Stránky

pondělí 30. prosince 2013

Pečený králík

Na Boží hod jsme si v rodině rozdělili úkoly a každý připravil část slavnostního oběda. Na mě připadlo maso a protože jsem měla čerstvého králíka, tak volba byla jasná. Přílohami byl salát z bílého zelí a šťouchané brambory, tak jsem se rozhodla, že králíka jednoduše upeču.



Co budeme potřebovat:

králík
vepřový bok
anglická slanina
5 stroužků česneku
sůl, pepř, celý kmín
voda


Omyté a osušené maso (králík i bůček) posolím, popřím, posypu kmínem a dám do pekáče. Na hřbet králíka jsem naskládala plátky anglické slaniny (může být i jakákoliv jiná) pokud máte špek, můžete králíka prošpikovat špekem. Ale myslím, že stačí když se králík peče s bůčkem a hřbet je "zaslaninovaný", pak maso není suché. Nakonec jsem mezi maso rozhodila 5 očištěných a na větší kousky pokrájených stroužků česneku a zalila trochou horké vody. Přikrytého králíka peču cca 90 minut při 200 stupních a pak další půl hodinku odkrytého, aby se zezlátnul.

Na fotce už vidíte jak hodně slanina během pečení prořídla. Ne že by se vypařila, jen jsem se neubránila a pár křupavých plátků sežrala! Hanba mi.

Máte rády králíka? Na jaký způsob? Mějte se krásně tuttobene:)

11 komentářů:

  1. Aj ja som robila kralika na 2.sviatok vianocny.Robila som ho prvykrat a dopadlo to celkom fajn,pripravovala som ho na vine s bylinkami:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gratuluju k úspěchu s prvním králíkem! Králík na víně je jeden z mých nejoblíbenějších:)

      Vymazat
  2. To bych si dala moc ráda. Také ho občas peču.

    OdpovědětVymazat
  3. Ráda peču na česneku se špenátem a bramborovými knedlíky a táta z něj dělá odlehčenou verzi svíčkové :)) Ovšem enjlepší králík byl na švestkovoperníkové omáčce se špekovými knedlíky v jedné rakovnické restauraci. Jenže jak spousta lidí králíka nejí (argumentují tím, že by nesnědli nic roztomilého), tak se moc neprodával a přestali ho dělat. Běda jim! Podobného už jsme nesehnala...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmm, se špenátem a bramborovým knedlíkem by mohla být jedna z dalších verzí. Nevím proč mě to spojení s králíkem nenapadlo. Už teď když odpovídám mám na tuhle domácí klasiku chuť:)
      A švestkovoperníková omáčka zní snad ještě lépe. Někteří lidé vážně nemají rozum. Nejroztomilejší králík jakého znám, je právě na tom talíři:)

      Vymazat
    2. Když jsem byla malá, tak jsem si vůbec nespojila, že ta dobrá hmota na talíři je to roztomilé zvíře. Bylo mi dobře. Teď to vím a překvapivě je mi taky dobře, hlavně po dojedení. Variantu se špenátem a bramborovými knedlíky máme doma nejraději. To s tou omáčkou to neznám. Zní to ale skvěle.

      Vymazat
    3. Člověk musí rozlišovat maso a mazlíka. To bych pak nemohla ani sousedům trhat maliny (jejich keř zasahuje na babiččinu zahradu), protože tím vlastně zpřetrhávám ty covní svazku a ten malinovník to určitě bolí :D
      P. S. tuttobene, ta poslední věta nemá chybu :D

      Vymazat
  4. Krásně upečeno i nafoceno. Mňam ! Chystám králíka na novoroční oběd. Taky takhle jednoduše, páč to máme nejraději a rodina si k němu vyžádala další dávku bramborového salátu. No co bych to pro ně neudělala, žejo :)

    OdpovědětVymazat
  5. Slinty, slinty... Udělám v sobotu (i prošpikuju...) :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Já co bydlím sama s přítelem, tak jsem králíka ještě neměla, pamatuju si ho jenom od babičky. Musím si někde nějakého ušáka sehnat, mám na něj hroznou chuť!

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...