Stránky

neděle 31. března 2013

Chanel - Nechanel: Coromandel

 Co si tak dát nějakou tu voňavečku, když jsou ty Velikonoce:) Nevím jak u vás, ale tady u nás ve Slezsku mají koledníci ve zvyku polívat "děvuchy" kdejakým utrejchem. Čím větší smrad tím líp. To jsem pak svému muži hodně vděčná, že zůstal věrný čisté vodě. 
 Ale zpět ke Coromandelu. nejedná se ani o velikonoční polívačku a už vůbec ne o utrejch. Ráda použiju přirovnání své kamarádky Kajly, která ho označila jako Chanel pro plebejce:)(bohužel ne co se týče ceny), protože má svým způsobem pravdu. Většinu vůní Chanel předchází předsudek, že se jedná o nabubřelý luxus a žádá si přiměřené oblečení, doplňky a tak dále. Já s tím nijak zásadní problém nemám, jen si mezi jejich vůněmi musím najít tu, která se mi jednoduše líbí a chtěla bych ji nosit. Ale co jsem vlastně chtěla tím plebejstvím naznačit? Můžete mít na sobě cokoliv (od malých černých, přes boho oděv až po džíny s košilí) a pokud se Vám Coromandel líbí, nebude v něm nikdy působit nepatřičně. Na první přivonění by mnoho lidí ani nehádalo, že máte na sobě právě Chanel. Možná pro ty gurmánské tóny, které nejsou pro Chanel typické. Tím ovšem nechci nijak snižovat kvality této vůně. Naopak bych chtěla vyzdvihnout práci a um parfuméra (Jacques Polge), se kterým zpracoval často tak kontroverzní parfémovou složku, jakou je pačuli. Ač je Coromandel postavený na pačuli, ani náznakem nedosahuje dusivosti a lascivnosti jiných pačuliových vůní. Pačuli zde je jemné, měkké a jakoby našlehané dohromady s vanilkou nebo bílou čokoládou (ve složení je ovšem benzoin, ten má na triku toto čarování - jednou vanilka, podruhé zas bílá čokoláda), kouskem doutnajícícho kadidla a dřevitou pryskyřicí. Vůni ještě protepluje hladce hřejivá ambra a možná i špetka štiplavého koření. Ve výsledku vyčaruje dřevitou orientálku, která ale postrádá hutnost nebo chcete-li těžkost orientálních vůní. 

 Coromandel se stal součástí kolekce Les Exclusifs (o jiné vůni z této kolekce jsem psala zde zde) v roce 2007 a je parfémovou interpretací na téma lakovaných čínských koromandlových paravánů, kterými se tak ráda obklopovala Gabrielle Chanel.

 Coromandel je k dostání k dostání v 75 a 200 ml flakónech v buticích Chanel. Bohužel mi tento 200 ml obřík neříká paní, ale jen jeho část. Tak alespoň mám opět po čem toužit:) A po které vůni právě teď toužíte vy?

 Ráda bych Vám popřála veselé svátky jara, ovšem zatím to u nás vypadá, že zacinkají rolničky. Za posledních 18 hodin u nás napadlo nějakých 30 cm sněhu!!!

Mějte se krásně a 
tuttobene:)





24 komentářů:

  1. To je ale od Kajly pěkné přirovnání :) A má pravdu! Je to taková univerzálka v nejlepším slova smyslu, možná s přívlastkem "luxusní". A Chanel by mě vlastně asi nenapadl, kdybych netušila, k čemu čichám. On a 31 Rue Cambon jsou dvě z těch exkluzivek, které bych ráda v té 75ml lahvičce vlastnila (200 je moc, to tak na La Pausu nebo Beige, které za chvíli necítím). S kým jsi medvědila? :)
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Medvědily jsme interně v Ově:) La Pausu cítím hodně intenzivně v létě, jinak ne. Jenže ten kosatec v ní je až třeskutě suchý a do toho teplo, to je žíznivá kombinace:) Já myslím, že u mě nakonec ten Coromandel v 75 ml dojde, Ale ne hned. Je třeba toužit:D

      Vymazat
    2. No ano... škoda, že je těch tužeb tolik! Než na některé dojde, tak se jim stane nepěkný osud :D (viz níže)
      Verunka

      Vymazat
    3. Nojo, to je náš společný jmenovatel:D

      Vymazat
  2. Tvoje voňavé povídání mám vždycky moc ráda tuttobene, zvlášť proto že v tomto "odvětví" nejsem moc kovaná, tak si ráda přečtu inspirace a tipy. Nějak mě ale Chanel neláká (byť jsem plebejec :). Už mám pár tipů, ke kterým si chci v parfumériích přičichnout až se dostanu do Ostravy a díky Tobě těch tipů přibývá - asi se tam pak pěkně zfetuju :)...osobně bych zase ráda oživila mou speciální vzpomínku na Dior Addict....a asi další tři parfémy. Vidím, že Tvoje bylinková zahrada spíše zazimovává...no u nás to vypadá úplně stejně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Já byla vůči Chanelu hodně dlouho imunní. Prostě jsem si napoprvé nepřivoněla k těm pro mě pravým.
      Haha, zfetuješ, To já se ráda dobrovolně takhle čas od času sčichám téměř do bezvědomí. Tak doufám, že se Ti to bude líbit!

      Jo a bylinky, se současným stavem co panuje venku, uvidím nejdřív v červnu!!!

      Vymazat
  3. tak k vůni se vyjadřovat nebudu, na to moc nejsem, ale ten sníh máme u nás podobně. tedy dopoledne, teď odpoledne... a to je fakt zvláštní... pořád padá sníh, ale zároveň je teplo, takže sníh taje... takže sice padá sníh, ale na zemi ho ubývá, protože úbytek způsobený táním je větší než příbytek způsobený sněžením. nevím, jestli jsem to pochopitelně vysvětlila, ale už asi tři hodiny mě tento úkaz při pohledu z okna dost fascinuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no a to vlastně znamená, že i když bude pořád sněžit, tak za pár dní sníh nebude! nevím, jestli to je pozitivní nebo negativní zjištění???

      Vymazat
    2. Pro mě jednoznačně pozitivní zjištění. Bohužel u nás tento úkaz nepozoruju. Tady furt přibývá!!!

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Jako na polici? Tomu rozumím:D
      Ikdyž zrovna u mě Iris Ganache z Guerlainových exkluzivek nezabodoval natolik, abych ho chtěla vlastnit, což je vlastně dobře, když už výroba skončila. Mám tam jiné favority, ovšem pěněženka o nich nechce ani slyšet:D

      Vymazat
    2. No mě se bohužel zalíbil taky... tomu bych dala asi i přednost před ostatními Chanely :(

      Vymazat
    3. No taky mi už ukončení několika vůní bylo hodně líto. Komu ne? Ale naštěstí mě po nějaké době potěšily zase jiné.

      Vymazat
  5. Díky bohu, že na Chanely moc nejsem, bohatě mi stačí Guerlain :) Ale zrovna Coromandel a Jersey bych někdy ráda očmuchala. Jo, a ještě No. 19 Poudré. Ale momentálně se těší na novou AA Nerolia bianca a modlím se, aby mi na celníci nerozdupali z Anglie objednanou fialkovou toaletku od Yardley... riskla jsem to, když mi to eshop dovolil vůbec koupit a nehodil žádný upozornění, tak snad ten problém s restrikcema už vyřešili :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Držím palce, ať v pořádku dorazí:) A těším se, že ji snad zahlédnu u Tebe:)

      Vymazat
  6. To je dobrá otázka, po čem zrovna teď toužím...toho je tolik, skoro abych si na to založila blog!
    Pěkná recenze, mě zrovna Coromandel moc nebere, já tam to pačuli furt poznám. Já teď nějak jedu ve vanilkových gurmánkách, vůbec nechápu, kde se to u mne vyvrbilo, ale je to jedna za druhou.

    Tobě taky hezké svátky, my jsme dnes ráno založili novou Velikonoční tradici: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/24282_467149143354785_1879451555_n.jpg

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale jo, pačuli tam samozřejmě je, ale ne v tak "bordelové" podobě.
      Pěknou tradici máte! Nebýt děcka nemocné, hned bychom se přidali. Nám by se hodila sněhová fréza a to si nedělám apríl!

      Vymazat
  7. no ja si pamatam ked som prvy krat videla niekde chanel parfemy azacala ich ovoniavat a akosi som zistila ze tie vone su ako pre moju babku.tymsa nechcem nikoho dotknut len som chcela povedat ze su to take tazke vone ktore nosia starsie damy v kozuchoch a so zlatom na rukach :) ja milujem viva la juicy od juicy culture :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to si budu muset ještě pořídit ten kožich a masívní zlato:DDD

      Vymazat
  8. Tuto vůni jsem kdysi dávno zkoušela, vím že mě zaujala, byla jiná, ale už si nepamatuji přesně jaká:-D...Je super, že ti tak sedla, protože určitě takto voníš v širokém okolí jako jedna jediná...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky:) to ano, jen nesmím zrovna jet na sraz do Ovy, to je pak koncetrace Coromandlu naprosto neuvěřitelná, taková statistická anomálie:D

      Vymazat
  9. Na tuhle krasavici sbírám pochvaly, kudy chodím. Rozhodně to není vůně, které si nikdo nevšimne. A to nás teprve čeká jaro ( možná ), kdy její krása vyzní naplno.
    Tuttobene díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo. A máš pravdu, je to lapač pochval:)

      Vymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...