Stránky

pondělí 7. října 2013

osvěžující mix s domácím bazalkovým sirupem



Recept na tento drink jsem našla před pár dny na tomto blogu. Zaujal mě hned na první pohled (recept, vlastně kdysi i blog). A ikdyž jsem čekala nějakou zradu při přípravě bazalkového sirupu, nakonec se žádná nekonala a celá příprava byla tak triviálně jednoduchá. A jak známo, v jednoduchosti je krása!

Tak jak na to. V první fázi je třeba si připravit bazalkový sirup. Na množství, které vidíte v karafě na fotce (cca 3 dcl) jsem potřebovala 2 malé šálky cukru a stejný objem vody, plus bohatou hrst natrhaných bazalkových lístků. To vše jsem v menším hrnci svařila, nechala vyhladnout a přes sítko scedila do karafy.

Na samotný koktejl (2 sklenice) potřebujete:
gin
bazalkový sirup
čerstvou citrónovou šťávu, tak ze dvou citrónů
perlivou vodu
led
plátky citrónů a pár lístků čerstvé bazalky


Do sklenic vymačkejte přes ultrajemné sítko citrón (do každé jeden), nalejte půl dcl bazalkového sirupu a půl dcl ginu, přidejte led, dolijte perlivou vodou, promíchejte a ozdobte citrónem a bazalkou. Hotovo. 
V původním receptu je ještě součástí drinku bezový likér St. Germain. Ten nemám a ani se mi ho nehce shánět. I bez něj byl koktejl skvělý. Příště ještě vyzkoušíme vyměnit gin za bílý rum.
Děti se taky dožadovaly svého drinku, tak dostaly verzi virgin. Sirup je v podstatě výborný smíchat jen tak s citrónovou šťávou  a vodou. 

Nazdraví a tuttobene:)


12 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Marti dej si, je to jednoduché a přitom moc dobré:) Dnes jsme zkoušeli verzi s bílým rumem a zachutnalo nám to ještě víc!

      Vymazat
  2. To se mi líbí! :) Jen je na to trochu zima... Já teď spíš čajuju. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím, vím. Minulým postem volám ducha Vánoc, teď se naopak pokouším zachytit poslední sluneční paprsky. Z extrému do extrému:) Vidíš, nějaké speciality s čajem by se tu taky mohly výhledově objevit:) Díky

      Vymazat
  3. Najviac ma zaujalo na tomto recepte to, že bazalkovy sirup chutil aj tvojim deťom. Pretoze tí moji malí nezbedníci nad takýmito mojimi experimentami zvyčajne ohrnaju nos. Každopádne je to zaujimava alternativa namiesto ginu s tonikom ;-)
    Rada by som teba aj tvoje čitatelky pozvala na "Veľkú jesennú rozdávačku" na mojom blogu http://modrapupava.blogspot.sk/2013/09/jesenna-giveaway.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, taky jsem si 100% nebyla jistá jak zareagají. Sirup je hlavně sladký, v tom vidím polovinu úspěchu a navíc voní po bazalce (i chutná, ale prim hraje sladkost). Na tu jsou z letní kuchyně zvyklé. Jejich skleničky jsem ozdobila pouze citrónem, aby jim bazalkové lístky neucpaly brčka:)
      Děkuju za pozvání, ráda se podívám.

      Vymazat
  4. Milá tuttobene, tenhle recept si musím zapamatovat na teplejší dny, ale pravdou je, že mi bazalka krásně zelená na lodžii a udělat si z ní sirup mě láká právě teď...gin mám ráda jen s tonikem, ale ta verze s bílým rumem musí být skvělá a věřím, že když se nám krásně zasluní babí léto, že člověk má chuť i na takovouto pochoutku :-). Virgin drink pro děti je skvělý nápad!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neboj nemusíš si recept pamatovat, už tady v kyberprostoru ulpěl na věky:D Já ho v létě ráda připomenu. Teď se mi hodil, podařilo se mi efektivně zbavit dvou květináčů bazalky, které by se už teď venku moc nedařilo. A přesuny domů mi bylinky většinou odskákaly.

      Vymazat
  5. Wow, tak bazalkový sirup jsem ještě asi nepila ani jinak nezkoušela, ale vlastně - proč ne? Svařit se dá v podstatě skoro všecko, tak proč ne zrovna bazalka. A v létě to musí být úžasně osvěžující! Zkusím si příští sezónu vzpomenout a něco s tím spáchat, docela by mě zajímalo jak to chutná :)
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chutná to skvěle a už teď doporučuju bílý rum. Gin je taky dobrý, ale s bílým rumem skvělé!

      Vymazat
  6. To vypadá zajímavě a s bazalkou by mě to teda nenapadlo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No však mě taky ne, ale naštěstí jsem si v rozklikla ten post od Beautiful mess:)

      Vymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...