Stránky

neděle 1. září 2013

Arménské papírky

 Přeju vám krásnou neděli. Při pohledu na dnešní datum se mi chce zvolat - Rudou barvou dneska září jednička v mém kalendáři! Datum raději rychle opustím, připomíná mi, že léto je už bohužel v trapu a ten slogan je v podstatě taky nic moc a pro jistotu opět zabrousím do voňavých vod. Dnes trochu netradičních.  

 Papier d'Armnie jsou skvělá hračička k provonění a dezodoraci domova. Ovšem za předpokladu, že vydýcháte podobné srandy jako kadidlo nebo doutnajícího františka. Ještě před rokem jsem netušila, že něco takového existuje. Pak se na Arome strhla diskuze okolo edice arménských papírků s vůní parfuméra Francise Kurkdjiana. A protože znám a mám ve velké oblibě vůni Bois d'Armenie (Gurelain - L'Art et La Matiere), ikdyž zrovna tu nevytvořil, ale jistá paralela tu je, tak jsem se samo sebou po nějakém čase začala pídit i po papírkách. Našla jsem ale jen obyčejné na yinyang.cz. Až nedávno mi jeden trojlístek z bločku přinesla moje milá kamarádka Kajla a prozradila mi to sladké tajemství. Zdroj je stále stejný jen do poznámky k nákupu stačí dopsat, že chcete edici Francis Kurkdjian. Pražští samozřejmě takové kotrmelce absolovovat nemusí a stačí když naklušou do prodejny dr. Hauschka v Praze 1 (tuším Revoluční 10).

 Teď jsem to tu na vás vybalila v jednom odstavci všechno najednou. Tak trochu zvolním tempo a slušelo by se něco málo k papírkům napsat.

 Papier d'Arménie se vyrábějí už od roku 1885, kdy Auguste Ponsot na svých cestách objevil očistnou kvalitu spalované pryskyřice ambroně (styrax). Ve spolupráci s chemikem Henri Rivierem vyvinul pastu na bázi této pryskyřice, kadidla a myrhy. Doutnající papírky neutralizují nežádoucí zápachy, v chřipkovém období a deštivém počasí se používají k pročištění vzduchu. Využití najdou i při meditaci nebo relaxaci.

 Použití je jednoduché. Odtrhneme jeden proužek, zavzpomínáme na dětství a složíme z něj "harmoniku", dáme na nehořlavý povrch (např. porcelánová miska). Papírek zapálíme a sfoukneme a necháme ho doutnat jako vonnou tyčinku.


 Podle mě není ani třeba papírky zapalovat, mají tak intenzivní a přesto sametově hebkou vanilkově balzamickou a dřevitou vůni. Stačí projít kolem místa, kde jsou uložené a hned se svojí vůní připomenou. Už jsem si pár kousků jakože zapomněla po kabelkách a ty teď krásně voní.

Bloček s 36 proužky vyjde na necelých 150,-.

Krásnou neděli přeje
tuttobene:)

22 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Mně taky, ovšem ještě více ta vůně:)

      Vymazat
  2. K papírkům jsem před lety přišla v Paříži, když jsem se dozvěděla, že patří k základní hygieně, když dáma po použití toalety, ehm, po sobě uklidí prostředí, včetně atmosféry. Vedle toalety byly naaranžované papírky a zápalky.
    Ale v naší skoro-bio-domácnosti nejsou, četla jsem diskuse o škodlivosti a já se nechám o tomhle tak snadno přesvědčit...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spoléhám na svůj ostragen, že mě hned tak nějaké svinstvo nepoloží:)
      Ale jo, dokážu si představit, že pálení vonných tyčinek v chrámech někde v jihozápadní Asii asi bude za hranici únosnosti. V podstatě ani vonné tyčinky jako takové moc v oblibě nemám. Tohle je pro mě něco jiného. Navíc to netřeba ani zapalovat.
      Ale rozumím, nenutím.

      Vymazat
  3. Pro mne je to novinka. Moc zajímavé. Já do kabelek a mezi oblečení používám změkčující ubrousky do sušičky. Krásně jemně voní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je taky multifunkční využití sušičkových ubrousků:)

      Vymazat
    2. Ty ubrousky jsou přece vlhké, ne?
      Já mám do kabelky a do šuplíků keramický difuzér. Destičku, Tutto ví, ale stejně si to vždycky zapomenu nastříkat. Potřebovala bych nějaký nekonečný zdroj.

      Vymazat
    3. Nie sú vlhké, ja ich dávam napríklad aj do krabíc s topánkami, aj do skrine. Ale najradšej mám do skrine Coccolino voňavé sáčky.

      Vymazat
  4. Musím přiznat, že o papírcích čtu teď poprvé a docela mě to láká je vyzkoušet :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alis, jestli si libuješ ve svíčkách, aromalampách, tak tohle je zase trochu jiná dimenze a mohla by se Ti líbit:)

      Vymazat
  5. vidím prvně a rozhodně zajímavé :) ale kadidlo nesnáším, tak nic ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tom případě stačí, když je nezapálíš i tak krásně bonzoinově voní. Pak se ovšem vzdáš druhé půlky srandy:)

      Vymazat
  6. Tý jóó!!! No totok! Na co ty lidi nepřijdou!!! Kadidlo nedám, ale dost dobrý nápad... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak je nezapaluj a pak věřím, že to dáš. Když tyhle konkrétní nezapálíš, tak o kadidlo ani nezavadíš. Ale na co si je pak kupovat, viď:)

      Vymazat
  7. Úplně cítím i přes monitor jak krásně voní ( a přitom ty svoje ani po čichu nemůžu najít...nehoráznost )
    Kadidlo je podle mě i po zapálení v tak umírněné podobě, že i kadidloví nemilci mohou v klidu zkusit. Stojí to rozhodně za to !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že teď už jsi přezásobena a píležitostné založení papírků tě rozhodně nezaskočí:D A kačdopádně ještě jednou děkuju za tip, kde a jak koupit!

      Vymazat
  8. Tohle musím vyzkoušet!! :)

    Chtěla bych tebe a tvé čtenáře pozvat na svůj blog, kde právě probíhá giveaway na téma back to school. Budu ráda když se zúčastníte :)

    http://tereziiestaysalive.blogspot.cz/2013/08/ready-for-school.html

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj tuttobene, to je moc pěkný tip. Přiznám se, že jsem o existenci takových papírků neměla ani ponětí, ještě že mám svou guru přes vůně tutto :-). Dost jsem se napřemýšlela o difuzérech do domácnosti, ale ty ceny jsou většinou přemrštěné a tak možná až najdu nějaký za slušnou cenu, vůně mám doma ráda, když si to chci "opepřit" tak utírám prach s kapkou mé milé citronové trávy na utěrce nebo ji naliju při umýváni podlahy rovnou do kýblu :-)...jinak standart aromalampa...Krásný zářijový týden!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj eM, jj, aromalampa je takový standart většiny domácností. Líbí se mi, že si kapeš aromaolej "do uklízení" :) Papírky jsou dobrá sranda, příležitostně Ti aršík pošlu:)

      Vymazat
  10. Teda milá moja, o tomto som nikdy nepočula, som ťažko out :D Ale vyzerá to zaujímavo, ja som si zvykla vždy doma niečo páliť, sviečky, oleje, vosky, dokonca kadidlo a na vyháňanie zlých duchov (zo zúfalstva :)) šalviové listy (to bol smrad skoro ako mariška). Myslím, že toto čudo by mi mohlo voňať :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale to vůbec nejsi, tohle je fakt vyložená okrajovka všech palících načiní:) Ale vzhledem, že jseš pravá "kadidelnice" tak rozhodně doporučuju aby neušly tvé pozornosti. Navíc tyhle z edice F Kurk. voní super jedle - oplatkově vanilkově a dotoho nějaké to dřevo a pryskyřice!

      Vymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...