Stránky

sobota 29. června 2013

Trhanec s třešňovo-mátovým "cosi"

Letos bohužel není úroda třešní tak bohatá, jako minulé roky. Přece jen se chladné a zamračené jaro podepsalo a v době kvetení, koruny třešní "nebzučely" tak, jak by měly. Ale i tak to něco málo co se urodilo chutná báječně. Při česání malého košíku si moje starší řekla o palačinky s třešněmi. A tak jsem rozvařila trochu (misku) vypeckovanách třešní s třtinovým cukrem (asi 2 lžičky), malou štamprlí portského a pár lístky nadrobno nasekané máty. Geniání kombinace, neudržela jsem se a olizovala jsem vařechu už při vaření. Palačinky jsem naplnila třešňovou směsí a navrch dala velkou lžíci čestvě ušlehané šlehačky. Těsto na poslední 2 palačinky jsem rozředila kapkou mléka a místo palačinek jsem usmažila trhanec. Přelila ještě teplými mátovými třešněmi a ozdobila šlehačkou.

Trochu jsem se bála, co děti řeknou na lehkou mátovou příchuť. Starší poznala, že to jemně voní po žvýkačkách. Mladší vůbec nekomentoval a nechal prázdný talíř. Takže myslím, že ani kvůli malým dětem nemusíte recept upravovat a ošidit se o mátové odlehčení sladkých třešní.
Zbytek rozvařených třešní po vychladnutí lehce zhoustnul a byl perfektní s opečeným toustem jako sladká snídaně. 

Přeju Vám krásný víkend a studentům co nejdelší prázdniny a
tuttobene:)

15 komentářů:

  1. To vypadá dokonale!! Kéžby mi to někdo připravil k snídani :)
    MaláMacanda.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Nemám s tím problém. Klidně budu smažit:)

      Vymazat
  2. Nádhera! Palacinky som už dávno nejedla. Ale minule sme zjedli s priateľom kilo čerešní za pár minút :) Inak tá "omáčka" či čo, to muselo byť dobréééééééééééééé :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo. Kdyby se urodilo víc třešní, tak to s tou mátou zavařím jako marmeládu.

      Vymazat
  3. To vypadá báječně, dala bych si :)

    OdpovědětVymazat
  4. Luxus! Třešňový luxus!
    Jaký je rozdíl mezo palačinkou a trhancem?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žádný zásadní. V podstatě je to potrhaná tlustší palačinka. Na trhanec udělám těsto řidší, ať se to fakt trhá a nesvádí mě to dělat palačinky.

      Vymazat
  5. Dalo by se to udělat ještě jednou a poslet mailem? Chjo mám hlad, chuť a už je pozdě :D

    OdpovědětVymazat
  6. To jsem asi vůbec nepotřebovala vidět, slint, si tady žmolím kousek chleba, šuplík s laskominkami prázdný (ani sušenka, ani jediná, chápeš?) a o zítřejším obědě nemám ani šajna, a ty si přijdeš s palačinkami a s ovocem z vlastní zahrádky! To ale vůbec není fér a ani trochu kamarádské :)))
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tu chuť na sladké rychle zažeň nějakou gurmánskou vůní. Mně to pomáhá:D

      Vymazat
  7. Jéjda to jsou zase tutto chutě :-D, člověk úplně slintá u monitoru a má chuť se na všechno vykašlat sehnat třešně a jít dělat palačinky. To Tvoje třešňovo-mátové cosi už zní božsky - trefila ses mi do chuti, a portské to je moje slabost - už se chystám strašně dlouho udělat s portským nějaký dezert - takže na tuty musím zkusit něco podle Tebe. Já si vždycky myslela, že trhanec je jakoby pečené těsto, něco na způsob bublaniny, ale tenhle trhanec musím zkusit...Měj se nádherně!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj eM, jsem ráda, že jsem se Ti trefila do chuti. Přes trhance jsou machři Rakušané.

      Vymazat
  8. Och, třešně s mátou. Dokonalost. Miluji tvé chutě.

    lifeinimperfection.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...