od Nobilis Tilia. Tak výrazného efektu vypnutí a vyhlazení jsem se od něj nedočkala, ale musím na pravou míru uvést, že se mi vcelku znatelně změnila kvalita pleti. Zatímco ještě před rokem jsem měla pleť spíš sušší až smíšenou, teď po vysazení hormonální antikoncepce  ji mám smíšenou s občasným akné. Vzhledem k tomu, že už mám blíž ke čtyřícítce než ke třicíte tak přirozeně pozoruju viditelné známky povadlosti, první znatelnější vrásky a do toho pubertální akné  - povím Vám, to je fakt úžasná kombinace toto! A právě v tom bude zakopaný pes. Na jednu stranu mi přináší benefit částečně vypnuté a regenerované pleti, na druhou stranu při dlouhodobém používání mi ucpává póry a zhoršuje akné. Některé zdroje uvádějí, že je vhodný i k ošetření aknózní pleti, to bohužel nemůžu potvrdit, mně naopak stav akné zhoršuje.
 Olej je světle slámově žlutý, má typickou (nakyslou) pro mě nijak zvlášť příjemnou vůni. Nepřekonatelná katastrofa to není a chvíli po aplikaci ji necítím. Olej jsem používala  večer na vyčištěnou pleť. Dobře se s ním pracuje, pokud máte pleť navlhčenou. Já jsem si vždycky stříkla termální vodu Avene a na ni rozetřela a zapracovala 3-4 kapky oleje. Po zapracování se hezky vsákne a pleť se neleskne. Součástí balení je kapátko, takže se velmi příjemně olej nabírá i aplikuje.


Shrnutí: pokud máte pleť povadlou, ochablou, suchou maximálně smíšenou pak to bude určitě dobrá volba a rozhodně doporučuju minimálně k vyzkoušení nebo k občasným pěstícím kúrám. Mladé a aknózní pleti bych ho nedoporučila.

Ať se Vám zbytek neděle vydaří podle Vašich přestav a 
tuttobene:)


19 komentářů:

  1. uvažovala som nad ním ale už ma neláka ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za recenzi, hodně jsem nad ním uvažovala, ale s mojí ne sice mladou, ale aknózní pletí by kámoš asi nebyl ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jakmile se ti podaří mít akné alespoň trochu pod kontrolou, tak pak rozhodně vyzkoušej:)

      Vymazat
    2. Přesně tak, Luci, to samé si říkám taky. Jen se obávám, že se pupínků jen tak nezbavím, neb pubertu mám dávno za sebou (aspoň dle věku) a ty mrchy se mě drží stále dál... :D
      Verunka

      Vymazat
  3. no v prvej polke som už skoro hľadala zdroj kde ho zakúpiť, potom si ma schladila, ja mám pleť citlivú, a zmiešanú, občas ma hnevá T zóna, tak teraz neviem, zaujal ma aplikátor aj efekt, len ak má upchávať póry .... idem hľadať, či majú aj nejaké značky u nás takýto druh oleja :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně se kloním k tomu ho minimálně vyzkoušet. Třeba Ti neplechu dělat nebude. Mně se to akné vyhazuje na dost nezvyklých místech, líčka, spánky , krk :(
      Mám odzkoušeno, že ho nemůžu používat dlouhodobě nebo trvale. Takže zůstanu u těch týdenních kúr na přelomu zimy a jara, kdy moje pleť potřebuje velkou vzpruhu.

      Vymazat
  4. Na pleti mi zatím sedl jen heřmánkový olej od Saloosu, arganový jsem nezkoušela. Žárovky se mi tolik nedělají od doby, co jsem přestala používat krémy i oleje. Jinak kombinaci jisté povadlosti a zároveň zvýšené produkce mazu plus sem tam zanícený pupínek - to moc dobře znám :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A tak já jsem heřmánkový ještě nezkoušela. Možná vyzkouším. Teď jsem si objednala levandulový, jsem zvědavá jestli s pupínkama zatočí:)

      Vymazat
  5. Och, vřelé díky za tenhle článek! Právě že jsem všude taky četla, že je to super na všechny typy pleti. No, to bych asi zaplakala. S pupínky totiž bojuju imrvére, přestala jsem kvůli tomu používat většinu make-upů a bbček a ve snu by mě nenapadlo, že si je můžu zase "vyrobit" s tímhle olejem. Ač je jinak nejspíš úžasný, proti tomu nic. Takže děkuju pěkně, ušetřilas mi nějaký ten peníz a týdny trápení se s nepěknou pletí :) Do používání oleje bych mohla uvrtat mamku, ta by to rozjasnění a napnutí echt potřebovala, ale pochybuju, že jí přemluvím přes tu "vůni" (čichala jsem k oleji u Verči a nevydýchala jsem to...)
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No možná na občasné oštření by se dal, ale na dlouhodobé u tohoto typu pleti fakt nedoporučuju. A smrádeček to je:)

      Vymazat
  6. VŠECHNY oleje, co jsem zatím vyzkoušela mi pleť "zacpaly". Zkusím už jen ricinový a končím!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. zkus od Decleoru (recenzi mám kdyžtak na blogu), to jsou jediné oleje, které mi póry neucpávaly, což bude tím, že nejsou jen jednodruhé, ale míchané z více olejů - mají různé kombinace, včetně vyloženě na akné

      Vymazat
  7. hele, mně taky ucpává póry, a to pleť zase tak mastnou (ani mladou) nemám ... můžu ho použít tak jednou, dvakrát a pak toho musím zase nechat ...

    OdpovědětVymazat
  8. Já mám z olejů poměrně respekt, ale argaňák na sebe patlám hlava nehlava... hlavně teda na vlasy a nehty, na obličej jenom občas, tam se pořád bojím :D

    OdpovědětVymazat
  9. Znám značku Athenas - 100% přírodní arganový olej a mohu doporučit- http://www.tendenceesence.cz/arganovy-olej/c-1112/
    Máte s ním někdo zkušenosti?

    OdpovědětVymazat
  10. Ráda bych arganový olej doporučila.Mám také zkušenost s Nobilis a to velmi dobrou.Oleje střídám a argan vtírám jen do vrásek a s úspěchem.Možná bude tato informace cenná jen pro ročníky,které vrásky už mají.:-) Jinak mám velmi dobrou zkušenost s makadamiovým olejem od Topvetu.Tím natírám celý obličej.

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...