Stránky

neděle 25. srpna 2013

Nude paletky

 Po týdenní odmlce vítám všechny své čtenářky. Nachytala jsem trochu sil, poznala nová zajímavá místa. Určitě si je nenechám pro sebe a v některém s dalších postů je ráda předám dál. Ale teď už se zpět vrátím k dnešnímu tématu. V průběhu roku se mi doma sešly 3 paletky nude odstínů od low-endu po high-end. A připravila si ani né tak srovnání, jako spíš své postřehy a doporučení.

 Lehce odzkoušenou (za poměrně krátkou dobu) mám nejlevnější z nich - paletku Absolute Nude od Catrice. Všech  6 stínů obsahuje shimmer a nejsou nijak zvlášť dobře pigmentované, ale nebarvící katastrofa to taky není. Při aplikaci na holou pleť dost práší, ovšem to se dá eliminovat pomocí báze pod oční stíny, pak na víčkách ulpívají velice dobře a samozřejmě se prodlouží jejich trvanlivost. Líbí se mi barevná univerzálnost odstínů a taky jejich nižší počet. Dovedu si představit, že bych většinu z nich byla schopná používat, pokud by mi bylo tak o deset let méně. Obsažená perleť není ke křehké stárnoucí pleti očních víček nijak lichotivá a zvlášť u nejsvětlejšího odstínu je to dost markantní. Balení je plastové, ale vcelku bytelné. Zavírání je dost pevné a paletka se těžko otevírá. Komu bych paletku doporučila? Mladým kočkám se svěží pletí a omezeným rozpočtem. Paletka šesti stínů vychází na cca 120,-. Dospělé holky (mám na mysli 35+ a více) tuhle nechte s klidným srdcem ležet ladem a raději šetřete a investujte do kvalitně pigmnetovaných matných stínů.

Aby byly stíny dostatečně viditelné, musela jsem nanést minimálně 3 až 4 vrstvy prvních dvou z leva to bylo ještě víc.



 Paletka Sleek i-Divine Au Naturel má své výhody i nevýhody. Cenově vychází přibližně stejně jako Catrice. Za necelé tři stovky v ní najdete 12 odstínů, což je v mém případě asi největší mínus. Pravidelně využívám cca jen polovinu odstínů. Matné světlé odstíny, kvůli kterých jsem si paletku pořizovala, nejsou zrovna nejlépe pigmentované. Na druhou stranu tmavé odstíny jsou pigmentované perfektně. Dokonce i ty třpytkaté nepůsobí na oku lacině a nevkusně. Podrobnou recenzi si můžete přečíst zde. V žádném případě není tato paletka fail, ale vzhledem k využití a té nižší pigmentaci světlých odstínů si ji znovu asi nepořídím. Navíc, co se týče světlých matných odstínů, jsem svůj svatý grál už našla. Paletka je určitě bezva pro toho, kdo se rád při líčení vyblbne a opět nechce investovat větší obnos. Balení je vkusné, pevné a s nadstandartně velkým zrcátkem. 

Takto vypadá paletka po roce (ovšem né denního používání).
U této fotky si už nepamatuju kolik vrstev světlých stínů jsem aplikovala, pokud mě paměť neklame, tak jich bylo taky dost. U tmavších stačí k syté barvě 1 až 2 vrstvy.



 Urban Decay Naked Basics je přesně ta, nad kterou se budu rozplývat. S největší pravděpodobností bych se rozplývala i nad jejími velkými sestrami Naked a Naked2, ale taky předem vím, na co bych žehrala. Na velkou škálu odstínů. Určitě bych opět nevyužila všechny. Tahle šestistínová varianta je pro mě ideál. Až na první odstín Venus, který obsahuje ultrajemný shimmer, jsou všechny ostatní stíny MATNÉ! Všechny jsou skvěle pigmentované. Nalíčené oči působé přirozeně a měkce. Světlé odstíny Foxy a Walk Of Shame vykouzlí na víčkách barvu perfektně odpočaté pleti. S Naked2 a Faint se jemně vystínuje oční záhyb. Faint jsem si v poslední době oblíbila i ke zvýraznění obočí. Nejtmavší uhlový Crave používám pouze jako linku. Kdo rád výraznější nebo kouřové líčení, určitě ho využije více. Na bázi drží stíny celý den. U této si dovedu reálně představit, že ji koupím znovu. Používám ji cca od dubna a od té doby jsem v podstatě na Sleek nesáhla. Cena cca 850,- je sice vyšší, ale rozhodně se investice vyplatí. Protiskluzové balení mě už několikrát zachránilo a pletka mi  z ruky zatím nevyklouzla. Zrcátko je dostatečně velké a k líčení v "terénu" dostačující.

2 vrstvy u černého Crave pouze 1

Vybraly byste si některou z nich? Které jsou vaše oblíbené nude paletky. Krásný zbytek víkendu a
tuttobene:)

29 komentářů:

  1. Nad tou Catrice jsem přemýšlela, ale u nás je vždy vyprodaná (iv Německu byla), tak jsme ráda, že jsem jí nevzala. Přitom Catrice mono stíny, které mám, jsou pigmentované krásně všechny a nepráší :)
    Sleek mám niově Ultra Matte V2 a Oh so special. Souhlasím, že světlé matné odstíny (a ta zářivá fialová za Ultra Matte) mě hodně zklamaly, za to ty tmavé matné a ještě víc tmavé metalické, jsou bombastické :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ano:), u Sleek mě příjemně překvapily odstíny u kterých jsem to nečekala a naopak. Co se týče Catrice, barvy by se Ti určitě líbily a perleť by Ti taky nevadila tak jako mně, na bázi navíc tolik nepráší, ale pigmentace je bohužel slabá, pokud srovnám s UD.

      Vymazat
  2. Jee, milá tutti je späť a s mojou obľúbenou paletkou :) ja som si v poslednom čase dosť obľúbila Crave na obočie a celkom by som prijala, keby bol v paletke ešte čierny alebo aspoň tmavošedý antracitový tieň, to už by bola úplne dokonalá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, Tvůj "naturel" si žádá i tmavší odstíny, tomu rozumím:)

      Vymazat
  3. Kdyz to vezmu obecne, tak co se tyce barevne skaly odstinu, vystacim si, a vlastne preferuji, se zemitymi odstiny. Takze s odstupem by byly pro me idealni vsechny tyhle tri, ALE.. Catrice paletka stinu by mi sice radoby odstinove sedla, ale nejak mi prijde podobna paletce z H&M a s tou si teda moc nevyhraju.. Co se tyce Sleeku, nad tou paletkou uvazuji, ale zase se mi na ni libi jen tech 6 tmavsich odstinu, takze nevim, jestli ma cenu si ji kupovat, a to protoze a jelikoz.. Paletku stinu, kterou jsem si koupila, je Naked 2 od Urban Decay, a na tu nedam dopustit. Naked basic by mi nevyhovovala, protoze ma na me moc svetle odstiny, takze je pro me Naked 2 naprosto idealni. Za nic na svete bych ji nevymenila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud se Ti v Sleek paletce líbí ty tmavé odstíny, tak pak bych i její kup doporučila, potože to jsou právě ty, které její cenu vyzdvihují. Já ji kupovala hlavně kvůli těm světlým a ty tak dobré nejsou, tím pádem jsem přirozeně přesedlala na UD Basics, kde ty světlé jsou jedním slovem perfektní.

      Vymazat
  4. Naked je na mě (zatím) asi zbytečně drahá.. mám už jednu paletku Sleek a kvalitou mi přijde dostatečná, pokud porovnám poměr cena/výkon. Takže uvažuji ještě nad další, ale vadí mi, že některá paletka není jen z matných stínů, ty třpytkaté nebo jak to říct, poslední dobou nějak nemusím a ono jich je v každé docela dost..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co se týče matných světlých odstínů, tak pokud srovnám Sleek a UD je to nebe a dudy a v poměru výkon se Sleek rozhodně nechytá. Ale takhle zhodnotiti můžu jen ty svělté matné. V tmavé škále je paletka od Sleek povedená. Myslím, že Sleek má i pouze matné paletky, ale co si vybavuju, byly tam dost "crazy" odstíny:)

      Vymazat
  5. Tá druhá paletka mi pripomína MUA Earth&Heaven, asi aj výdrž, či pigmentácia je taká podobná. Ale ja stále vravím, že za 4 GBP sa proste nedá urobiť nejaký zázrak. O Naked už čítam tak dlho a také oslavné ódy, že sa nakoniec nechám zlomiť. A pri tej mojej novej Zoeve, ktorá má 28 tieňov mám presne tie isté obavy, čo s toľkými odtieňmi? Až mám trocha problém, ktorý vybrať.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak s paletkou s 28 stíny bych ráno před nístála stejně jako před otevřenou skříní a řešila tak který:DDD.
      Počkej, až čas uzraje a když budeš pořád přesvědčená, že ji (UD Basics) potřebuješ, tak určitě stojí za to!

      Vymazat
  6. Já mám jen tu od Catrice a souhlsím, není to ta nejlepší paletka na světě, ale já ji využiju, hlavně na cesty nebo na focení pro případ akutní potřeby změny looku. Měla jsem i tu Sleek, ale šla z domu, přišlo mi, že má hrozně špatnou výdrž. No a po Naked Basics zatím marně toužím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím si, že na vás, maldších kočkách Catrice bude vypadat dobře. Mně už boužel zvyrazňuje jemné a ne zrovna pevné oční víčka. Bohužel ta pigmentace je teda nic moc. Jsem ráda, že se nás na tom shodlo více:)

      Vymazat
  7. Mám naked původní a miluju jí... A hlavně se snažím si nepořizovat další "neutrální" stíny, protože bych je neužila... :) Na paletku Catrice jsem taky koukala, ale nějak jsem se rozhodla, že ne. Teď spíš pokokuju po naked basics, protože stíny UD jsou jistota a matných jich v původní Naked moc není... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Basics je za matné stíny opravdu skvělá. Pokud máš Naked, tak bych o Catrice vůbec neuvažovala. To je zbytečná investice.

      Vymazat
  8. moc ráda bych si pořídila nějakou takovou nude paletku, zatím ale otálím a váhám. tento týden jsem měla v ruce tu paletku od Catrice, nakonec jsem jí tam ale nechala.. barevně mě moc láká MUA jako dupe Naked, ale nevím.. zase se mi nechce utrácet teď tolik za originál, když se se stíny pořád sžívám..:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kvalitativné rozdíl mezi UD a Sleek potažmo MUA je velký. Samozřejmě záleží na rozpočtu a taky na tom co od stínů očekáváš. Pokud je chceš použít jen čas od času, tak asi nemá cenu dělat větší investici, pokud je chceš používat denně, nemá cenu dělat kompromisy:)

      Vymazat
  9. Přiznám se, že.bych si asi nevybrala. Ta UD mi přijde pro mne studená, ale z fotky to není nikdy jasné. Jinak parádní recenze, díky za přehled.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Marti, podle mě by ti odstínově seděla nejvíce Sleek, bohužel bych ji ani tak nedoporučila. Kavlitativně z těchto 3 opravdu vede UD. Možná v původní dvanáctistínové Naked je více teplých odstínů, jenže převažují ty se shimmerem.

      Vymazat
  10. Já strašně ochám nad paletkou od UD! Potřebuju nutně nějakou pěknou nude paletku, abych nemusela tahat hodně stínů. Naked ani Naked2 se mi moc pořizovat nechtějí neb nevím, jestli bych je všechny bvyužila. Mám jednu neutrál od Catrice. Je krásná, ale šíleně práší a pigmentace... No o té radši nemluvit :-/

    SIMPLE LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já to mám stejné, vícestínové paletky nevyužívám v jejich celé škále a to je pak škoda investovat do nějaké dráhé. Ikdyž reálně dvanáctistínové UD vycházejí samozřejmě příznivěji, nakonec bych na nich tratila, protože cca polovina stíbů by ležela víceméně ladem. Vůbec bych v tomto ohledu nebrala zřetel na nižší cenu větších balení.
      Co se týče Ctrice,tak jak je mám docela ráda, tak jak to tak čtu, tak paletky potažmo stíny, jim moc nejdou:)

      Vymazat
  11. nad Catrice som premýšľala, ale doma mám už tieňov až až :D No tá UD vypadá božsky :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky.
      V tom případě si myslím, že Catrice je zbytečná :)

      Vymazat
  12. Taky jsem spíš na matné stíny a je problém je najít aby barevně sedly, neprášily, vydržely... Já si pořídila paletku od Mua, nejsvětlejší jsou skoro vypotřebovány, výdrž průměrná, používala jsem cca tři stíny pravidelně, zbytek zcela výjimečně. Líbí se mi Tvá se zrcátkem, připadá mi to praktické. Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, zrcátko je praktické. Stíny sice během dne neopravuju, ale hodí se i pro jiné úpravy:) Co se týče matných stínů v UD, ony jsou spíš neutrální až chladné, takže mně vyhovují skvěle. Kdo hledá teplejší a zemitější odstíny, tak pro toho to nebude to pravé.

      Vymazat
  13. Ahoj tuttobene, tak jsem konečně dorazila na Tvou srovnávačku a prezentaci nude paletek :-)....Moc pěkná recenze, pro někoho, kdo pořád hledá jako já velmi užitečná. Catrice naštěstí u nás neseženu, takže mě nijak ani nelákaly a jsem ráda za Tvá doporučení pro velké holky :-). Já Ti nějak nevím, hnědou paletku bych chtěla a pořád koukám po nějakém malém balení..., zase nejsem takový nude maniak a stačily by mi klidně tři odstíny, já se znám - stejně to nevyužiju, takže i když čtu, že je UD super, jakože to nečtu poprvé :), tak nějak nevím,no - asi by to u mě nebyly úplně správně uložené peníze. Momentálně spíš pokukuju po švestkové na podzim, už jsem si něco i objednala, tak jsem zvědavá jestli budu zklamaná nebo ne :-D...Měj se moc hezky podovolenkově!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky:)
      Ona sice je UD super a líčí se s ní báječně a tak dále...., ale nepopírám, že je taky dost drahá a je hloupost kupovat ji z plezíru.
      Švestková Ti bude sedět. Skvělá volba na podzim:) Držím palce, ať je objednávka podle Tvého gusta!

      Vymazat
  14. Ahoj, chci se zeptat, kde sis koupila paletku UD? :) přemýšlím nad její koupí už celkem dlouhou dobu, vypadají skvěle!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z českých eshopů vím jen o jednom a je to tento: http://www.kosmetika-usa.cz/urban-decay/2731-urban-decay-naked-basics-palette-paleta-ocnich-stinu-novinka.html. Z prověřených zahraničních třeba tady http://www.lookfantastic.com/brands/urban-decay.list

      Vymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...