Stránky

pondělí 29. července 2013

Hasím...

....žízeň.

Bezva tip na ledový čaj jsem našla u Margaretky (je to někde uprostřed článku o celufuj...). Od té doby ho dělám téměř denně, zelený, ovocný, černý. Teď v létě se dá trošku vyparádit sezónním ovocem.  Dávám do skleničky mražený rybíz a klidně by čaj dostatečně vychladil i bez ledových kostek. Perfektní by byly maliny, ostružiny, prtostě jakékoliv drobné bobulové ovoce ke kterému se dostanete.



Pak už jen poskrávat brčkem ....... a občas se nervnout, když ho bobulky ucpou. Nedávno jsem si v Tchibu (tady očekávám povinný záchvat smíchu) koupila brčkolžičky a právě pro tyto účely se hodí pefektně. Dobře se dají využít i u různých ledových káv se zmrzlinou.  Ty sice neuhasí žízeň, za to uhasí chuť na sladké.


Jedno domácí frapé z instatní kávy, trocha vody, vyšlehané ve šlehači na mléko (opět Tchibo) a vanilkové zmrzliny. Osobní tip vanilková Noblissima z Lidlu, tahle zmrzka se rozhodně při výrobě se smetanou potkala. Ještě mám hodně ráda s ořechy, ale ta se do kávy nehodí.

Šlehač krásně napěňuje, pěna ale nevydrží věky. Než jsem si všechno nachystala a doběhla pro foťák, už mi kapku padla. Pro domácí použití, ale vcelku povedený šlehač. Mléčnou pěnu umí exkluzivní. V domácích přístrojích na presso jsem tak dobře ušlehanou ještě neviděla.

A co vy, čím pak hasíte?





16 komentářů:

  1. Já piju po litrech studený mátový čaj a když někam jdu, dám si ho do lahve, je to asi jediný co se dá pít i když to zteplá, což se o vodě říct nedá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je fakt, máta je v tomhle ohledu dokonalá. Ještě mi takto zteplalý chutná i zelený čaj.

      Vymazat
  2. Vodu po litrech, ayran a momentálně taky frapé po domácku se spoustou ledu. Ten čaj vypadá taky super.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten ayran podle Tebe rozhodně vyzkouším. Co si pamatuju z Turecka, tak ve vederech to bylo skvělé osvěžení.

      Vymazat
  3. Ty potvoro! Už zase mi děláš chutě? Darebo :))
    Já hasím Staropramenem Cool Grep,, Birellem s malinami a limetkou a Sládkovou limonádou od Staropramenu. Ovšem ten čaj vypadá parádně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé Sládkovu limonádu jsem koupila ze srandy a vypily mi to děcka:) Čaj vyzkoušej, je to ultrajednoduché.

      Vymazat
    2. Už se chladí, tak uvidíme :))

      Vymazat
  4. Mmm, som rada tutti, že sa môj receptík stretol s tak veľkým úspechom :))) my tiež hasíme ľadovým čajom, home made limonádami, nealko ochuteným birellom a hlave vodou, vodou, vodou a vodou. Ak chcem niečím aj trošku zahnať hlad, rozmixujem mandľové mlieko s ovocím a ľadom. Krásne fotky, pôsobia tak fresh! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mandlové mléko jo? To zní super. U nás ještě, pokud nejsem líná a mám suroviny tak děláme lassí.
      Díky za recept na čaj, ikdyž je tak triviální tak je vážně super!

      Vymazat
  5. Skvělé tipy tuttobene, ten první ovocný nápoj vypadá fakt skvěle, no akorát nějak nemám moc toho sezónního ovoce, u nás to jasně jistí ledový čaj a citronáda, zrovna jsem udělala další dávku a chladí se v lednici, ale taky se mi tam chladí Staropramen Cool Grep :-). Hodně mě zaujaly ty věcičky z Tchiba, teda já se nesměju - brčkolžičky jsou úplně super, asi tam budu muset naběhnout taky, pro nějaké vychytávky na ledové kafíko. Já občas dělám frappe z pytlíku a to je skvěle našlehané i normálním šlehačem a souhlasím se zmrzkou, tu teď kupujeme pořád, ta opravdu smetanu viděla :-D. Tak krásný letní a snad i trochu chladivý večer s nápoji!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo ty brčkolžičky jsou fajn. Ten povinný smích měla být narážka na tu Tchibo reklamu v tv, kde se všichni smáli jako padlí na hlavu. Zmrzka je dobrá, viď? S citronádou jsi mi připomněla, že musím dokoupit citróny, ať trochu obměníme pitný repertoár:) Měj se krásně

      Vymazat
  6. skvelé tipy, najmä ten čaj musím vyskúšať, my momentálne frčíme na ovocných koktailoch made by záhrada :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čaj je fakt jednoduchý a super rychlý. Dětem tam na dno dávám malou lžičku třtinového cukru, jinak ty čaje nesladím. Ovocné koktejly taky super!

      Vymazat
  7. Přes týden dodávám hořčík spoustou neperlivé Magnézie a v pátek a sobotu spolehlivě a poctivě Plzničkou... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Plznička:))) Tak to hasíš víc než dobře!

      Vymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...