Stránky

pondělí 3. června 2013

Avokádová pomazánka

 Pomazánka z avokáda je jednoduchá jak facka a přesto tak dobrá. Na opečeném kousku pečiva je dokonalá. Následující recept je hodně osekaná verze guacamole.

 Zralé avokádo rozpůlíte a lžičkou vydlabete máslovitou dužinu, vidličkou pomačkáte, osolíte opepříte čerstvě pomletým pepřem, pokud nemáte čerstvě umletý, tak na něj zapomeňte a raději ho vynechejte. Štědře zakapejte citrónovou šťávou, ať hmota netmavne. Citrónová šťáva dodá nevýraznému avokádu trochu říz. Vidličkou promíchejte. Avokádo má jemnou máslovitou chuť, možná až mdlou, a proto se vždycky hodí zvýraznit ho něčím pikantnějším. V tomto případě sýrem s modrou plísní. Směs navrstvěte na nasucho opečené pečivo a navrch rozdrobte trochu vyzrálého sýra.

Doufám, že Vám voda příliš nekomplikuje život. Mějte se krásně a
tuttobene:)

13 komentářů:

  1. Mňam. A to jsem měla avokádo naposledy včera. Nějak jsem si ho zamilovala za poslední dobu... :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jí miluju, je výborná a taaak jednoduchá! Ve svojí verzi rozmíchávám avokádo s taveným sýrem a někdy přidám trošku třeného česneku, jindy lahůdkovou cibulku, ale ne vždy. Je to ňamka a zdravá, ač tučná:)))
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík Veru, vyzkouším i se sýrem. Ono by se vlastně i tohle dalo spojit ještě před servírováním. Ale já mám ráda ty rozdílné textury, takže proto ten sýr drobím navrch.

      Vymazat
  3. Jé, mám ráda Tvoje tipy na mňamky! Na avokádo se už chystám tak dlouho až mě to štve. Když jsem ho měla v hlavě, tak jsem ho zase nemohla zrovna sehnat, tak doufám, že teď už je seženu a určitě si tuhle krásně vypadající pomazánečku vyzkouším. ..ten sýr s modrou plísní je skvělá vychytávka!!! Avokádo je prý hodně zdravé i na pleť - nezkoušela jsi masku? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj eM, na masku nikdy nezbude:) Ale předpokládám, že avokádo prospívá i zevnitř.
      Teď se docela avokáda objevují, alespoň ná mé trase je potkávám často. Pokud je třeba, tak ho ještě doma nechávám pár dnů dojít.

      Vymazat
  4. frčím do krámu pro avokádo, snad budu mít štěstí na nějaké zralé...Mňam :-)Díky za recept

    OdpovědětVymazat
  5. Avokádo jsem měla jednou pečené na pizze, kde docela ušlo, a pak jednou, kdy mi muž ukázal, jak se jí ve Francii - rozpůlit, místo pecky tam dát tuňáka Rio Mare a an to jogurtovou majonézu - do půlky mi to chutnalo, potom jsem měla co dělat, abych to dojedla, jak se mi ta chuť příčila :D
    Ale teď mám chuť zkusit tohle, máme tu parádní roquefort a mě to hrozně láká :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na francouzský způsob bych to avokádo taky celý nedala :-D

      Vymazat
    2. Francouzský způsobzní zajímavě, ikdyž sníst půlku avokáda, dopředu, to se mi zdá docela drsné. Ani né pro objem (to bych i snědla), ale ta chuť není výrazná, to by se mi určitě přejedlo stejně jako Tobě. Ale mohl by to být dobrý nápad na malé chuťovky (nedělat to jako půlku, ale jen jako menší kousky), co by si hosti mohli jen tak zobnout. Děkuju za tip.

      Vymazat
    3. Jojo kdyby toho byl kousek proč ne, ale po chvíli to začně být opravdu moc. Navíc bez topinky či bagety, což mě v krku trochu dráždilo :)

      Vymazat
  6. Ja delam podobne, jen nekdy ozvlastnim trenym cesnekem, palivou omackou nebo cerstvym koriandrem. Ten koriandr je v kombinaci s mdlou chuti avokada famozni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To věřím, s čerstvým koriandrem bych si to dala hned. U nás se dá většinou dost těžko čerstvý sehnat. A zatím jsem byla líná zjišťovat a pídít se po tom, jestli by mi to rostlo na zahradě. Ale asi budu muset!

      Vymazat
  7. Avokádo hrozně zbožňuju, klidně i samotné :-)

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...