Stránky

neděle 14. dubna 2013

Polévka z červené řepy



 Zrovna tento článek by se hodil spíš k podzimu. Spotřebovávala jsem zbytek mražené řepy a tak je tu. Poměry Vám tentokrát neuvedu, protože v tomto případě vařím od oka. A snad se tomu nedá říkat ani vaření. Očištěnou červenou řepu jsem dala vařit s jedním větším bramborem do měkka. Pak jsem rozmixovala a dochutila, solí, pepřem, trochou muškátového oříšku a pár kapkami oleje. A to je vše. Na talíři pak ještě přidám zakysanou smetanu. Polévka se z temně červenofialové změní v sytě růžovou. Zato získám u malých princezen plusové body a možná ani nezaregistrují, že je se ládují řepou. Ovšem měla bych na pravou míru uvést, že zrovna moje děti s řepou žádný zásadní problém nemají.



 S čerstvou řepou dosáhnete intenzivnější červenofialové barvy a taky autentičtější chuti, to je jasné, ale ani verze z mražené není k zahození.

Krásný jarní víkend s lehce podzimní inspirací Vám přeje,
tuttobene:)



16 komentářů:

  1. mmm vyzera to chutne :)
    http://eeverywomen.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  2. Hmmm... Já vím, je to děsně zdravé a určitě to bude i dobré. Ale zatím nemám dost odvahy...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty a nemáš dost odvahy? To se mi nechce věřit:)

      Vymazat
    2. Já myslela odvahu na zdravou stravu: zelenina, ovoce, zrní a tak... :-)

      Vymazat
    3. Tak tam bouchni 2x víc zakysané smetany a už to zdravé nebude:)

      Vymazat
    4. Tak jo! A dám do toho klobásku a škvarky... To pude...

      Vymazat
  3. Barva je krásná :), polévky mám moc ráda, ale červenou řepu vážně nemůžu :p.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak když řepu né, tak pak už mě napadá jen něco ohnivě červeného, co by našlo základ v chilli:)

      Vymazat
  4. Takovou jsem dělala, i s křenem. Byla moc dobrá... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, křen je dobrý nápad. Příště zkusím, jen si budu muset předem odlít pro děti, ty by asi brblaly.
      Díky za tip:)

      Vymazat
  5. Červená řepa je prý dobrá při nedostatku bílých krvinek a proto mě manžel nutí jíst ji syrovou! Ale není vůbec špatná :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ani nevěděla, že je tak prospěšná. Tak to je fajn, díky:)
      Moc dobrá je i rozpečená se solí,pepřem a trochou olivového oleje, ale to musí být čerstvá.

      Vymazat
  6. Polévka vypadá nádherně! A tou jednoduchostí jsi mě dostala! Zatím jedinou polévku,kterou doma vaříme z řepy je bořšč, který milujeme, ale je dost náročný - skoro jako hlavní jídlo, ale tahle polévku určitě musím vyzkoušet. A myslím, že je vhodná i na jaro - řepa detoxikuje :-D..Skvělý tip!!

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...