Stránky

pondělí 19. srpna 2013

Coniglio alla cacciatora - Králík po myslivecku


Tento recept jsem našla v knížce Evy Rýznerové - Říkal jsi ti amo. Na první pohled nenáročné letní čtení je prošpikováno skvělými recepty. Takže jsem knížku hned nešoupla do propaldlin červené knihovny. Králíka jsem koupila u sousedů nechala jeden den odpočinout v lednici a pak už to jelo samo. Večer jsem ho naporcovala na spoustu malých kousků. Hřbet se rozseká asi na deset a nožky na 5 menších, u předních jsem to zvládla jen na 3. Kousky králíka jsem zalila sedmičkou suchého bílého vína. V receptu bylo uvedeno 6dcl. Ale co se zbylým deci? Jedno mě rozhodně neuspokojí, tak jsem ho dopřála králíkovi. A teď už k receptu. 

Co potřebujeme:
naporcovaný králík
3 stroužky česneku
10 bobkových listů
1 pálivá paprička
6 lžic bílého vinného octa
šalvěj a rozmarýn
6 dcl bílého vína
sůl
olivový olej

Postup:
Ve velkém hrnci s širokým dnem nebo pánvi rozpálíme olivový olej. Dáme do něj orestovat česnek, pálivou papričku, bobkové listy, šalvěj a rozmarýn. Dáváme pozor, ať se koření nespálí. Jakmile je lehce orestované přidáme kousky králíka a zprudka opečeme a pak podlijeme vínem, ve kterém se králík marinoval. Posolíme. Eva píše, že králík hodně pije a většinu vína do sebe vsákne. Já nakonec spotřebovala všech 7dcl a na konci dušení mi zbyla v kastrolu zredukovaná šťáva. Dusíme cca hodinu (dusila jsem malinko déle možná hodinu a čtvrt). Na konec přichází nečekaná finesa. Králíka podlejeme vinným octem a rozpálíme sporák na maximum. Ocet vysmahne a králík zezlátne a získá křupavou kůrčičku jako z trouby. Tady mám ještě co dohánět, kůrčička nebyla dokonalá, ale slibuju, že budu trénovat a ladit formu:)Pro ty, kdo neradi králíka nebo se k němu nedostanou, Eva radí, klidně si toto jídlo připravte z kuřete. Italové by si ke králíkovi dali křupavé pečivo, které by namáčeli ve vypečené šťávě. Moji jedlíci jsou jednoznačně pro bramborovou kaši.




Máte rády králíka? Jak ho nejčastěji připravujete? Mějte se krásně a vykročte do nového týdne tou správnou nohou.
tuttobene:)

10 komentářů:

  1. Ahoj tuttobene, tak další lahůdka z Tvé kuchyně! Já králíka už neměla ani nepamatuju, a mám pocit, že sama jsem ho ani nikdy nepekla :), takže můžu aplikovat pouze na to kuře. Recept vypadá krásně středomořsky a to já ráda, zatím nemám ani zkušenost s tím vínem, takže už musím vyzkoušet!! Souhlasím s tou bramborovou kaší, mňam, vypadá to na fotce móóc dobře - jdu se naobědvat! Krásný týden, díky za inspiraci do kuchyně a Pa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, tak konečně jsem zpět , nechala jsem Vás všechny (ne)pěkně čekat! Určitě vyzkoušej s kuřetem. maso bylo perfektní, jemně navinulé po víně a octu a k tomu lehce kořeněné, teda spíš bylinné. Kombinace perfektní:) Díky. Tobě taky, v podstatě Ti mohu popřát hned ten následující:)

      Vymazat
  2. Ahoj Tuttobene, parádní oběd. Mńam! Králíka jsem už dlouho nedělala. Nějak nemám zdroj, odkud bych ho získala:) Knížku mám teď čerstvě doma a pokukovala jsem taky po některých receptech.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. těším se až jiné recepty z knihy najs'du pro změnu u Tebe:) Když není králík, stačí kuře:)

      Vymazat
  3. Och, ten vyzerá krásne! Dokonca až tak, že by som ho aj ochutnala a to mám voči králikovi strašné predsudky. Chuť podľa popisu musí byť vynikajúca. Aj kniha ma celkom zaujala - tiež mi kedysi ktosi říkal ti amo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No teda!!!! Tak to určitě budeš mít v rukávu spoustu podbných receptů. Však už mám pár Tvých odkoukaných:)

      Vymazat
  4. Tak to bych si s chutí dala, vypadá nádherně jedle

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. Nejen vypadá, opravdu takový je.

      Vymazat
  5. Moment! Jak je to s tím octem? Kolik? A jako ty kousky polívat? Nebo jak se to dostane něahoru, aby to bylo křupavé? To mne teda zaujalo, tohle, jsi průkopník!
    Králíka nejím, ale s kuřetem bych to zkusila a budu octovat, dokud nezapálím kuchyň!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, jsem na tom úplně stejně jako ty. Tak jak jsem to vyčetla, tak jsem to zkusila. Pořádné křupavosti jsem "zatím" nedosáhla. Další králík čeká na svou šanci v mražáku. Jakmile budu vědět víc, rozhodně napíšu.První pokus - postup byl, že na konci jsem pořádně rozehřála kastrol s králíkem a nalila tam ocet. Vysmahnutí jsem okem nepozorovala. Tekutina se furt normálně odpařovala. Ale možná jsem měla dát ocet a pak rozpumprlíkovat teplotu. No nic, každopádně to i tak chutnalo božsky!

      Vymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...