Stránky

středa 1. května 2013

A ještě jeden detox, tentokrát z dálného východu

 Dnešní článek se bude týkat mého malého pokusu s třídenním detoxem pleti podle Chizu Saeki, který jsem objevila na blogu Semi-Sweet Wonderland. Metoda je to opravdu ultrajednoduchá. Po dobu tří dnů a dvou nocí jsem nepoužívala žádné kosmetické připrávky a pleť jsem jen dvakrát denně omyla vlažnou vodou. Doporučuju přečíst celý článek u Semi-Sweet, jednak se dozvíte více o samotné Chizu (japonské kosmetické guru) a jednak se také detailněji seznámíte s touto prostou metodou.


zdroj: www.baulinks.de
 Je pravda, že daní za jednoduchost je časová náročnost. Né ve smyslu péče, ta opravdu nezabere víc než pár chvilek. Myslím tím celkovou délku detoxu. Málokterá z nás si může dovolit třídenní absenci makeupu. Na druhou stranu nechat pleť opravdu pořádně odpočinout nese své výhody. Po celou dobu jsem nezaznamenala žádný problém nebo diskomfort. Krátce po omytí vodou jsem jen chvíli měla pocit, že mě pleť bude stahovat, ale poměrně rychle tento pocit zmizel. Důležité je, aby voda měla tělesnou teplotu, takže nemá ani hřát ani chladit. Můžete to klidně měřit teploměrem, nebo stejně jako ostřílené matky ponořit do vody loket a pokud je voda příjemná, nestudí ani nehřeje, můžete se pustit do omývání. Pak lehce pleť osušíte a máte hotovo.
 A jaké jsou mé dojmy? Víc než uspokojivé. Samozřejmě, že se ze mě za tři dny nestala nová, mladší, oslnivější tuttobene, ale pleť po třídenním kosmetickém půstu byla odpočatá, neměla sklony k přecitlivělosti a dokonce i s absencí jakýchkoliv změkčovadel, zvlhčovadel apod nikde nešupinkovatěla. Z mé strany velká spokojenost. Tento kosmetický detox ráda zařadím mezi své rituály a pokusím se dodržet rady Chizu a zařadit ho do péče o pleť jedenkrát za měsíc.
 Tak co, líbí se Vám japonský pleťový detox, vyzkoušíte? Nebo si horko těžko dovede představit těch pár dnů bez jedinéjo kosmetického přípravku.
 Přeju Vám ten nejpříjemnější den volna a nezapomeňte si v okolí vyhlédnout nějakou pěkně rostlou a rozkvetlou třešeň, kde se můžete oddávat prvomájovému líbání.
tuttobene:)

19 komentářů:

  1. Aní řasenku? Tak to si předem musím obarvit řasy jako na dovolenou a pak můžu detoxikovat. Ty tři dny v měsíci se mi stejně nechce nic. To bude volného času :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani řasenku:( Zvládla jsem to bez ní, ale je pravda, že jsem na nákup vyrazila v naprostém utajení a se slunečníma brýlema.
      Nabarvit řasy je řešení:)

      Vymazat
  2. To je velmi dobrá myšlenka!!! Myslím, že pleť určitě ocení odpočinek od všech vlivů, které na ni patláme. Je fakt, že si na to netroufám, protože moje pleť je po umytí vodou napnutá a vysušená (možná to bude tou teplotou vody) a musím použít svoji růžovou vodu. Ale ve finále myslím, že za zkoušku to stojí a když tak skončit s tím můžu vždycky. Já se všeobecně o víkendu snažím být bez make-upu atd, aby si pleť odpočinula - ale na nákup musím mít aspoň červenou rtěnku :) a ty brýle....Krásný prvomájový den Tobě!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já taky měla obavy, jestli nebudu mít nějaké nepříjemné pocity, ale opravdu pokud byla voda tělesné teploty tak ne. Podle mě to vysušení budeš cítit po teplejší vodě, naopak studenou vodou pleť dobře neočistíš. Navíc já apriori nemám pleť suchou, ale smíšenou.
      A díky:)

      Vymazat
  3. Já jsem to zkoušela - a na mě to mělo účinky přímo opačné :(

    Lil

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je škoda. Asi ta metoda nebude to pravé pro každého, ikdyž tím jak je prostá, neměla by většině dělat problémy.

      Vymazat
  4. Tohle o prázdninách praktikuji běžně, třeba v Norsku jsem neměla nic (ztráta kufru) a 14 dní se myla jen vodou, jednou za pár dní namazala kokosákem a i díky vzduchu a všemu jsem měla nejhezčí pleť za celý život. Doma už to moc nefunguje, já si ty 3 i víc dní dovolit můžu, jsem zavřená a šprtím, ale asi bych se osypala. Pouvažuju a možná zkusím. Jinak běžně v létě praktikuju "hauschkovské" na noc bez krému a to mi vyhovuje maximálně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Norsko, tak to jsi musela prospívat po všech stránkách! Pouvažuj, třeba Tě to příjemně překvapí jako mě.
      Vidíš v létě se obecně víc mastím, tak bych taky nočné péši mohla vypustit, minimlně vyzkouším.

      Vymazat
  5. Leda bych byla tři dny někde zavřená a nikdo by mě neviděl... Tohle přece okolí nemůžu udělat... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, zrovna Ty jseš přímo prototyp pro sluneční brýle a hedvábný šátek uvázaný kolem hlavy ve stylu Grace. Úplně to vidím, dramatično! Takže šup, šup:)

      Vymazat
  6. o tom jsem jeste neslysela..neco na tom asi bude..nevim, jestli bych opravdu zvladla tri dny, ale vikend by se urcite dal a k tomu ten jeden pracovni, uz by se mel taky zvladnout.. :-) diky za zajimavy tip :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebo to trochu otočit, 3 noci a 2 dny. Tím pádem pokud začnu nocí z pátku na sobotu, budu končit nocí z neděle na pondělí a pracovnímu dni se vyhnu:)

      Vymazat
  7. Doporučuju vyzkoušet i lotion mask, ta má taky senzační účinky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už v tom jedu:) Přesně podle toho návodu u Tebe na blogu. Zkouše jsem 3x a pokaždé příjemné a pleť hezky zhydratovaná.

      Vymazat
  8. Vypadá to zajímavě, ale asi bych envydržela ničím se nenamazat - mám atopickou pleť. Ale ve volných (nebo učících dnech) mi neděla problém se nenalíčit, a někdy se nelíčím ani do školy. Takže si takový detox dopřávám poměrně často :). Pleť čistím micelární vodou a mažu krémem, víc toho většinou nepoužívám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to chápu. Syn má atopický ekzém a pokud nepromašťujem, tak je zle. Osobně je mi bližší střídmost (ale ne askeze:D), i v kosmetice. Haha, teď se musí hodně lidí popadat za břicho, včetně mě. Tak abych to uvedla na pravou míru. Nemám potřebu si aplikovat všechno možné najednou. Trochu jsem zjednodušila péči, čištění je základ, ale v poslední době vynechávám tonic a pak už jen krém nebo pleťový olej. Výyjměčně oční krém a šlus. Primery po makeupy nepoužívám, jediné kde se bez báze neobejdu jsou oční stíny.

      Vymazat
  9. To zní hodně zajímavě, bez dekorativky bych se určitě obešla, ale mám strach se nenamazat, to by potom na mou suchou pleť mohlo být docela zlo...

    OdpovědětVymazat
  10. Dobrý nápad, pro mě to není ani nemožné být tři dny bez líčení, kor teď ve zkouškovém, kdy jenom sedím doma:) Nicméně pokud se nenamažu, pleť hrozně stahuje a je to hrozně nepříjemné. Už jsem to i zkoušela překonat jestli to není jenom špatný pocit a "závislost na krému". Ale ty šupinky tam prostě jsou:( Veronika

    OdpovědětVymazat
  11. S + Veronika: těžko budu radit a ani si netroufnu tuto metodu obhajovat před suchou pletí. Mně se v zimě má tendenci přesušovat a šupinkovatět pouze čelo a to teď na jaře němělo zásadní problém.

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...