Stránky

čtvrtek 25. července 2013

Karel Hadek - Salterica

Zdravím vás milé čtenářky. Z koncertu jsem zpět. Bylo to jedním slovem "megahustý", podle mě, podle mé starší "mrtěhustý". Jedna krátká skoropředpona a gerontologický rozdíl je propastný! No nic. Nabitá novou enegií se hned pouštím do restů a přináším avizovaný článek o Salterice. Někdy začátkem června jsem si koupila na zkoušku 2 malá balení. Stálí čtenáři ví, že má pleť je smíšená, s rozšířenými póry a tak trochu nepochopitelně, vzhledem k mému věku, s akné. Hlavně pak na spáncích a spodní částí tváří (T  zóna je celkem ušetřena). 

První 2-3 aplikace se vcelku dobře popraly s drobnými pupínky. Né, že by zmizely, ale mírně se zklidnily a Salterica potlačila jemné zčervenání a některé "nevykvetly" do plné krásy. S "pupeny" si samozřejmě po pár použítích neporadila. Jejich výskyt pomohla viditelně snížit asi po dvou až třech týdnech pravidelného používání (mažu večer). Díky pavůni není snad ani její použití jindy možné. Někomu vůně připomíná uzené, mně spíš vlhké doutnající dřevo nebo piliny. "Voňavou" složkou krému je březový dehet. Vůně je několik desítek minut po aplikaci hodně zřetelná a tím pádem krém z ranního kolotoče diskvalifikuje, zejména když máte použít MHD. Diskvalifikační může být i večer v případě, že si chcete udržet trvale fungující vztah. Pokud máte doma zálesáka, pak může být vůně výhodou.  Můj muž má se mnou naštěstí strpení, ale i tak jsem se mu snažila pod nosem "dehtovat" co nejméně a mazala jsem se většinou až po tom co usnul. V tomto ohledu není problém, stejně většinou usíná dřív než já. Krém je hutnější konzistence, ovšem na pleti taje a rozmazává se velice dobře. Barva je jako šlehaný med. Na podrážděné pleti můžete díky obsažené mořské soli cítit jemné pálení, ale většinou jsem s tím problém neměla.



Salterica je podle výrobce vhodná i pro ekzematickou pleť, pleť trpící lupénkou.

Složení: Aqua, Linum usitatissimum Seed Oil, Maris sal, Cetearyl alcohol, Glycine soja Oil, Glycerin, Panthenol, Glyceryl stearate, Cera flava, Simmondsia chinensis Seed Oil, Prunus dulcis Oleosemes, Lecithin, Sodium cetearyl sulfate, Lactic acid, Leptospermum scoparium Branch/Leaf Oil, Melaleuca alternifolia Leaf Oil, Tocopheryl acetate, Ascorbyl palmitate, Citrus limon Fruit Oil, Allantoin, Thymus vulgaris Oil, Thymus serpillum Oil, Salvia officinalis Oil, Lavandula hybrida Oil, Rosmarinus officinalis Oil, Eugenia caryophylus Flower Oil, Betula verrucasa, Litsea cubeba Fruit Oil

Co se týče zlepšení stavu mé pleti, nemyslím, že je to jen Salterica, která mi pomohla dostat pleť do vcelku normálního  a koukatelného stavu. Souhra čerstvých potravin, slunce, odpočinku, občasné absence make-upu a vhodné pečující kosmetiky konečně nese své ovoce.

Momentální denní combo tvoří:
ráno: pleťová voda jalovcová - Karel Hadek, Denní krém granátové jablko - Weleda nebo Aquatense moisture hydratační gelkrém - Janssen
Hodlám rozšířit o Leciderma Shea Lavendel - Karel Hadek

večer: Hydrofilní odličovací olej santalový- Karel Hadek nebo micelární voda - Mixa, pleťová voda jalovcová - Karel Hadek, krém Salterica - Karel Hadek, oční krém - Clarins.

Za sebe Saletricu v boji s akné doporučuju. Jen upozorňuji, že to
chce trochu trpělivosti, pleť se nezlepší ze dne na den. Důležité je se obrnit vůči dehtové pavůni a rozhodně kvůli ní Saltericu neodkládat.

Krásný četvrtek, užijte si letní počasí a
tuttobene:) 

15 komentářů:

  1. Ahoj tuttobene, tak to je super, že sis koncert krásně užila, moc pěkně jsem si zase početla a byla jsem na Tvou recenzi hodně zvědavá, potřebovala bych něco zázračného jak na svoje pupínky, tak na dceřin ekzém, ale nevím, jestli ona dá tu vůni (já se přizpůsobím, když to bude fungovat - můj muž taky většinou usíná dřív než já :-D)....Vidím, že Hádkuješ docela intenzivně, asi tam budu muset zase nakoupit a něco nového vyzkoušet.Měj se megahustě i po koncertě!! Krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, člověče léto, slunce a Hádek (nejen ten, ale je fakt, že se u mě docela zabydlel) je mana pro moji pleť:) Já jsem ještě vzala na zkoušku Atopderm (snad jsem to napsala dobře), pro toho mladšího a jemu to docela pomohlo. Neztratil se úplně, ale nemá ho tak suchý a šupinkovatý. Taky trochu zavání, ale rozhodně né jako Salterica.
      Krásný den i Tobě)

      Vymazat
  2. Tak tento krém by u nás doma mal asi zákaz, priateľ neznáša príliš intenzívne voňajúce éterické oleje, aj s biofázou ma zaháňa... ale možno ani nie, lebo uzené má rád :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, tomuhle by mohl přijít na "chuť" :D
      A třeba ho vůbec nepotřebuješ. Jestli tě netrápí bubáci nebo jak píše Meduňka nějaký ten ekzém, tak bych sáhla po lecitinovém, ten mi mimojiné krásně voněl a hlavně pomáhal ke vzhledu pěstěné pleti. On je dokonce lecitin i v Salterice a místy slabý závan tam cítím, navíc oba krémy na pleti podobně tají a vstřebávají se.

      Vymazat
  3. jááá ten smrádek miluu a krém mi moc pomáhá při náhlých výsevech všelijakých ekzémů a pupínků neaknózní povahy, ale i na akné má vliv...ale tam je fakt třeba delšího užívání

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, to je slovo do pranice. Tak je třeba k dehtovému pokladu přistupovat. Zamilovat si ho a basta.
      Vidíš přivedla jsi mě na myšlenku, že ho zkusím synovi na ekzém, než budu dělat další objednávku. Atopderm mu vcelku seděl, ale už jsme ho vymazali.

      Vymazat
  4. Já ti nevím. Uzené sice miluju,ale doma by mi asi tahle noční parfemace neprošla...
    Najdi, prosím, něco účinného a taky voňavého... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ti rozumím, uzené přece jen lépe prohnat chřtánem a nejlépe v doprovodu slivovice. Ale tohle Ti je docela fajn, ikdyž dehtové. Zvknout se na to dá, navíc tam máme lecitin a ten musí nám oběma dělat dobře:)

      Vymazat
  5. Tutíku, nechci ti podsouvat neřestné myšlenky, ale nenapadlo tě, že když máš pupínky na takových místech, že to může způsobovat nějaký vnější vliv? Konkrétně vlasy? Nemívala jsi to třeba i na zádech a na krku, když jsi měla delší vlasy (jestli jsi tedy měla)? Ono se totiž u akné pro dlouholetou osvětu o hormonech, životním stylu, stravě atd. atd. úplně zapomnělo na to, že to může být reakce na vnější podráždění, třeba vlněný svetr nebo špatnou kosmetiku.
    Protože přesně tohle, co popisuješ, u mne byl dloholetý problém, kam mi dosáhly vlasy, tam jsem měla pupínky. A vyřešila to až ayurvéda. Jsem alergická na konzervanty (nebo něco jiného) v šamponech a mastnou složku v kondicionérech. Nejdřív (dávno) jsem přestala používat kondicionér, to velmi výrazně pomohlo, a od loňska jedu v těch bylinách a s pupínky je konec. A když mám občas období, že musím používat tekutý šampon (jakýkoliv, třeba nejjemnější dětský bio), tak se mi to lehce znovu objeví.
    Udělej pokus, jestli se ti do toho chce, měsíc používat Eliah Sahil Natural Shampoo a místo kondicioneru nějakou Amlu (třeba Ayuuri) a uvidíš, co se stane.
    Pokusím se dopsat ten slíbený dlouhý článek o ayurvédě na blog na tento víkend, jestli tě zajímají nějaké podrobnosti, a fakt doporučuju to zkusit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, že napado, pokušitelko! Částečného zlepšení jsem dosáhla před časem právě šampóny bez silikonů, kondicionéry ani masky nepoužívám. Tvůj článek o těch Ajurvédských mám v paměti, jsem pro každou špatnost, v tomhle případě dobrost a nemám problém s vyzkoušením.
      Doufám, že test nepodělám tím, že si čas od času neodpustím čokoládu, protože tu si fakt neodpustím.
      Vůbec nejkrásnější pleť, bez jediné chybičky jsem měla v obou těhotenstvích, čokoláda nečokoláda, silikony nesilikony.... No ale uznej, to je trochu šílené řešení.

      Vymazat
    2. To teda jo, pak by ti asi zase slezly vlasy z těch dětí a řešily bysme jiný kosmetický problém. Já jsem jídelníček nezměnila, zas takové oběti kosmetice přinášet nehodlám...

      Vymazat
  6. Horší než arganový olej to snad být nemůže... nebo jo? :-D
    Bebe
    Růžový chroust

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Arganový "natrávený" je taky papuch, ale ten je v intenzitě slabý. Zatímco tady se nejedná ani tak o papuch jako o silnou intenzitu a dlouhou výdrž vůně.

      Vymazat
  7. Bohužel co se vztahů a péče o pleť týká, s tím mám samé negativní zkušenosti a nepochopení, hlavně co se konopné masti týkalo :-/
    Pokud pálí na podrážděné pleti, tak musím oponovat v tom, že na ekzém bych to fakt nezkoušela. Ale na akné zkusím, musím si jí napsat někam na lísteček, abych nezapomněla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To pálení nebo štípání je dáno přítomností mořské soli. Sama ekzém nemám, ale synovi vždycky pobyt u moře a koupání na atopický ekzém pomohlo. Asi bude záležet o jaký ekzém se jedná, v tom se nevyznám.

      Vymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...