Stránky

středa 17. července 2013

Jogurtový koláč

 Chcete, aby vás doma nosili na rukou? Tak s tímto koláčem se vám to určitě povede. Kamkoliv jsem zatím recept předala, tam  slavil úspěch. Přitom příprava je rychlá, jednoduchá a věšinu, ne-li všechy suroviny máte určitě doma. 

 Tento na fotce je s hruškami a černým rybízem. 
 Ovoce si samozřejmě můžete zvolit podle chuti nebo podle toho, co zrovna máte doma. V jahodové sezóně jsem pekla ještě tento s rebarborou. Zapoměla jsem ho vyfotit po upečení. Na fotce je tedy ve fázi těsně před posypkou a pečením. Kyselkavě svěží rebarbora v kombinaci se sladkými jahodami byla perfektní.
Postup:

na posypku: 
máslo
cukr krupice 
polohrubá mouka
Dělám ji od oka, asi 1 velká lžíce másla 5 zarovnaných lžic cukru a 7 zarovnaných mouky. Většinou je toho až 2× víc, přebytek hodím do mrazáku a použiju na další koláč. Nebo pokud budete chtít péct koláč na plechu a budete dělat těsto z dvojité dávky, pak posypka vyjde právě na jeden plech.

na těsto: 1 kelímek jogurtu, 3/4 kelímku cukru krupice,1 kelímek polohrubé mouky, 1 celé vejce, 2 lžíce oleje, 1/2 sáčku práčku do pečiva. Všechno dohromady zamíchám a vyleju do vymazané a vysypané formy (na koláč nebo na dort). Roztáhnu stěrkou a pokladu ovocem a posypu posypkou. Peču v troubě cca 170 st, cca 30 minut. 

Pozn: Mouku prosévám, ale není to nutnost. Jestli budete chtít koláč péct na plechu, udělejte dvojitou dávku těsta. Jogurty používám ty obyčejné a obyčejný kelímek. Zkoušela jsem i z většího kelímku, těsta je pak zbytečně hodně. Když je ho jen trochu (je tenčí) a skoro stejně jako ovoce, zdá se mi koláč nejlepší.


Mějte se sladce a pokud se pustíte do koláče, dejte vědět jak vám chutnal.

20 komentářů:

  1. Milá tuttobene, Ty jsi prostě gurmánka a vždycky mi děláš hrozné chutě :-). Tak skoro stejný koláč peču taky, jen místo jogurtu dávám kysanou smetanu - souhlasím, je božský - na léto ideální. I já jsem pekla s rebarborou (poprvé po xx letech), ale Tvoje kombinace jahod a rebarbory by mě fakt nenapadla - skvěle kombinuješ...Půjdu splašit nějaké ovoce :-D. Měj se krásně!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, máš pravdu, jsem mlsná koza :D Zakysanou používám v momentě, když nemám jogurt a koláč je stejně dobrý. Rebarboru jsem dostala od kamarádky, tak jsem dumala co s ní. Uvařila jsem dětem kompot, samozřejmě ho nejedly. Propašovala jsem ji do buchty, pro jistotu zapřela a tvrdila, že tam jsou jen jahody a koláč byl pryč. Rebarbora na chuti samozřejmě šla poznat, ale asi je uklidnily červené kousky jahod a už to blíž nezkoumaly:)

      Vymazat
  2. No tos mi kápla do noty! Zrovna potřebuju rychle něco upéct a zjistila jsem, že doma nemám nic než rybíz. Už jsem chtěla googlit, ale naštěstí jsem si nejdřív otevřela blog :) Díky!

    OdpovědětVymazat
  3. Tak tento koláč znám a miluju - děláme jen s rebarborou a je vynikající! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já rebrboru kvůli dětem maskovala jahodami:) Samotné by mi chutnal i jen rebarborový.

      Vymazat
  4. Mňam...podobný koláč také dělávám, akorát dávám "sladký" jogurt. Zrovna teď dávám meruňkový!! Koláč je hned pryč :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha, to mě vůbec nenapadlo. Určitě vyzkouším, sdladké jogurty doma míváme často:) Díky za tip!

      Vymazat
  5. Mmmm, akurát mi tu drahý píli uši že by rád "nějakou buchtu". Tak snáď cez víkend sa k tomu dostanem :) Ani neviem, ktorý z tých dvoch by som si dala radšej. Ale mám kopec broskýň, tak by som asi mala spracovať v prvom rade ich :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Broskve nebo i nektrarinky, meruňky, všechno super!

      Vymazat
  6. Prima recept. Teď jsem dělala dva dny za sebou koláč a byl hned fuč...s rybízem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rybízový bych si dala. U nás právě dozrává, tak se těším, že o víkendu ho upeču:)

      Vymazat
  7. Vyzera tuttovo :D uz aj zapisujem, neviem cim to je, ale tento rok sa u nas domace sladke obzvlast vydatne konzumuje, vdaka za tip :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že bude chtnat. Co doufám, věřím:D

      Vymazat
  8. To, že je skvělá můžu potvrdit. My už ji měli 2x :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda, ty jseš rychlík:D Je fakt, že tenhle koláč je návykový.

      Vymazat
  9. Jůůů, tak tohle jsem neměla vidět!! Vypadá suprově, musím vyzkoušet!

    VELKÁ giveway

    OdpovědětVymazat
  10. Pecu s kompotovanymi merunkami a do posypky jsem pridala kokos... Uz to tu prekrasne voni ;-)

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...