Stránky

úterý 8. ledna 2013

Sauna

   Zdravím a přeju příjemný den všem u dnešního článku. Ráda bych ho věnovala sauně a saunování. Nechci se moc rozepisovat o pravidlech saunování ani obecně o účincích, spíš mi jde o vyjádření mojí radosti ze saunování. 

  Co se týče typů saunování, nejraději mám klasickou finskou saunu. Né, že by se mi nelíbily třeba parní, nebo bylinné a solné, ale z těch nikdy na sobě nepozoruju ten silný pocit uvolnění a očisty. Ty beru jen jako příjemnou formu relaxace a popravdě je ani nevyhledávám. Zato finskou ano. Od podzimu do jara se snažím jednou týdně zajít. Naprosto úžasná je ta, kde mám nebo máte možnost zchlazení v bazénku. V našem okolí je jedna taková v Komorní Lhotce. V téhle sauně se snad zastavil čas. Chodila jsem tu už jako malá s rodiči, vždycky po nějakém výšlapu v Beskydech. A ta sauna vypadá úplně stejně jako před 30 lety (nedělám si srandu, opravdu jsem tak stará:( Vytápěná je dřevem a ke zchlazení slouží průtokový bazének napájený místním potokem. Takže dovedete si představit ten adrenalin, když je venku mínus deset. Ale stojí to za to! Kdo se na ochlazení v bazénku necítí má k dispozici sprchy a venkovní oddělený dvorek. Ten je v pravé zimě taky parádní a zasněžený:) Pokud pominete to, že se tu opravdu zastavil čas a nevadí Vám, že tu nenajdete moderní ani designové vybavení pak Vás zdejší sauna odmění tím nejlepším pocitem fyzické i psychické očisty a úlevy. 
  Vzhledem k tomu, že v posledních letech se snažím saunovat i s dětmi, tak rozumnějším řešením je sauna, kterou si zaplatíme na 1-2 hodiny a máme ji jen pro sebe. Nemám pak provinilý pocit z toho, že děti někoho ruší. Jediná nevýhoda těchto saun je, že se v nich málokdy setkáte kvůli vysokým provozním nákladům s bazénkem  a musíte si vystačit se sprchou.
  A benefity saunování? Těch je opravdu dost na to, abych se do sauny ráda vracela. Že se nám vyhýbají běžná banální nachlazení je jasné a potvrdilo se mi to i u starší dcery. O dokonalém pocitu úlevy, relaxace, odpočinku a "zresetovaného" mozku jsem se už taky zmínila. A nakonec se zmíním možná o trochu malicherném za to pro nás ženy naprosto zásadním plusu. Prokrvená, jasná a VYHLAZENÁ pokožka, na kterou je radost se podívat a dotýkat se jí. Celulitida sice není definitivně pryč, po čem taky je, ale vypadá rozhodně lépe. Účinek není dlouhodobý, ale minimálně do večera nebo příštího dne je na vás hezký pohled!!! Takže pokud vám to váš zdravotní stav dovolí, saunu a zvlášť tu finskou, ze srdce doporučuju:)

  Informací o saunování najdete na internetu určitě spoustu. Namátkou třeba tady.

  Osobně toho do sauny moc nepotřebuju. Srchový gel nebo mýdlo, masážní kartáč nebo lufu, prostěradlo, ručník a pokud je v sauně odpařovací nádobka, beru ještě aromaolej.Dokonce většinou po sauně nemám potřebu pokožku čímkoliv mazat, ale je možné po sauně použít tělové mléko, olej nebo cokoliv, co máte rády.

A jak jste na tom Vy, saunujete se rády? Máte nějakou vychytávku nebo něco, co vám saunování zpříjemňuje?
Těším se na vaše postřehy,
tuttobene.

19 komentářů:

  1. Hm já sem byla v saune ráz a to na dovolenke a musím povidat, že mi dost pomohla v dýchaní kedže sem mnela problémy, ale iba na chvilku potom sa to zas zhoršilo, takže si myslím, že je to dobrá vjec :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná kdyby ses mohla saunovat pravidelně, bylo by to lepší. Sauna by dýchací obtíže určitě nevyřešila, ale částečně by mohla mírnit problémy s dýcháním. Na to by asi byla lepší parní sauna, tam se vždycky dobře dýchá:)

      Vymazat
  2. taky jsem pro finskou :)
    http://she-is-the-1.blogspot.ch/

    OdpovědětVymazat
  3. Ja chodila pravidelne zhruba dva roky, protože jsem ji měla ve fitku k dispozici. Sice tam nebyl bazénem, ale porad lepší než nic :) ted už tam pul roku nechodím a docela mi to chybi, ale ted chodíte tak dvakrát do mesice s přítelem, ale už jen jako relax :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to pořád chodíš vcelku často:) To je skvělé.
      Bazén není nutnost, ale je příjemné, když je:)

      Vymazat
  4. Ja bych sla, ale bojim se bych z toho mela infarkt :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neměla. Infarkt by se pokoušel o nás, až bys o tom napsala na blog:D

      Vymazat
  5. Ja som asi ešte ani raz v saune nebola, teda aspoň si to nepämatám ale keby sa mi naskytla možnosť, tak by som rozhodne šla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě to stojí za to a až budeš mít možnost, vyzkoušej:) Jen je třeba se mít zdravě rád a když už to začíná být na hraně nebo nepříjemné sebrat se a jít se zchladit:)

      Vymazat
  6. Když já saunu nesnáším!
    Ale o Komorní Lhotce jsem slyšela jen samé dobré věci...
    Ať ti to slouží ku zdraví!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele v Komorní Lhotce mají ještě bylinné lázničky, taky se tam zastavil čas. Mají tam takové malé pokojíčky s vanou, napustí Ti ji plnou horké vody, hodí do ní pytlík bylin podle tvého výběru, zapálí svíčku, no prostě strašně útulné to tam je. A do toho dva obr chlapi, coby maséři:)

      Vymazat
  7. ja se snazim chodit do sauny 2x tydne jen nepouzivam potom zadne telove kremy nebo masla abych neporusila moc ph pokozky co mam ze sany. Nevim jestli to je spravne ale me to tak vyhovuje :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 2x týdně, Ty se máš:) Taky bych ráda, ale časově to nedám:) Podle mě děláš dobře, já se taky nemažu, mám pocit, že po sauně moje pokožka nic nepotřebuje. A názory jsou různé, někdo radí mazat, někdo zas ne. Myslím, že nejlepší je dát na vlastní potřeby:)

      Vymazat
  8. Já chodím do sauny docela ráda, ale max hodinku (s přestávkami). Jinak já jsem se taky nemazala, ale příště už to neudělám, protože když jsem byla naposled, tak jsem měla tak suchý obličej, že jsem se styděla vyjít mezi lidi:D Ale určitě se jedná o úžasně relaxační záležitost a v zimě určitě do sauny ještě zaskočíme:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlastně jsem to nenapsala úplně přesně, nemusím si mazat tělo, ale obličej po saunování musím, jinak bych byla samá šupinka.
      Jj, pro mě je to jeden z nejlepších způsobů relaxace:)

      Vymazat
  9. Ja saunovani miluju...kdyz jsem jeste bydlela v Cesku, chodila jsem do sauny kazdy tyden a nejradsi bych tam chodila tak dvakrat tydne...totalni relax a tomu pocitu, po dukladnem dvouhodinovem saunovani se nic nevyrovna...Ja nevim proc ja blbec jsem si nasla Itala, Fina jsem si mela najit!!!:)
    Tady na Sicilii sauna moc nefrci...a i kdyz je spusta mist, kde ji maji, bez faze, kdy je clovek nahatej venku v mrazu a jde toho silene studenyho bazenku to saunovani nema cenu. A to tady bohuzel pri 15 stupnich i v lednu nejde...leda, ze by na to vynalezli nejaky obri mrazaky:)

    CHIC SICILY

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sicílie má zas spoustu jiných předností, kvůli kterým bych saunu čas od času oželela:) Navíc rozhodující je to, že v 15 stupních člověk na saunu nemá nijak zvlášť chuť, přesně jak píšeš. Ve Finsku by ti určitě chyběly Bottega Veneta, Fendi, Missoni...:D

      Vymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...