Stránky

pondělí 22. dubna 2013

Guerlain - Jicky

 Dnes bych se s Vámi ráda podělila o svou voňavou srdeční záležitost - Jicky. Dost dlouho jsem s ní vyčkávala, ale teď přišel ten pravý čas, od jara do podzimu mi totiž dělá společnost hodně často. Jicky je letitá kráska, více než 120 let stará a ikdyž do světa vkročila v roce 1889 a většině nosů by při prvním přivonění připadala tak trochu staromódně mimo, tak si troufnu tvrdit, že nakonec by se našlo i dost těch, které by si kousek po kousku podmanila.



 Než se dostanu k jejímu popisu, tak ráda převyprávím lehce melancholickou legendu spojenou s jejím zrozením. Tvůrce Aimé Guerlain (syn zakladatele firmy) chtěl skrze ni vzdát hold své studentské lásce Jicky, kterou potkal v Anglii a se kterou se musel, jak jinak, v mládí rozloučit. Jiná, už méně romantická verze vypráví o tom, že ji Aimé věnoval svému synovci Jacquesovi Guerlainovi, kterému familiérně říkali Jicky. I na této verzi by mohlo být něco pravdy, protože Jicky není čistokrevná dáma, nese i fougérové stopy typické pro pánské vůněA jak se to s ní vlastně má nebo lépe řečeno, jak to s ní mám já?
 Jicky je pro mě sofistikovaná, bohužel toto slovo jeho nepřeberným nadužíváním v blogosféře pro mě ztratilo svou podstatu a nedokážu najít jeho synonymum, snad se alespoň trochu přiblížím výrazem vyzrálá. Takže ano, Jicky je vysoce vyzrálá vůně s notnou dávkou bylinného aroma, ale né tak nevinná jak by se na první přičichnutí mohlo zdát. Úvod je v režii citrusově bergamotové svěžesti, kterou postupně prostupují lesní zemité tóny protknuté rozmarýnem, pryskyřicí a plnou náručí levandule. Ovšem důležitý je pro mě přechod k vanilce. V tomto bodě, kdy jemnou bylinně dřevitou vůni změkčí hladce nasládlá vanilka podkreslená nitkou stoupajícího kouře z opopanaxu a společně se nakonec rozptýlí v pudrovém obláčku (stejně jako Shalimar, podoba v základu je vystopovatelná), mám své soukromé parfémové nebe, jedno z několika mála. Pak už jsem v podstatě vůči všemu inertní. Takhle ovšem popis Jicky nemůžu skončit, protože by Vám ještě jedna její tvář zůstala utajená a to by byla velká škoda. V Jicky je totiž zakomponována i jemná dávka živočišna. Jako by z pod výše zmiňovaných složek lehce vzlínala vůně čisté, teplé, pulzující lidské kůže. Pokud si s kůží nositelky dokonale sedne, nejeden nos je náznakem její vroucnosti přitahován.

flakón l'Abeille Blanche
Oficiální reklamní foto Jicky, flakón - čistý parfém.
zdroj: www.scentstore.co.uk
Složení: (zdroj Arome)
hlava: levandule, rozmarýna, bergamot
srdce: růže, fougérová harmonie (lesní zemité tóny, aromatické tóny, pelargónie), tonka
základ: dřevité tóny, vanilka, opopanax

 V běžné sítí parfumérií ji málokdy potkáte, ale dodnes se vyrábí a to v koncentracích EdT, EdP a čistý parfém. Osobně mám ráda všechny, ale přednost dávám EdP. Na čistý parfém potřebuju dostatečné teplo, aby se Jicky dokonale rozvinula a jemně z pokožky sálala. Drží se u těla a potěšení dělá hlavně své nositelce. V případě nekritické aplikace dokáže udělat obláček, ale pak už je jen krůček k tomu, aby se její lehká dráždivost přetransformovala v oplzlého živočicha.
 Flakón na mých fotkách není z běžné parfémové řady, která se prodává v parfumérích. Během své existence Jicky svůj kabátek tuším ve všech koncentracích několikrát převlékla a pokud byste si ji daly do vyhledávače nejdete jich požehnaně.

Přeju Vám úspěšný a tentokrát i voňavý start do nového týdne a 
tuttobene:)










9 komentářů:

  1. Zdravím Tě při pondělku a díky za tak krásný voňavý start týdne..Já teď s vůněmi zaostávám, ale vždycky si ráda přečtu Tvoje krásné popisy vůní. Když si čtu složení této vůně, tak to jsou všechno složky, které jsem snad v parfému ještě neměla..Flakónek je úžasný! Krásný den!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To vůbec nevadí, že se teď vůním nevěnuješ, až příjde ten pravý čas, vůně si Tě najdou samy:)

      Vymazat
  2. Smekám svůj širák a odhazuji ho v dáli nad Tvým umem popisu vůní. Tohle by se dalo vydávat knižně!
    A já mám teď nutkavou potřebu vůni okamžitě vyzkoušet (což nepůjde, protože není po ruce. No, aspoň to... :) )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na arome je spousta děvčat, které vůně dokáží popsat mnohem přesněji nebo vzletněji. Ale každopádně děkuji:)

      Vymazat
  3. http://mimslady.blogspot.sk/2013/04/prva-giveaway-na-uvitanou.html
    pozývam ta na moju GA :)

    OdpovědětVymazat
  4. To složení vypadá dobře.Lahvička je vtipná vypadá spíš jak od skotský než parfému. :)

    OdpovědětVymazat
  5. No jo, skotská by ji slušela:)

    OdpovědětVymazat
  6. Az mi je luto, ze som antivanilkova :D arome.cz je nebezpecne miesto, naposledy to skoncilo kupou shalimmaru, v poslednom case radsej nenavstevujme :D a flakon... proste uzasny !!!

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...