Stránky

úterý 26. února 2013

Sladká chvilka s českou buchtou:)

 Asi jako většina z Vás, miluju sladké chvilky (v mém případě doslova), které patří jenom mně. Je pravda, že jich je jako šafránu, ale když už se najdou, musí stát za to. A taky, že jo. Tentokrát mi milou společnost dělaly homemade české buchty, kniha a káva. No, káva, přiznám se, že to je tak trochu fejk, protože v šálku je Caro s napěněným mlékém:)


 Co se kynutých buchet týče, dlouho jsem se do nich nepouštěla, protože jsem měla za to, že kynuté těsto je výsada jen málo vyvolených a vůbec se mi to celé zdálo složité. Až loni jsem se ani nevím proč hecla a šla do toho. Samozřejmě jsem zjistila, jak jinak, že je to jeden z těch méně pracných moučníků a pokud dodržím pár triviálních pravidel, úspěch je 100% zaručen. Co je třeba dodržet?
  1. všechny suroviny musí mít pokojovou teplotu, krom mléka, to musí být vlažné
  2. mouku vždycky prosít
 Pokud se chcete do buchet pustit, směle do toho. Troufám si napsat, že s celkem minimálním úsilím budete za hvězdu ne-li rovnou za kulinářskou bohyni. Tak a teď tedy ten recept, který vážně funguje. 



 Co budete potřebovat:
500g hladké mouky
20g  droždí
200-300ml mléka
50+50g másla
50g  cukru
1 žloutek
špetka soli
kůra z 1 citrónu (můžete vynechat, ale je to škoda:)
vanilkový extrakt (nebo vanilkový cukr)

Postup:
 Do velké mísy na kynutí rozdrobte do 100ml vlažného mléka 20 g droždí + lžičku cukru a lehce promíchejte. Až začnou kvasinky v mléce pracovat, vytvoří se bublinky. Teď prosijte mouku, přidejte špetku soli, kůru z citrónu, vanilkový extrakt, 5Og cukru, žloutek a 50 g vychladlého rozpuštěného másla a 100 mléka. Vypracujte těsto (používám hnětací metly na mixéru). Když těsto hnětete, přidávejte zbylé mléko 100ml, záleží na typu mouky, jestli hodně saje nebo ne (moje zkušenost je ta, že vyždycky mi těsto spolkne všechno mléko). Uhnětené těsto poprašte moukou a nechte v teple hodinu kynout. Pak ho rozválejte na cca 1cm tlustou placku a rádýlkem rozkrájejte na 5x5cm a plňte (tvarohovou, makovou náplní nebo povidly), uzavřete a skládejte na vymazaný pekáč nebo plech (tady použijete těch druhých 50g másla). Nezapomeňte každou buchtu pomazat vychladlým rozpuštěným máslem i z boků, ať se buchty k sobě při pečení neslepí a jdou oddělit. Pak je nechte ještě 15minut kynout na plechu a potom šup s nimi do trouby na 200-180 st. na 10 minut. Po deseti minutách uberte teplotu a pečte ještě dalších 10-15 minut, až hezky zrůžoví.

 A teď nejlepší vychytávka, která vynese vaše buchty do buchtového nebe. Ještě horké buhty pokropte směsí z lžičky rumu (tuzemský) + lžičky cukru moučka a 2 lžiček horké vody. Buchty budou úžasně vonět!

 Ještě se vrátím k náplním. Tady si život ulehčuju už koupenou tvarohovou směsí s rozinkami. Makové se u nás moc nejedí. Za to povidlové nebo marmeládové jsou u nás doma nejoblíbenější. Za což svým milým děkuju, je s tím nejmíň práce:) Makovou náplň jsem dělala jen jednou, postup jsem vyhledala na netu, jak jinak. Jenže děti s mužem to moc neocenili a mě po nich rozbolel žaludek.

Pokud se do nich pustíte, přeju Vám, ať se dílo povede.
Krásné úterý,
tuttobene:) 

16 komentářů:

  1. Vidím, že jsme dnes hezky mlsně naladěné obě dvě :). Teda fakt obdivuji, že ses dala do buchet! Já si taky vždycky myslela, že je to hrozně těžké.Přitom jsou ták dobré. Podle Tvého receptu si teda zkusím troufnout taky. U nás frčí nejvíc taky povidla, takže je to fajn. Jo, a Caro je super, já na něm ujíždím teda taky, akorát s našlehaným mlíčkem jsem ho ještě neměla. Mňam, fakt inspirativní! Jdu si sehnat něco sladkého :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo, jedeme spolu na sladké vlně:) A není se čeho bát, je to fakt lehké a pokud člověk nevrazí do těsta něco moc studeného nebo naopak teplého a neodrovná si kvasinky, tak to 100% vyjde:)
      Caro je takový můj ústupek žaludku. Ten většinou kávu nedává a nebo to musí být mléko s kávou.

      Vymazat
  2. Mnam! Já dělám makové, ale musí se nechat vychladnout, jinak je to fakt na bolení břicha. Nejlepší recept je podle Sandtnerové, jsou super

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sandtnerová, tak to musí být klasika všech klasik:)

      Vymazat
  3. Mňám! ;PP
    Určitě je někdy vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  4. Hm, tohle vypadá dobře! :) Buchty mám ráda, někdy je vyzkouším... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A je to jednoduché:) Tak ať se podaří.

      Vymazat
  5. Odpovědi
    1. Já taky, jen to nesmí být moc často, to pak můj šatník prostestuje:)

      Vymazat
  6. mňam, u nás je dělávala babička, ale už by to asi nezvládla, zdravíčko už neslouží :( tak třeba se do nich pustím já :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Meduňko, určitě se pusť a naoplátku udělej babičce:) Moje babička dělala úžasné kynuté borůvkové knedlíky na páře. Tak snad se taky k nim někdy prokoušu. Zatím jsem ve stavu jako před buchtama - tohle přece nezvládnu:)

      Vymazat
  7. Taky je peču. Caro je určitě zdravější. Hned bych si dala obojí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je skvělé, že nás tolik peče buchty! S Carem je můj žaludek větší kamarád než s kávou:)

      Vymazat
  8. Hmmm, prave ceske buchticky uz jsem dlouho nemela...asi je nacase, abych je taky vyzkousela...i kdyz jsem desnej antitalent. Kam se na ne hrabou vsechny tiramisu, pannacotta a tartufo!!! Miluju jablecne a merunkove:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taková panacotta a ty další dva taky mají něco do sebe. Vídíš, příště bych buchty mohla vyzkoušet s meruňkovou marmaládou. Super nápad! Díky.

      Vymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...