Stránky

středa 22. května 2013

Saloos - pleťový olej Ylang-Ylang

 S mojí milou blogovou kamarádkou eM, jsme se před pár týdny domluvily na společné otestování pleťového oleje Ylang-Ylang od Saloosu. A dnes Vám současně přinášíme dva rozdílené pohledy na jeden produkt. Článek eM si můžete přečíst zde
 Oficiální promo tohoto oleje uvádí, že olej je vhodný pro všechny typy pleti, kompenzuje nedostatek vody a obnovuje přirozenou rovnováhu pleti. Ochablé, unavené a stárnoucí pleti pomáhá získat svěží vzhled. Má antiseptické účinky a čistí zanesené póry. To nás natolik zaujalo, obě jsme lehce 35+, ale každá máme rozdílný typ pleti, což neměl být problém, že jsme se rozhodly podstoupit malou srovnávačku. Má pleť je smíšená, se sklonem k zanícení, takže by měla být ideálním adeptem pro tento pleťový olej.



 No, bohužel nebyla. Největším nešvarem bylo paradoxně ucpávání pórů. Byla jsem na to připravená, protože tuhle zkušenost už s většinou pleťových olejů mám. Ale že to bude takový přeborník v ucpávání, to jsem nečekala. Dokázal to v podstatě přes noc. Připisuju to hlavně kombinaci nosných olejů (jojobový, brutnákový a šípkový). Naštěstí neměly ty zanesené póry tendenci k zanícení. Možná, že přece jen antiseptické účinky má. Tvořila se mi hlavně na čele drobná krupička, která po vysazení oleje do tří až čtyř dnů odezněla. 

 Pocitově, pokud pominu vůni, mi byla aplikace na vlhkou pleť příjemná. I po rozetření a vsáknutí oleje jsem měla příjemný pocit jemné a opečovávané pleti. Jenže to bylo asi tak vše, co mi bylo příjemné. Žáden svěží vzhled jsem nepozorovala a v partiích, kde je pleť tenčí (čelo, lícní kosti, spánky) působila kůže naopak křehce a až papírově tence.


 Vůně oleje bude asi pro mnoho uživatelů jednou z negativních vlastností oleje. Je silně květinová, opulentní až dusivá. Nos časem otupí a dá se na ni zvyknout. Barva je slámově žlutá.

Složení :
oleje lisované za studena (jojobový , brutnákový, šípkový)
esenciální olej ylang-ylang
vitamíny A, E ,F, lecitin

Shrnutí: 
Klady: příjemná aplikace, uživatelsky příjemné balení s kapátkem. Antiseptické účinky v tom smyslu, že sklony k zánětlivým procesům, rozumějte k podebraným beďarům, jsem nepozorovala. 
Zápory: ucpává póry, což by paradoxně právě k těm beďarům mohlo vést. Smíšenou pleť nijak výrazně pleť nevyživuje, naopak v některých partiích pleť po pužití působí křehce.

Příjemně strávenou středu všem přeje
tuttobene:)

15 komentářů:

  1. Skvělý článek. Ta vůně by mi vadila. Mám také smíšenou, takže nic pro mne. Díky, že vím, čemu se vyhnout.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Budeme si muset najít na tu naši smíšenou něco jiného:)
      Vůně je opravdu silná, ale dá se na ni zvyknout.

      Vymazat
  2. Tak to mě mrzí! Nedávno si ho kamarádka hrozně chválila... já dopotřebovávám Neroli, hodně jsme si na sebe zvykli. Tak snad nezanevřeš na oleje úplně. Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mrzet Tě to nemusí. Na oleje určitě nezanevřu a už vůbec né na ty esenciální.

      Vymazat
  3. Tak jsem si s velkou zvědavostí přečetla Tvůj článek. Vidím, že tvrzení výrobce, že olej má takové široké použití pro všechny typy pleti je přitažené za uši. Já osobně jsem ucpané póry neměla více než obvykle, nejvíce mi je ucpávají make-up a BB, ale aspoň nějaké pozitivum - že se nezanítily, ale to je opravdu malý účinek, který bych od oleje čekala a navíc se neustále bránit té vůni...Jsem ráda, že jsme do toho šly,je to velmi poučné a pohled ze dvou stran. Taky doufám, že třeba časem najdeš nějaký olejík třeba v čisté formě), co Ti sedne, ale ty esence by měly být fakt jiné :)...Měj se kráásně!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já pro změnu doslova zhltla ten Tvůj:) A spolupráce mě bavila, ikdyž mi olej nesedl. Jednoduše to nebylo to, co moje smíšená pleť potřebuje. Jsem ráda, že jsi měla pozitivnější zkušenost a sušší citlivá pleť na něj reaguje lépe. Na vůni se dalo zvyknout, v tom jsem se krásně shodly:)

      Vymazat
  4. Škoda, já mám tyhle oleje moc ráda. :) Póry mi, mám pociv, neucpávají. Tedy, mně se ucpávají tak nějak normálně s i bez oleje, takže na to asi spíš nemá vliv... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, věřím, že hodně ženám budou sedět. Aplikace je příjemná. Mně teď ale opravdu máloco sedne a oleje mi póry ucpávají, některé pomalu, některé rychle.
      Takže zatím vítám olej hlavně na talíři:)

      Vymazat
  5. No to mi vůbec neříkej, další věc, co nemůžu používat! Ráda bych ty oleje prubla, aspoň některé; je jasné, že ne všechny budou vhodné pro mastnou a pupínkatou pleť, ale zrovna do tohoto jsem vkládala naděje... chmm, tak nic :( Ale zase, když budu takhle poctivě následovat tvůj blog, tak se pravděpodobně vyhnu všemu, co by mi nemuselo sednout - a to se vyplatí :D
    Jinak, já vůni ylangu zbožňuju, ale v tomhle oleji necítím nic - ale jakože fakt nic, prostě mi nevoní nijak. Divný, fakt divný. Bůhví, jak to v tom Saloosu míchaj!
    Supr článek, takový mi doopravdy něco dá! Jen houšť ;-)
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verunko, neber mě tak dogmaticky:DDi, jestli toužíš vyzkoušet ylang olej, tak ho rozhodně vyzkoušej:) Ikdyby se Ti póry víc ucpaly, docela rychle problém s nimy odezněl. Mě ještě trochu mrzelo, že pleť po pužívání oleje nevypadala nijak zvlášť pěstěně a to je proklamován i pro lehce obstarožní pleť.
      Na pupínky jsem teď vtrhla z Hadkovou saltericou a zatím jsem víc než spokojená, tak snad to vdrží!!!

      Vymazat
    2. Výborně, takže si píšu na nákupní seznam: Salterica od Hadka... :D Ne, ale vážně: zatím se mi to docela vyplácí následovat tě. Nerada dělám přehmaty, protože pak nejsem schopná se nesedící věci zbavit, mám potřebu ji dopoužívat do konce, což mi udělá ještě větší paseku. Vyplácí se mi dlouhou dobu zkoumat a číst si, než věc koupím. A když se k tomu přidá příklad jako je ten tvůj, tak je to téměř sichrovka :)
      Olej prubnu na mamce. Té by mohl sednout, má pleť jako eM. Aspoň nějak si můžu kompenzovat ty nákupy přípravků pro suchou pleť... :-D
      Verunka

      Vymazat
  6. Me na moji mastnou plet taky nesedl, delaly se mi po nem pupence.. :o( docela se mi osvedcil levandulovy Saloos (a taky mnohem lepe voni) a uplne nejvic ted ujizdim na snecim kremu.. :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám s levandulovym saloosem lepší zkušenosti, ale obecně mi oleje moc nesedí. Přitom je tak příjmené je používat.

      Vymazat
  7. Občas tyhle olejíčky také používám, pleť mám smíšenou a právě viditelné póry a co nejvíc oceňuju, je pravý opak, než tu čtu, že neucpává póry.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můj průšvih je, že mi téměř všechny oleje póry ucpávají, některé méně jiné více (dokonce i čistý arganový) :( Velká škoda, protože ten rituál mazání na vlhkou pleť je hodně příjemný a většinou i voňavý.

      Vymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...