Stránky

pátek 30. srpna 2013

Guerlain - L'Heure Bleue

Při pátku vás vítám u voňavého postu. Snad vás příjemně naladí na nadcházející víkend. 
L'Heure Bleue
zdroj:espritdeparfum.com


Už 101 let je této krasavici, pomocí které se Jacques Guerlainovi podařilo parfémově zhmotnit nebe za soumraku. Pro mě tedy krasavici pouze v koncentraci čistý parfém, který bohužel v tomto krásném flakonu nevlastním. Tak snad, někdy. A teď už k vůni samotné. L'Heure Bleue (Modrá hodina) je jako přehlídka pod tmavým šapitó Cirque du Soleil. Jednotlivé složky čarokrásně defilovaly před mým nosem jedna po druhé. O rázné entrée se postaral větrový anýz za jemného přizvukování nasládlé, sametově hebké fialky. Jakmile se anýz trochu zadýchal a zvolnil, přenechal manéž květinovému mixu lehce hřebíčkovému karafiátu a nasládlé růži. Fialka stále ostýchavě vykukovala zpoza opony a sledovala jak se na květiny snáší lehký kostacový pudr, se kterým si občas už jen v náznaku vánku pohrál anýz. Závěr představení patřil olejnatým oříškům s pudrovou vanilkou. Modrá hodina je možná melancholická, pro mě však s nádechem mystiky a dokonalé elegence, stejně jako slavný cirkus. Trochu jsem se rozbásnila, ale ona si to Modrá hodina zaslouží. V čistém parfému byla oříšková stopa mastná, olejovitá, ale bez žluklosti, kterou bohužel cítím v edp. Poznámka pro stejně postižené: v určitých fázích vývoje mi L'Heure Bleue připomínala i Apres l'Ondée - anýzovo-karafiátový akcent se prostě nezapře.

Složení: (zdroj Arome)hlava: anýz, bergamotsrdce: tuberóza, karafiát, fialka, růže, nerolizáklad: tonka, kosatec, benzoin, vanilka


Možná jste někdy tento poklad zahlédly u své babičky, tety nebo maminky, možná ho vlastníte a možná se na vás krásně rozvoní i edp, což vám fakt závidím, protože jinak by byla dávno alespoň jedna lahev moje:)

Voňavý víkend vám přeje tuttobene:)

U nás se asi ponese v duchu :D - déčka, nové dětské tv. Promotéři byli natolik chytří, že upoutávkama bombardovali děti už dva měsíce předem a ty jsou teď, těsně před spuštěním, napnuté jak kšandy. Toš se k tomu alespoň navoním. Slavnostní okamžik si žádá slavnostní vůni, třeba L'Heure Bleue.

19 komentářů:

  1. uzasne balenie, luxusne!


    Inak ak ta zaujima ako vyzeraju v skutocnosti AVON ruze a lesky recenzia tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2013/08/avon-ruze-lesky-ake-su.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, ten domečkový flakón je úžásný.

      Vymazat
  2. Krásné. Kéž bych uměla tak umělecky popsat parfém no vlastně cokoliv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, stálo mě to hodně potu, vypotit takový popis:D

      Vymazat
  3. Zhmotnělé nebe za soumraku...Krásné.
    Kdyby existovala jen koncentrace EdT, nikdy bych nemluvila o krásné vůni. EdP mě uchvátila, ale pořád je v ní "něco", co mě donutilo prodat vůni i s "domečkovým" flakónem...Teprve v čistém parfému jsem našla tu krásu bez rušivých tónu. Velká vůně starých časů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, se stoupající koncentrací, stoupá i voňavý zážitek:) Máme to stejně, edp taky není pro mě ještě ideální koncentrace a ten mastně nažluklý tón mi na ni vadí. Doměčkový flakón ovšem zamrzí:(

      Vymazat
  4. Je nádherná. Pro mě dešťová. V č.p. mám odstřik:) a moc hezký popis! Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano v čp je nádherná. Taky se musím spokojit s odstřikem:)

      Vymazat
  5. Ach, tomu sa teda hovorí dokonalá recenzia. Ten popis, v tom by si sa mala zamestnať, ide ti to :-) Od Guerlain som ešte žiadnu vôňu nemala, len dekoratívku. Ten flakón je úchvatný a podľa popisu by sa mi možno aj páčila, niekedy privoniam, keď budem v parfumérke.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju:) Mno, dekorativku mají taky epesní a kdybych měla volnou ruku, našlo by se toho spousta, co bych si vybrala:)
      Nevím, jestli se Ti poštěstí na l'Heure Bleue v běžných parfumériích natrefit, ikdyž bych Ti to samozřejmě přála nebo vlastně nám všem. Alespoň u nás to tak je, že Sephora nebo Douglas mají v sektoru Guerlain převážně jen "mladé" (vzhledem k datu vzniku) komerční vůně, bohužel:(

      Vymazat
  6. Mám parfém. Miluju a poctivě nosím...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je dobře. Víc modrých hodin na ulici!!!

      Vymazat
  7. je to nádherná a jedinečná vůně, ale sama ji nenosím a přenechávám máti :) já si prostě potrpím na gurmánky ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jó gurmánky, ty mi taky umí zamotat nos.

      Vymazat
  8. Vôňa je to nádherná, ale ťažko zohnateľná. Krásny flakón - Guerlain je proste Guerlain, ale ešte krajší je tvoj popis :)

    OdpovědětVymazat
  9. Ten flakon je krásný!

    Chtěla bych tebe a tvé čtenáře pozvat k sobě na blog, kde právě probíhá giveaway na tém back to school :) Budu ráda, když se zúčastníte! :)

    http://tereziiestaysalive.blogspot.cz/2013/08/ready-for-school.html

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...