Stránky

úterý 29. ledna 2013

Guerlain - Shalimar Parfum Initial

 Letos na jaře to budou dva roky, co bylo na trh uvedeno nové pojetí kultovního, téměř devadesátiletého Shalimaru. Opět dávám odkaz na úžasné historické okénko u Verunek, které neznalým tuto letitou legendu přiblíží. Záměrně nepíšu, že se jedná o reformulaci nebo novou interpretaci, protože ctím i původní Shalimar a tento nový je originálem opravdu jen lehce inspirován, přesto tu podpis původního znatelný je. Předem upozorňuju, že půjde o nekonečně subjetivní a silně kladně zaujatý popis. Holt je to jeden z mých voňavých favoritů:)

 V prvních pěti minutách mě doslova šálí lékořicově-anýzový závan, ale není to zvedač žaludku, spíš to vyznívá jako hodně čerstvý vítr. Poprvé jsem byla dost překvapená, čekám kouř, je to přece Shalimar a on přiletěl vítr. A jak si tak pofukuje, přivane  první závan ovoce. Cítím sladký pomeranč v nejvyšší možné zralosti, ale ten lišák vítr to vše tak odlehčil, že nemám vůbec strach, že by vůně začala lepit a stala se vlezlou. Ovoce je doplněno květinami, lehce jasmínem a kosatcem. V této fázi se konečně přidává kouřový akord Shalimaru a po něm pačuli (velice jemně vůbec mi nevadí), vůně sládne, nastupuje vanilka a do toho všeho zase ten jemný závan lehkého větříku. Dokonce se mi  zdá, že když už mě vůně opouští, zase ji lehký vánek ke mně znovu přivane. Po úplném rozležení se doslova rochním ve vůni těch nejjemnějších lázeňských oplatků. Dokonalé! Božská vůně, jedna z mých nejoblíbenějších a zároveň velký sběrač pochval, ovšem musím mít lehkou ruku, jinak dokáže být až úderně silný.

 Ještě přidám malý postřeh pro parfémově zaujaté: jakmile se objeví pomerančový akord, citím zde jasnou podobu s Theoremou. Obě vůně ale začínají naprosto jinak, ovšem po rozvonění je ten pomerančovo-ovocný, květinový tón hodně podobný tomu v Theoremě. Potom si už SPI jde svojí vlastní cestou.

Kabelkový flakón v tomto případě nemůže chybět:)




Parfumér: Thierry Wasser

Hlava: bergamot, pomeranč, zelené tóny
Srdce: vetiver, kosatec, jasmín, růže, pačuli
Základ: tonka, vanilka, karamel, bílé pižmo

 Dnes je k očichání v téměř v každé parfumérii a dokonce se za svou krátkou dobu existence dočkal své lehčí odnože s přívlastkem L'Eau, ta má růžový střapeček. To jen pro případ, kdyby jste se rozhodly/i zkoušet, ať v tom máte jasno:) 

mějte se krásně a voňavě, zdraví Vás
tuttobene:)

21 komentářů:

  1. Zboznuju a nem vsechno...vuni, nadherny vintage flakon a to jmeno...proste vrchol sensuality.

    OdpovědětVymazat
  2. Děkujeme za zmínku, Veru bude mít radost :)
    Zajímavý popis, teda spíš dojmy z vůně, objevilas tam věci, které by mě ani nenapadly - jo, na ty tvoje oplatky si vzpomínám z Arome :D Tak ty tam vážně nemám ani když se snažím (ale nevadily by mi!). Každopádně s tou Theoremou jsi uhodila hřebíček na hlavičku. Jsem přemýšlela, že pár záblesků ze SPI je mi celkem povědomých - jo, to by mohlo být ono. Jsou tam jen chviličku, ale podoba docela věrná :)
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, co nos to originál:) Ještě mám v žívé paměti vaši podrobnou recenzi a srovnání s L'Eau. Taky jste v něm objevily věci, na které jsem pro změnu nekápla já:)

      Vymazat
  3. Tak na tuhle recenzi jsem čekala, protože jsem byla hrozně zvědavá, jak to cítíš. Hezky napsané a pomohlo mi to ujasnit si jednu věc: mne totiž v tomhle Shalimaru NIC nepřitahuje. Ne, že by se mi vyloženě nelíbil, ale já se vždycky stříknu a nemůžu v němm najít zalíbení - ale ani nic vyložene ošklivého. Přemýšlela jsem proč a teď mi to docvaklo: ty lékořicovo-anýzové závany, to je ono! Popsalas to úplně přesně - vždycky se nadechnu, jakože dobrý, v tom mi vletí do nosu mikrogram nenáviděného anýzu a sympatie jsou mrtvé. Já ho necítím, ale vnímám - a nikdy, nikdy, nikdy se s pendrekem nebudu intimně stýkat! Bohužel, po tvé recenzi mi přesta vonět i l´Eau, začala jsem si to tam taky uvědomovat, ty asociace, Freude, Freude, vždycky....... děkuji, ušetřím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem Tě navíc ušetřila i růžového střapečku:) Já penderk i anýz můžu, ale nesmí ho být přes míru. Už od mala jsem si nosila ty černé pruty pendreku z mléčňáku a strašně pomalu ujídala. Naprosto přesně nadávkovanou lékořici mám v Brine de Reglisee, na kterou jsi mě mimochodem hezky namotala!

      Vymazat
    2. To ti schvaluju!! Ony jsou hezky udělané pendreky u značek, které to (dlouhodobě) umějí, jak u Guerlaina, tak u Diora, Caron třebs taky. Tak přiměřeně, vkusně, elegantně...ostatně, podle mne vkus=přimeřenost (proto se mi tak líbí Chic Sic).
      Takže přestože se do nich nezamiluju, tak bych je klidně mohla občas vzít, bez ztráty kytičky.
      A nevkus, kýč je podle mne všechno, co je přehnané - no tak už je to notoricky známé, ty moje hejty, Mugleři, Lolity...u mne je to furt dokola, jsem konzistentní.

      Vymazat
    3. Hoho, tos mi vysekla poklonu! Nicméně jednoho nevkusáka doma mám - tu naředěnou lolitu Nouvelle. Nakonec spíš kvůli tomu flakónu, protože je to přesně jak píšeš, když se sní jednou za uherský rok navoním, celý den fajn, ale večer mi spolehlivě začne lézt na na nervy a pak si ji zase na dlouhou dobu odpustím.

      Vymazat
  4. Tutto, už jste nějak vyřešily s Verunkama to sledování příspěvků tady? Poraďte mi, já vůbecc nevím, když mi někdo odpoví a vzápětí zapomenu, kde všude jsem nakladla...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Coo? Se mnou nikdo nic neřešil :DD Vracím se tam, kde jsem komentovala, většinou si to pamatuju a většinou si to ujasním po shlédnutí několika málo blogrollů ;) U Rendy počínaje a... leckým konče:)
      Verunka

      Vymazat
    2. Aha, tak asi USB se dožadovala...co je to blogroll?

      Vymazat
    3. Tak možná s Verčou se řešilo.
      Blogroll - to je dle mého ten sloupek s oblíbenými blogy, co si blogger dá na bok svýho blogu. Ale dost možná si jen pletu pojmy.

      Vymazat
    4. parfumerka: mám to jak Verunka, vzpomínám , kde jsem co nakladla. Chápu, že v našem věku to je docela dřina. Jestli je na to nějaká finta, budu ráda, když se o ní dozvím.

      verunka: podle mě je to ten sloupek, jak píšeš. Jestli ne , pleteme si pojmy obě:)

      Vymazat
  5. Jo aha, tak to je ten sloupek, co mi tam nejde dát, což mne neskutečně seje. Nojo, tak já píšu asi na 4-5 blogů, a ne moc; ale když přibyde odpověď třeba k 5 dní starému příspěvku, tak fakt nevím a už to nenajdu. Od USB mi to chodí hezky do mailu a ještě mi to svítí na wordpressu, dozvím se, i co nechci. Od Verunek taky. Nemáte někdo fintu, jak si to pohlídat tady? Já trpím, TRPÍM, neodbytným pocitem, že o něco přicházím...pomoct!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus kliknout tady dole pod komentáři na tu položku Přihlásit k odběru emailem. Jen nevím, jestli si to musíš kliknout pod každým článkem, kdes nechala komentář nebo stačí jen jednou (osobně si myslím, že pod každým, kde máš komentář).

      Vymazat
    2. Jo, platí to pro každý článek zvlášť a navíc to upozorňuje na VŠECHNY nové komentáře pod článkem.
      Verunka

      Vymazat
  6. Něco málo o vzniku parfémku:
    Parfém Guerlain Shalimar byl vytvořen Jacquesem Guerlainem v roce 1925 na počest legendárního milostného příběhu mezi císařem Shahjahanem a jeho ženou Mumtaz Mahal. Než se stal císařem, jmenoval se princ Khurram. Podle legendy dvacetiletý princ potkal v bazaru mladou dívku, se jménem Arjumand Banu. Uchvácen její krásou, poté, co stal císařem udělal ji svou manželkou - Mumtaz Mahal. Byla to nerozlučná dvojice "v dobrém i ve zlém". Mumtaz Mahal dala císaři 13 dětí, při porodu čtrnáctého dítěte zemřela ve věku 39 let. Císař zdrcen její smrtí nechal na počest její nehynoucí lásky vystavět Taj Mahal. Parfém je pojmenován po Mumtaz oblíbebené zahradě, která se jmenovala Shalimar.

    Guerlain Shalimar je jedním z nejprodávanějších parfémů vůbec a jeho kouzlo je nepopíratelné. Vůně představuje touhu, naději, sny a ukrývá v sobě esenci tajemna, intimity a neobyčejné smyslnosti.


    již brzy na parfemgroup.cz

    http://www.parfemgroup.cz/


    Krásný den

    Lucie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli jsem špatně nadepsala - jde o původní parfém Guerlain Shalimar

      Vymazat
    2. Esence tajemna intimity a neobyčejné smyslnosti jsou přesně ty fráze, které nemám v promo materiálech ráda. Jednoduše se s nima pyšní každá druhá flaška.
      Co se týče odkazů, ráda na svém blogu nechám v komentářích odkazy na jiné blogy, ale na komerční stránky ne, o tom si s dovolením budu rozhodovat sama, komu udělám reklamu. Proto touto cestou prosím, nespamujte v komentářích. Další komentáře s těmito odkazy budu mazat.
      Děkuji.

      Vymazat
  7. Milá tuttobene, včera jsem strávila se Shalimarem Initial nejednu příjemnou chvilku :) a musím Tvá slova chvály podpořit - je fakt, že jsem čekala něco úplně jiného, protože jsem nejdřív testovala Shalimar Madagaskar a tento Initial mě opravdu uchvátil až natolik, že bych si ho koupila. Víš, že nejsem expert, ale moc mě zaujal ten kořeněná vůně (prostě nejsem schopná rozluštit, co to je) - přesto jemná květinová, intimní....Díky za přiblížení!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Madagaskar je hodně podobný klasickému Shalimaru a u mě teda tuto sezónu vede. Initial je taky krásný, dlouho byl snad mojí nejoblíbenější vůní, ale je nahony vzdálený původnímu, ikdyž jakás takás inspirace se tam vystopovat dá. Nejsilnějším pojítkem je snad jméno a flakón. Jinak je to reformulace líbivá pro nosy 21. století, přesto krásná.
      Těší mě, že ses vrhla na testování:)

      Vymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...