Stránky

sobota 28. prosince 2013

S příchutí dálek - Voyage d'Hermes Parfum

Co takhle se trochu zasnít a nechat se zavést na exotická místa? S Voyage d'Hermes to jde snadno. Tahle kořeněná gurmánka se svěžím pohlazením mi v posledních týdnech dělala často společnost.


Voyage začíná průraznou kořeněnou kardamonovou stopou. Aby to nebyla pecka do čenichu štiplavost kardamonu je setřena řízností citrónu a trochou citrusové šťavnaté dužniny. Ikdyž by měl v podstatě citrón násobit sílu kardamonu, mně to připadá, že ho spíš trochu strhává zpět k zemi a hlavně tvoří příjemný přechod k další vrstvě Voyage. Kardamon je stále dobře patrný, ale na řadu se dostávájí růže. Jsou subtilní, hebké a jemné, žádné syté bulharky. Nicméně poměrně rychle se vytratí a kardamon je spojující nitkou k sladké, hladké, zlatavé ambře s trochou čistého pižma a trochou doutnajícího balzamického dřeva.


Ikdyž jsou ve Voyage použity složky orientální a lehce gurmánské, které by ji předurčovaly k opulentnosti nebo jakési bohémskosti, přesto je Voyage vůně čistá, vycizelovaná a vyhlazená do posledního detailu. Nikde nic nedrhne, nikde nic nevyčnívá, možná by mohla působit až trochu puristicky. Zvláštní, v tomhle  směru je její tvůrce Jean Claude Ellena unikát. Pamatuju si, že to trefně popsala Dzona na frangipani. Od té doby co dostal zenovou ránu, jsou jeho vůně právě pro tu puristickou linii zřetelně rozeznatelné. Zenový podpis tam je. Absolutně souhlasím. A ikdyž to pro Dzonu bylo spíš zklamáním, pro mě to je v případě Voyage výhra. Líbí se mi moc. 

Voyage je označená jako unisex a já ji tak taky vnímám. Nejsem jednoznačně  přesvědčená, kterému pohlaví by sednul víc. Takže ano, za mě unisex.

Složení (zdroj Arome): růže, pižmo, ambra

další zřetelné složky: kardamon, citrón, dřevo

V článku popisuju mé dojmy z Voyage d'Hermes Parfum. V parfumeriích běžně seženete i Voyage d'Hermes Eau de Toilette. Flakón je stejný, jen vnitřní lahvička není černá, ale čirá.

Ať už se chystáte na cestu nebo ne, přeju Vám krásný den a tuttobene:)

18 komentářů:

  1. Tutto! Že ty píšeš reklamné texty pre parfémy? :) Obdivujem ten brilantný popis, vôňu by som hneď rada skúsila, Hermès a Guerlain sú proste pani vône :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nepíšu:( Ale je fakt, že ráda čichám:)
      Díky!

      Vymazat
  2. k této vůni jsem zatím nečuchala,ale má hodně zajímavý obal :-)

    ChickWithKick and her life

    OdpovědětVymazat
  3. Ten popis je naprosto mistrný. Kéž bych uměla takto psát. Dostala jsem od Ježíška YSL Manifesto a jednoduše mi krásně voní, ale popsat to neumím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zato umíš ušít nádherný kabát!
      A předpokládám, že Ježíšek opět mířil přesně a nezklamal:)

      Vymazat
  4. Tuttíku, hezké, hezké, tolik složek já tam ani nenajdu - pro mne je to kardamomový soliflor. Moje vůně z TOP30, i když já používám průhlednou. A musím říct, že je oblíbená i u nás v práci, na tohle kolegové nikdy nenadávají, ba i pochvala padne - spolu s Diorem Escale a Pondichéry, který je podle mne její svěžejší ségrou. Má podobný kardamomový akord, hrozně se mi to líbí. A ještě je z téhle rodiny Terre d´Hermés, ta je vlastně jen zase mladší bráška Voyage. Znáš ji? Všechny tři mám moc ráda.
    Ale Voyage můžu nosit jen občas, ona je hodně lineární, já se s ní obvykle předávkuju, protože mne nudí a já pořád pokouším nějaké zvraty a pak ji několik týdnů nemůžu ani vidět.
    Všem, kdo by si ji chtěli koupit, radím: nešetřete a nekupujte si velké balení, ten obří flakon nejblbějšího tvaru na světě se prostě nedá nosit v kabelce! Ideál je plnitelná třicítka a 125 ml refill.
    Btw: nevypadl ti kousíček složení?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já edt snad ani nezkoušela nebo možná dávno ze vzorku. Na parfum se mi líbí, že nezůstává jen u Kardamonu a citrónu, mihne se v ní vymydlená pokožka a pak sládne, teplá, trochu teple dřevnatí. Kardamon v ní mám po většinu času to jo, ale není tam sám.
      Terre d'Hermes (parfém) je cca rok top vůně mého muže, znám dobře, opět ale neznám toaletku). A styčné body tu jsou, to je fakt, ale možná ještě víc bych jich našla s Nilem.
      Mám 35ml flakón a ten je ideální. Akorát je strašně náchylný k poškrábání. Na fotkách to nejde nijak zvlášť vidět, ale párkrát protáhnutý kabelkou a ten nerez kus je pěkně dodrápaný. Očividně to výrobce ví, protože to prodává s ochrannou fólii, kterou jsem já pako hned samozřejmě odstranila:(
      kardamon je nabíledni, co? Toš ho tam doplním.

      Vymazat
    2. No a já bych dala ještě citron, čaj a dřevo.
      Podle Fragrantiky je tam kardamom, citron, koření, růže, květinové tóny, zelené tóny, čaj, pižmo, ambra, dřevo, to se mi zdá lepší.

      Vymazat
  5. Achjo. Tak já ji teda při nejbližší příležitosti očuchám, no... :) Umíš to popsat zkrátka moc krásně. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem se k tomu konečně dostala (a uznávám, že skoro po půl roce je to výkon mé paměti, kterým se moc nechlubím) a vypadá to, že se mi líbí ještě více než nilská zahrádka. :)

      Vymazat
  6. A jéjéj tutto, jak Ty to děláš, že když si přečtu Tvůj článek o vůni, tak mám pocit, že tu vůni hned chci - kardamom a citron, růže....no při první příležitosti si ji půjdu aspoň očuchat....Krásně jsem se při článku zasnila: Díky Ti za to a užívej si krásně se svým Hermíkem volné dny!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj eM, no ona by se Ti přece jen mohla líbit, je v ní pár podobných tónů jako v Nilu, která máš hodně ráda:) Ale v tom případě bych Ti možná doporučila vyzkoušet toaletku, která by měla být víc citrusovější a zelenější, dokonce i čaj by se tam měl objevit (nemám ji ovšem odzkoušenou, soudím jen podle popisů a složení), než parfém, který jde oproti toaletce sladší a gurmánštější.
      Tak jen dál sni a užívej si volna?)

      Vymazat
    2. Ó jé, jestli má nějaké podobnosti s Nilem tak to se musím tím tuplem po ní podívat. Jen mě zaujalo, že toaletka by měla být více citrusovější - prosím pouč opět greenhorna: já myslela že se parfum od edt liší jen "silou" vůně, ony se liší i složkami? protože teď spíš častěji pokukuju po edp :-)......Měj se krásně!!

      Vymazat
    3. No, není to vždy pravdilem, že edp je jen silnější koncentrací téže vůně. Taková Belle en Rykiel je v edp narosto jiná než totéž v edt i složením. To jen pro příklad. Většinou to ovšem je, tak jak píšeš nebo je složení jen minimálně pozměněné a vyznění vůně je podobné.
      U Voyage se složení v obou koncentracích trochu liší, co jsem načetla. Navíc datum vzniku obou je jiné edt tu byla už 2010 a parfém až 2012. Tak je docela možní, že tady znatelné rozdíly budou.
      Normálně jste ve mně vzbudily zvědavost a budu muset projet vzorky, jestli tam přece jen nemám edt nebo si ji někde vyptat, ať to můžu současně vyzkoušet.

      Vymazat
    4. Díky moc, tak jsem zas o něco chytřejší :-), teda jak se to vezme....teď budu určitě pečlivě studovat jak edt tak edp a hledat "pět rozdílů" :-D.....tak jestli někde načucháš tu edt, tak dej vědět, co jsi objevila...

      Vymazat
    5. Určitě to ještě proberem:)

      Vymazat
    6. Tak já si objednala edétéčko vzorek a nestačila jsem se divit...., to bude tím, že si malinko něco jiného představuju pod těmi slovy haha...Musím ale říct, že krásná vůně fakt, po Nilu už mě od Hermése dlouho nic tak neoslovilo a to jsem fakt čuchala kdeco :-)....tohle je ale pro mě asi fakt spíš pánská vůně nemůžu si pomoct, na mě se rozkládá prostě "pánsky" samé koření, ale hraje to tak krásnou hudbu, že potkat chlapa co má na sobě Voyage, tak prostě podléhám okamžitě :-DD...nádherná vůně, budu si k ní chodit čuchat doma, ale myslím, že ji asi nosit nebudu, ale neříkám nikdy, páč možná na podzimek? Každopádně citrusu je tam fááákt malinko :-D...na mě, na léto....

      Vymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...