Stránky

čtvrtek 14. listopadu 2013

Z vlastní dílny - citrónová sůl


 Loni jsem vám touto dobou přinesla tip na dárek sladký - domácí vanilkový cukr. Letos si pro změnu můžete zahrát na Marušku a přinést pod stromeček nebo kdekoliv jinde to nejcennější - sůl. Nicméně, ať má dárek trochu šmrnc, je zapotřebí ho lehce upravit. Náklady jsou minimální a časově je nenáročný, prostě ideální DIY dáreček. A co je příjemné plus,  je použitelný i pro chlapy - gurmány! Citrónová sůl skvěle dochutí steaky nebo ryby.

Budete potřebovat:
těsně uzavíratelné sklenice nebo dózy (ať vám v nich sůl nezvlhne)
hrubozrnnou sůl
kůru z bio citrónů (já jsem dávala kůru ze dvou citrónů na jednu cca 3dcl sklenici, ty na fotce)

 Citróny omyjte a nastrouhejte kůru na jemném struhadle. Snažte se nestrouhat bílou část těsně pod žlutou kůrou, ať není kůra zbytečně hořká.
 Kůru nechte dobře usušit a suchou smíchejte se solí. Naplňte do skleniček a máte hotovo. Skleničky můžete samozřejmě různě svátečně zdobit. Já na ně akorát připevňuju cedulku, na které je napsáno, co to vlastně je a datum výroby:D Pokud budete mít cedulku dost velkou, připište klidně doporučení nebo rovnou recept.

 Jinou obdobou by mohla být sůl se sušenými, hrubě mletými chilli papričkami. Takže pokud víte o nějaké "plechové hubě", která snese žár, tohle by mohl být trefný domácí dárek právě pro ni.

 Snad Vám dnešní tip příjde vhod a potěšíte někoho blízkého vlastnoručním dárkem. Mějte se krásně, zraví Vás tuttobene:)

11 komentářů:

  1. Haha :D Viděla jsme článek, rychle mrkla na fotku a běžela jsme luxovat a vytřít podlahu. Během luxování mi v hlavě běží myšlenka, jak je koupelová sůl super, že taťka jí má rád a udělám mu s pomerančoovu kúrou a Julienově mamince s levandulí. Už jsem si v hlavě sestavovala děkovný komentář za super nápad na vánoční dárek, přijdu k počítači a koukám, že ej to sůl na papání, ne na koupání :D

    OdpovědětVymazat
  2. Haha, tak to jsem Vás teda převezla:) Ale vždyť vy víte, že jsem mslná huba a nakonec vždycky skončím u jídla:D
    Nicméně, proměnit sůl v koupelovou je taky výborný nápad! Navíc se nabízí mnohem víc možností jak aromatizovat, když nebude sloužit k jídlu: Takže nakonec pro změnu děkuju za tip i já:D

    OdpovědětVymazat
  3. ja som na tom rovnako ako Nikol a Sabina:)) Ale aj takáto soľ na varenie je super, takže vďaka za zaujímavý mini receptík:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač, fakt je to jen minireceptík:)

      Vymazat
  4. Do toho jdu! Kde koupím hrubozrnnou sůl, prosímtě?

    Ťutínku, já se na nemůžu koukat, jak se jmenuje ta aplikace, která ti sem strká ty naše obrovské obrázky? My je zmenšovat nemůžeme kvůli změně šablony, ale pokusím se někde zjistit, jak to nastavit. Mimochodem nechápu, jaktože tady máš Coquillete, když my tam máme už dávno další Chanel...máte letní čas?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všude! V Tescu určitě. Tahle Grosso je z vinotéky u zámku z Brandýsa nad Labem. To je strašně příjemný podnik. A máš to blíž než já:)
      S aplikacema na mě nechoď. Mě to nesejří, že tu máte obrázky jak z tyfloservisu.

      Vymazat
    2. No prosímtě, moje oblíbená vinotéka, jezdili jsme tam pro Samos. Zrovna minulý týden jsme tam byli s Žabou na výletě, je to jeho rodné město. Kde ses tam nabrala ty?

      Vymazat
    3. Ha, další styčný bod!
      Mám tam kamarády (moravské naplaveninky), bohužel se vídáme max 2. roka. Pak ovšem nezapomeneme navštívit tu vinotéku a do Ovy se nám hned jede vesleji a za cinkotu plného kufru lahví.

      Vymazat
  5. Tak mne ta koupelová vůbec nenapadlo a hned jsem si představila nějaký dobrý kus masa :-) Skvělý nápad!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, jde vidět, že jsme ze stejného těsta:)

      Vymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...