Stránky

pondělí 13. května 2013

Jedlé dárky


To jsem si to v minulých dnech štrádovala k dobrým kamarádům na návštěvu a samozřejmě jsem nechtěla přijít s prázdnou. Jenže co zvolit jako milou a osobní pozornost? Moc dlouho si s tím hlavu nelámu a většinou to skončí u jídla, nejlépe vlastnoručně připraveného a květin. Tak tady mám opět nějakou inspiraci na s láskou ukuchtěný dárek.

Chcete-li obdarovat muže, dámy ovšem taky nepohrdnou, osvědčili se mi "Utopenci". Jediný zádrhel by mohl nastat s načasováním. Tento jedlý dárek je třeba připravit cca 5 dnů předem, pokud chcete, aby byl hned připraven k podávání. Recept je jednoduchý a hravě ho zvládne každý.


Co budete potřebovat (na 2 cca 2 litrové sklenice - 1 jako dárek a 1 na doma:):
cca 2kg dobrých špekáčků (nám se osvědčily z koutku uzenin v Globusu)
cca 1kg cibule
1 litr vody
0,6 litru octa
2 lžíce cukru
2 lžičky soli
1-2 lžičky celého pepře
1-2 lžičky celého nového koření
1-2 lžičky hořčičného semínka
4 ks feferonek
trocha hořčice (záleží na chuti každého z vás, ale vzhledem k tomu, že je to naše národní specialitka, dávám naši plnotučnou)

Postup:
Svařte vodu s octem, solí, cukrem a kořením (pepř, nové koření, hořčičné semínko) a máte hotový nálev. Špekáčky oloupejte a nařízněte aby se daly otevřít jako knížka. Řez pomažte trochou hořčice. Dovnitř špekáčku dejte na kolečka nakrájenou cibuli a kdo chce, může přidat feferonku. Já dávám dvě feferovky na dno sklenice a utopenci jsou pak jemně pikantní. Takto připravené špekáčky naskládejte do čistých sklenic, prokládejte je zbytkem cibule a zalejte ještě horkým nálevem. Cibule neztmavne a zároveň alespoň částečně oslabíte nežádoucí mikroorganismy. Pak dejte na 5 dnů do chladna odležet. Můžete sklenici pravidelně otáčet, ale já na to zapomínám a za celou dobu se mi to podaří otočit jednou maximálně 2x a chuťově jsou perfektní. Takže si s tím zbytečně nelámejte hlavu. 

Naopak pro dámy, nebo i mlsné pány, můžete připravit tyhle čokoládové brownies, o kterých jsem psala tady. Pak už jen stačí nakrájet je na malé kostičky, uložit do papírových košíčků, zabalit do hedvábného papíru, krabičky a převázat stuhou.
Krásné a nezapomenutelné chvíle s přáteli všem přeje
tuttobene:)

6 komentářů:

  1. Jedlé dárky jsou myslím úplně nejlepší :), a ještě lepší jsou ty homemade...Přiznám se,že většinou spíš jedlé dárky kupuji, ale zase vyrábím různé drobnosti...Ty utopence bych si dala hned :), vypadají krásně a brownies, ty nemají chybu - moc se mi líbí, jak je máš v košíčcích - vypadá to krásně...Hezký pondělní start tuttobene!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky, pokud jsem v časovém presu (což teď jsem permanentně), kupuju nějaké mlsky. Pravdou je, že ty vlastnoručně vyrobené, víc potěší obě strany:)
      Děkuju, Tobě taky!

      Vymazat
  2. To jsou asi ty nejlepší dárky. Krásně provedené, hezky zabalené, doma vyráběné...prostě skvělé!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj a zjišťuju, že krom obdarovávání jiných mi dělá radost, když nějaký jedlý dárek dostanu i já:)

      Vymazat
  3. Z těch utopenců se mi zvedl kufr. Tohle mi někdo přinést jako dárek, vyleju (ne-li hodím) mu to na hlavu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neboj nevylil/a. Tohle jsou dárky osobní, ty dostávají jen milí lidé:)

      Vymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...