Stránky

čtvrtek 4. dubna 2013

Jarní detox

 Pleť bez šťávy a bez života, unavená a zašedlá po předlouhé zimě, navíc sem tam bubák, ať není nuda. Taky to znáte? Tak pak tu mám pro vás svoji letošní trojici jarního tuttobene detoxu: kopřivový čaj, Psyllium a Northern Soap - Detox od Natura Siberica.

Začnutím tím nejlepším - kopřivovým čajem. Dávám si desetidenní kúru na začátku každého měsíce. Ehm, začala jsem v březnu, takže teď jedu 2.kolo. Nicméně po 3 a 4 dnech pití jsou viditelné první malé výsledky. Póry se alespoň u mě viditelně méně zanášejí a rozhodně mi nepřibývají červené zanícené pupínky. Ovšem nesmím to zazdít čímkoliv co obsahuje silikony, s těmi si společně nerozumíme. Určitě svoji úlohu sehraje i to, že navýším pitný režim. Bála jsem se, že čaj nebude chuťově moc dobrý a budu se do pití muset nutit, ale obavy byly zbytečné. Asi to není úplné deli terno, ale jsou mnohem horší bylinné čaje. Jedu podle doporučeného užívání, to znamená 10 dnů 1 šálek a pak 3 týdny pauza. Výsledkem jsem byla nad očekvání překvapená už při prvním užívání, dokonce natolik, že si tuhle kopřivovou kúru ráda zopakuju začátkem každého měsíce.
Druhým z trojice je Psyllium. Určitě ho většina z Vás zná. Kdyby se přece jen někdo kdo o něm slyší poprvé našel, tak ve zkratce - jedná se o přírodní vlákninu z osemení skorocelu indického (Plantago ovata). 2 malé lžičky rozmíchám ve čtvrt litru džusu nebo citrónového čaje (dá se i v čisté vodě, ale nad tím se trochu ofrfňuju), vypiju a zapiju ještě jednou sklenicí vody nebo právě tím kopřivovým čajem. Psyllium mimo jiné čistí trávící ústrojí a napomáhá odstraňování škodlivin z těla. Dalších benefitů je spousta, ale i kdybych je nepozorovala, jednu neodiskutovatelnou výhodu užívání Psyllia má, pravidelnou stolici:) A to myslím smrtelně vážně. Snažím se užívat denně, ale přiznávám, že někdy ve fofru zapomenu.
Třetici uzavírá Northern Soap - Detox od stále populárnější Natury Sibericy. Tady jsem už najela na cílený produkt určený k hloubkovému čištění pleti. Jak jsem s ním spokojená zatím neprozradím. Nerada bych rozmělnila své dojmy z tohoto produktu v souhrném článku o jarním detoxu. Ale abych náhodou někoho zbytečně nenapínala, tak hned příští post bude patřit právě této černé pastě ze Sibiře.

 A co vy, taky jste si naordinovaly jarní očistnou kúru? Nebo jste dítě štěstěny, vypadáte stále svěže a detox Vás nechává chladnou?

44 komentářů:

  1. Jj, taky teď najíždím na detoxikační plán :) Je to po té ukrutně dlouhé zimě potřeba ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jse ráda, že v tom nejsem sama:)

      Vymazat
  2. Pěkný článek!! Přiznám se, že já ještě na detox nenajela, byť to plánuju, protože jsem pořád ještě "zamrzlá" a mám stále zimní návyky. K vnitřnímu detoxu potřebuju teplo, aby ho moje tělo ustálo...:)Kopřiva je na pleť a celkově výborná, mě moc chutná v kombinaci s jahodníkem. Na psyllium se chystám už dlouho, tak oceňuju zmínku. Jedině jak zatím pravidelně detoxikuju pleť je používáním peelingu od Natura Siberica..tak jsem zvědavá na to detox mýdlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, to bych si ten kopřivový čaj mohla vyplepšit, díky:) Ikdyž mně vcelku chutná i čistý. Jj, zítra bude záhada rozluštěna:D

      Vymazat
  3. oboje znám, krém ne :) na psylium se ted chystam

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. krém nebo lépe řečeno čistící pasta bude zítra:)

      Vymazat
  4. My si teď s mužem dáváme jarní měsíční detox. :) Ještě musím koupit psyllium, děkuji za připomenutí.:) Jen mám trochu problém, že se mi zvedá žaludek, když ho piju, ale účinky jsou fajn... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně psyllium chutná třeba v pomerančovém džusu. Když ho v něm chvíli nechám nabobtnat, tak mi to potom připomíná čerstvě vymačkaný džus s dužinou. V čisté vodě ho nemusím, to mi nepřipomíná nic, možná amarouny:D Ještě jsem si všimla, že někteří výrobci ho dokonce ochucují, ale to nějak nevyhledávám.

      Vymazat
  5. niežeby som vyzerala tak sviežo, že by detox nebol potrebný, ale štúdium farmácie zo mňa urobil "ženu odolnú" voči doplnkom výživy :D ťažko povedať, či tomu verím. verím v účinky bylín, ale tie potrebujú veľmi dlhý čas na to, aby preukázali svoj účinok na organizmus. ostatným veciam sa už radšej vyhýbam... ale o tom potom. možno som sa práve inšpirovala a napíšem článok o týchto zázrakoch čo sú na voľný predaj :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A tak to si ho ráda přečtu. Není na škodu se seznámit i s pohledem odborníka:)

      Vymazat
    2. Hm, já tomu teda věřím, užívám dlouhodobě extrakt z plodů Vitis vinifera a čím dýl trvá zima, zkracuju interval a zvyšuju dávkování. Je to velmi osvěžující a co se týká vzhledu, tak ani nevím, jestli to pomáhá, ale je mi to tak nějak čím dál tím víc jedno...
      Není "skorocel" slovenské slovo pro "jitrocel"? Ten je moc užitečný, sbírám ho a piju na jaře a v létě, pokud zrovna není pod závějema tedy. Pila jsem ho proti kouření (to nepomohlo), ale je prospěšný na přežrání po grilování. Šťáva z lístků pomáhá na spáleniny od grilu a štípance od komárů a vůbec je takový celý sympatický, hlavně ho máme rádi v trávníku, ludru.

      Vymazat
    3. Prokazatelně má dobrá vliv! Ten Vitis bereš bílý nebo červený?

      Na jitrocel jsem si taky vzpomněla, jsem si říkala, že to bude nějaký indický bratranec. Po grilování říkáš? Letos vyzkouším.

      Vymazat
    4. V zimě červený, v létě bílý. Letos jedu zatím ještě furt v červeném, i když jsem si asi před 3 týdnama dala už venku odvážně sklenku, přesněji: kelímek, bílého, že zahajuju jaro, přesněji: červené neměli. Pak jsem přešla na červené nazpět, takže já už jsem letos jaro měla, nazdar.

      Vymazat
    5. ale veď ja som povedala, že verím bylinkám, ale zas ak do tabletky natrepú nejaký extrakt z čohosi a ten má zrazu všetky možné účinky sveta a vylieči všetky choroby vrátane rakoviny, to už nie..

      Vymazat
  6. Souhlasím s ninou, mě z žtoho dostala moje kamarádka farmaceutka. Ale u mě je kopřivový čaj několikrát týdně celoročně a bylinky užívám taky pořád. Psyllium si dávám občas, když ten den nemám moc vlákniny. Takže detoxy moc nedržím, spíš celoročně. A to mýdlo budu dnes prvně zkoušet, to jsem zvědavá!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem zvědavá jak se Ti osvědčí:)

      Vymazat
  7. Jarni detox neprovozuju, bylinkove čaje piju rada celoročně:-)
    Ted se chystám si sem tam "přilepšit" psyliem, ale spis občas ve dnech, kdy sním vlákniny méně.
    Bylinné čaje miluju, mám je moc rada, naopak třeba mi vadi aromatizovane čaje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně čaje chutnají obecně všechny. V aromatizovaných mám jasno, nejlepší je aromatizovaný rumem (tuzemským):D

      Vymazat
    2. Chachaaaa:-)))
      Tak to uz jsem dlooouho nemela:-)!!

      Vymazat
  8. Děkuji za skvělý tip :) Nějaký ten detox by mi bodl :D

    OdpovědětVymazat
  9. a) Zkouším právě oční krém ze Sibiře a celkem ... nemůžu říct nic. Naštěstí mi nevadí, ale ani nejsem nějak nadšená...
    b) Na detox sbírám na jaře vršky kopřiv (letos asi nebudou...) a nechám je jen tak vylouhovat v minerálce. Celkem osvěžující pití...
    c) O Psylliu mi nemluv! Nemám problémy se zažíváním, ale zhruba před rokem jsem podlehla módě Psyllia, užívala ho dva dny a poté se týden kurýrovala ze zácpy. Nene! Na potravinové doplňky mě nenachytáš, na mě fungují opačně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ad a) nějak Ti rozumím, víc zítra:)
      ad b) vyzkouším
      ad c) že tys ho zapíjela kafem:D Já Ti už v Psylliu střídavě jedu dobrých 6 let a s tou voňavou věcí to mám pořád stejné.

      Vymazat
    2. No! A čím jiným bych to Psyllium měla spláchnout? :-)

      Vymazat
  10. Tu kopřivu vážně vyzkouším, díky za typ :)! Já tyhle detoxy taky můžu:)... Minulý týden jsem si dala jednodenní půst a bylo to celkem užitečné:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to obdivuju, půst držím pouze nedobrovolně, když mě k němu dožene nemoc. Asi bych ho měla držet i dobrovolně, ale vůli mám slabou:)

      Vymazat
  11. Jitrocel? Proti kouření??? Dej pokoj...

    OdpovědětVymazat
  12. Kopřiva je super, ale nechutná mi, nicméně pro její účinky se už roky snažím o jakoustakous pravidelnost. Inspirovala jsi mě a šla jsem si uvařit letošní jarní novinku (pro mě novinku :-) )http://www.gresik.cz/eshop/db-lecive-porcovane/pletovy-porcovany.html - jak vidno, kopřiva je taky jeden ze základů, účinek asi podobný, chuť trochu různorodější. A objednanou mám po letech chlorellu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak chlorellu jsem zatím nezkoušela. Po pleťovém čaii mrknu, díky:)

      Vymazat
    2. minule som čítala názor lekára na spirulinu, chlorellu a zelený jačmeň, že to má asi taký účinok ako keby človek jedol normálnu zeleninu. no ale asi sa fakt pustím do toho článku :)

      Vymazat
  13. Já to dělám s psylliem tak, že ho spolknu na sucho co nejvíce to jde a pak to zapiju 2 sklenicemi vody :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fíha, nasucho bych ho asi nespolkla.To jseš třída:) Dokonce jsem viděla psylilum tablety, pro ty, ketří ho nemají rádi v přrozeném stavu.

      Vymazat
  14. Jarní detox...to je hodně aktuální téma, kápla jsi mi do noty ;-). Skvělý článek. ♥

    OdpovědětVymazat
  15. Psyllium jsem taky uzivala a s popisem i ucinky naprosto souhlasim. Za sebe jeste dodam, ze navozuje plnost a tlumi hlad, coz se pri detoxu vzdy hodi=) Ja jsem zacala kuru se zelenym jecmenem, tak uvidime, jaky bude mit ucinek...slibuji, ze zazracny=) A na pravidelnou ranni ocistu organismu se mi nejvic osvedcila sklenice teple vody s citronem na lacno=)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vodu s citronem mohu kdykoliv, ale je pravda že ne teplou, což je asi v tomto případě podstatné:) Hodně zdaru s ječmenem, pak dej vědět, jak se osvědčil.

      Vymazat
  16. Já tomuhle nevěřím, podle mě je organismu fuk, jestli jím prolejete litr kopřivového odvaru nebo litr vody. Litr čehokoli je dobrý. Nestačilo by jednoduše víc pít? Mně se taky kazí pleť, když nedám litr a půl tekutin, ale mému tělu je zcela lhostejné, že to je obyčejná voda a ne bylinný čaj. Po zimě si taky nepřijdu nijak výrazněji intoxikovanější než v jiným ročním období. Asi by to chtělo víc vzít do ruky vlastní životosprávu, zima nás nutí setrvávat víc doma, méně se hýbat, zpohodlnět, jíst těžší jídla, protože na trhu není tolik ovoce a zeleniny (chybí sezónní produkty) a tak to přijímáme. Tak jsme si vymysleli tyhle věci jako detoxikaci, ale kdo celý rok přiměřeně jí a přiměřeně se hýbe, tak to smysl podle mě nemá. (A pokud někdy naši předkové něco takového jako stříměji v tomhle období jíst, provozovali, tak prostě proto, že zásoby po zimě už se tenčí a nic nového ještě neroste. Takové "hluché" období.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Litr kopřivového odvaru by se urřitě organismu nelíbil, ale je mi jasné, co chceš nazanačit. Já tom mám trochu jinak, jsem s trochou nadsázky pecivál, co si užívá všech předností zimy a biorytmy má podle toho nastavené. Když se začnou prodlužovat dny, tak potřebuji nějaký jarní životabudič:) Krom jarního "detoxu" se těším na všechny přednosti jara (kedlubny, ředkvičky), v podstatě se těším na jakékoliv roční období, všechny mám silně spjaté s jídelníčkem:) Co se týče pitného režimu samozřejmě souhlasím, žáden šálek koppřivového čaje asi nic významně nezlepší pokud je to jediné pití za den.

      Vymazat
    2. Právě, jednou stranou máme nějak nastavené biorytmy a rádi tomu podléháme a jednou stranou jsme ale z přírody strašně odtržení. Abychom nějak vykompenzovali línou zimu, museli bychom zjara naběhnout na pole, což jaksi neděláme. Ale jestli detox pomůže někomu alespoň psychologicky, coby pomůcka k nastartování, tak ano, v pořádku. Já jen osobně nevěřím v reálné účinky, smířila jsem se se skutečností, že aby to k něčemu přínosnému vedlo, musím se prostě celý rok hlídat, protože žiju už jinak než žili mí předkové a můj současný životní styl mi může svědčit, když ho uchopím správně a taky mě může přivést do pekla, když se budu přejídat a nehýbat.

      Vymazat
  17. Vystihla jsi to přesně. Detox nebo jak to nazvat je pro mě taková berlička, kterou si pomáhám překonat změnu a promítám to i do fyzické stránky (jednoduše mě to víc motivuje).

    OdpovědětVymazat
  18. Já moc nechápu tu módu psyllia, sama si kupuju pšeničné otruby za 12 korun, efekt to má stejný. :-) Kopřivový čaj bych chtěla taky pít, ale dělá se mi z něj špatně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně psallium vyhovuje. Možná jsem na něj kápla ještě dřív než na otruby (před necelými 10 lety to mohlo být) a proto jsem se ho naučila užívat, ale samozřejmě ho neberu vkuse. V létě a na podzim nemám vůbec potřebu, vlákniny mám dost. Jen občas v zimě a v předjaří se s ním čas od času láduju.
      Naštěstí to s kopřivou mám v pohodě. Vím, že mi ještě někdo radil, že pokud mi nebude chutnat, tak se dá míchat s listem maliníku a pak je chutnější. eM ho zase ráda pije s jahodníkem. Možná by to stálo za vyzkoušení:)

      Vymazat
    2. Dobrý nápad, zkusím ten maliník. :-)

      Vymazat
  19. Taky detoxikuju, ale nejen na jaře :). Hezký článek, můj najdeš tady:

    http://bourjoisgirl.blogspot.cz/2013/04/jarni-detox.html

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...