Stránky

pátek 15. února 2013

Tip na kuchařku + deli rychlovka

 Dnes mám pro Vás zase něco málo kulinářských tipů. První z nich je kuchařka Jamie Olivera Moje velká Británie. Byl to můj vánoční dárek a mám z ní velkou radost (jak jinak). Tip na ni jsem našla někdy během adventu u pana Cuketky, kde jsem taky poprvé viděla dnešní druhý tip - recept, který Vám v trochu pozměněné podobě přináším. Je jím pomazánka z uzeného pstruha a křenu. Dělala jsem ji už několikrát, vždy jako součást nějakého lehkého pohoštění pro milou návštěvu a protože ne vždy jsem sehnala všechny ingredience, musela jsem improvizovat, což vůbec nebylo na škodu, protože jsem si pomazánku vyladila podle svých chutí:)


Ingredience:
125 g žervé nebo tvarohu (za mě jedině žervé, s českým tvarohem je moc kyselá)
2-3 vrchovaté lžičky strouhaného nebo naloženého křenu (zatím jsem vždy dělala s naloženým)
1 citrón
malý svazek nasekané pažitky (jedna z mých obměn obsahovala lahůdkovou cibuli, viz foto)
sůl a čerstě umletý pepř
125g uzeného pstruha (krom pstruha jsem vyzkoušela i uzenou tresku)
Pro úplnost dodávám, že jsem použila 200g balení žervé a k tomu 200g uzené ryby, zbytek jsem ponechala stejný a výsledem mi přišel dokonalý.

 Žervé s křenem a kůrou z celého citrónu a šťávou z půlky rozmíchám v míse. Přidám většinu pažitky, osolím a opepřím. Nakonec lehce vmíchám očištěnou a kosti zbavenou rybu, natrhanou na kousky. Moc to nemíchám, ať mi v pomazánce zůstanou kousky ryby a nestane se z ní kaše. Hodně se mi líbil nápad na servírování pomazánky v malých šálcích. Nakonec už tedy zbývá přendat pomazánku do malých hrníčků a posypat zbytkem pažitky a kdo chce, může ještě pro efekt pomazánku zakápnout olejem. Podávám s čerstvým pečivem, nejvíc mi chutná s čerstvou bagetou nebo celozrným pečivem. 
 Jamie ve své knize doporučuje k pomazánce upéct Yorkshirský pudink, což je obdoba slané nadýchané "buchty". Těsto je trochu podobné tomu na palačinky. K tomu jsem se zatím neodhodlala a z čistě časových důvodů jsem pečivo vždy koupila.

 Ještě něco málo k těm mým obměnám, pomazánka má pro mě větší šťávu z uzené tresky. Chuťově je výraznější a pikantnější. Ze pstruha se mi zdála delikátně jemná. Ovšem záleží na každém z Vás čemu dá přednost. Ještě co se pstruha týče, určitě jsem nesehnala tu kvalitu a typ, který doporučuje Jamie, tzn. uzený horkým kouřem a bez kůže. Takže i v tomto ohledu bude rozdíl.
Pomazánka u všech slavila velký úspěch, hrnečky vždy skončily doslova vylízané a já měla samozřejmě radost, že všem chutnalo a jsou spokojení. Tak doufám, že budete i Vy, pokud ji vyzkoušíte. A Jamieho velkou Británii doporučuju všemi deseti.



Mějte se krásně a těším se na Vaše komentáře,
tuttobene:)

21 komentářů:

  1. Tipy na tvé pomazánky mě momentálně baví nejvíc. Jen kde koupit tu tresku? Budu lépe koukat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klidně vyzkoušej i jinou uzenou rybu, třeba i makrelu. Myslím, že V Albertu bude větší výběr, tam jsem narazila i na toho pstruha. Ale jestli máš nějaké lahůdkářství v dosahu mrkla bych tam. Já bohužel žádné dobré v okolí nemám:(

      Vymazat
    2. Já moc ráda nakupuji, ale ne jídlo, takže Albert to jistí, ale u nás je zrovna takový nic moc zásobený... Nebude makrela moc mastná? Ta treska mi přijde nej. Už se vážně těším na další recepty, protože ta papriková měla doma super úspěch a to jsem si myslela, že ji dělám jen pro sebe.

      Vymazat
  2. dala bych si, opisuji recept :)

    OdpovědětVymazat
  3. My máme pomazánky moc rádi a tahle vypadá skvěle, takže vyzkoušíme:)

    OdpovědětVymazat
  4. Pomazánky miluju a ta Tvoje vypadá fakt chutně a krásně. Zaujala mě ta uzená ryba. Já dělám ˇpomazanku s tuňákem z konzervy, jak jinak, ale tohle je velmi dobrá alternativa. Jinak moc ryby vlastně nejím, jen v pomazánce :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tuňákovou děláme taky často, hlavně kvůli dětem. Mají ji rády a já jsem spokojená, že do nich dostanu rybu:) Tahle si žádá uzenou rybu. Ta uzená chuť je středobod, na kterém to celé stojí.

      Vymazat
  5. Tto citanie bolo pre mna jedno trapenie, prisla som prave z cvicenia hladna a vystavena :D skvely recept tutto, urcite vyskusam

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hladná, za to ve skvělé kondici:) Snad, že Ti bude chutnat.

      Vymazat
  6. jezkove oci ja mam hlad! :)

    independent beauty blog by she.is.the.one

    OdpovědětVymazat
  7. Ještě že jsem zrovna dosmažila bramborové placky...
    Pomazánky mám moc ráda a tahle vypadá báječně...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je báječná. Já bych si pro změnu dala ty placky, ale skoro nikdy se mi s nimi nechce drbat a hlavně vysmažovat. Příště dej dopředu echo:)

      Vymazat
  8. Skvělá rovnice:
    moje oblíbená "Tuttobene" + miláček Jamie = lahůdka snů
    (hned zítra musím vyzkoušet) ;-).
    Vivi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, mimochodem rovnice s ani jednou neznámou jsou mé nejoblíbenější:)

      Vymazat
  9. Skvělý tip. Rybí pomazánky ( a ryby obecně ) mám moc ráda, ale z uzené ryby mě to zatím nenapadlo. A uzený pstruh je výtečný. V lednici mám zrovna uzeného lína, ale ten by se asi nehodil, jeho maso je tužžší než ze pstruha ( či tresky ), ale jen tak s kváskovým chlebem je famózní...( jdu si udělat večeři :) )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, takhle na večer provokovat s kváskovým chlebem a uzeným línem!!! Pomazánku určitě vyzkoušej, je výborná:)

      Vymazat
  10. A propos recepty. Včera jsem vyzkoušela Tvoji pomazánku - modifikovanou s tím lososem a měla úspěch :). Díky Tobě a Jamiemu za inspiraci - vůbec by mě totiž nenapadlo kombinovat křen a rybu (většinou spíš jedu v kopru a rybě). A s tím českým tvarohem máš pravdu. Zas o důvod více nevyhýbat se rybám...

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...