Stránky

čtvrtek 5. prosince 2013

zkratky pro zaměstnané matky

V rozjetém kolotoči podzimně-zimních dní mě napadlo sepsat tento krátký post o tom, co mi šetří čas při vaření pro moji hladovou smečku. A nakonec nepůjde jen o vaření, ale i něco málo z kosmetiky.


Mí pohotoví pomocníci jsou konzervované potraviny, o tom žádná. Docela často kupuju konzervy luštěnin, od fazolí přes cizrnu až po čočku. Z cizrny dělám pomazánku a la hummus. Cizrnu pořádně propláchnu v sítu pod tekoucí vodou a pak už jen rozmělním a přidám olivový olej, česnek, sůl, pepř. Pokud mám tahini, tak pak i tahini (sezamová pasta), ale to se stává málokdy. Pomazánka je v mžiku hotová a na opečených toustech moc dobrá.
Konzervované fazole nebo čočku používám k přípravě polévek. Odpadne namáčení a vaření. To je asi moje největší ultra zkratka v kuchyni. Pokud máme chuť na polévku z červené čočky nebo belugy, pak po konzervě nesahám. Tyhle druhy, ale mají tu výhodu, že se nemusí předem namáčet.
Konzervovaná loupaná rajčata asi používáme všichni. Za všechny recepty uvedu jeden - báječné plněné papriky podle eM (recept zde).


Z kosmetických tipů mám momentálně zkratku jedinou. Pokud si vážně nestíhám umýt vlasy, použiju jako nouzovku suchý šampón. Mám jediné dva požadavky, aby nebyl vidět pudrový poprašek ve vlasech a aby parfemace byla únosná. Tohle vše splňuje suchý šampón Schauma od Schwarzkopf. Díky tomu, že je ve speji je aplikace ultra jednoduchá a hlavně rychlá. A o to tu dnes jde:) Seženete ve většině drogerií, cena se pohybuje někde kolem 90,-.

115 od Gabrielly Salvete je krásný vínový lak. Lakuje se jedna báseň, nehty vytvrzuje a zpevňuje. Dokonce na mých nehtech drží nadstandartně dlouho. Po třech dnech mám slabě ošoupané špičky. Na samostatný post to není. Tohle je foceno pod umělým světlem a za denního světla nemám šanci fotky udělat:( Každopádně swatchů 115tky je spousta, takže se ani do nějaké větší akce s focením a postem nepouštím. Jen vám chci napsat, že ho vřele doporučuju. Abych si zkrátila schnutí, ať se držím tématu, tak používám bezvadný a přitom levný sušič z drogerie NYC Turbo Dry Top Coat. K dostání je např. v Rossmannech za cca 60,-. Není sice tak rychlý jako Seche Vite, ale "nežere mi lak", příšerně nesmrdí, dělá skvělý lesk a je lehce dostupný.



Závěrem trochu zvolním a přidám fotku - náladovku.
Svíčky. Ano jsem svíčková baba, potřebuju zdroj měkkého, intimního světla:)


A co vy a vaše zkratky? Máte nějaké užitečné tipy, o které se rády podělíte? Mějte se krásně a tuttobene:)

12 komentářů:

  1. Milá tutto, u nás doma máme veľmi radi strukoviny alias luštěniny :) takže hummus a polievky na všetky spôsoby nikdy nesklamú. Lúpané paradajky tiež vedú, dajú sa z nich pripraviť skvelé rýchlovky. A čo ti poviem, momentálne mám zapálené 4 sviečky a premýšľam ešte nad ďalšou :) Môj sen je mať raz krb, mám rada oheň, samozrejme v podobe sluhu, nie pána :) Moja skratka sú nenalakované nechty, vlasy v drdole a veľký hrniec polievky, ktorá vystačí aspoň na 3 dni, ale toto si si asi čítať nechcela :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co bych nechtěla, to je mana pro moje uši:) Jen ten drdol, ten už je pro mě nějaký ten pátek pasé, z mikáda mi udělat nejde:( Takže vlasy bohémsky odfláknout nemůžu, se zbytkem nemám problém:)
      My máme krbová kamna a koukat do nich takhle večer je lepší než všechny televizní programy:) Ať se Ti splní sen o krbu co nejdřív!

      Vymazat
    2. Ďakujem, dúfam, že sa dočkám a tiež budem takto čumákovať do plamienkov :) s tým mikádom máš pravdu, tam vidno každú nedokonalosť, ale zase si určite kočka elegantná :)

      Vymazat
  2. S tou cizrnou je to dobrej tip :) ja to tuhle uplne omylem koupila, na stitku byla kukurice a na obalu to vypadalo podobne a pak prislo teda rozcarovani:D tak jsem ji zchroupala jen tak, do receptu, co delam s varenou, se mi nehodila, no a ta pomazanka by byla zrovna super reseni ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cizrna místo kukuřice, to je podpásovka:D
      Ale ne, já ji konzervovanou používám všude i tam kde bych ji namáčela a vařila. Jenom ji musím hodně dobře propláchnout, ať se co nejvíc zbaví té příchuti a la konzerva:)

      Vymazat
    2. Cizrnu kupujem Alnatura, je v skle a nemá konzervovú pachuť :)

      Vymazat
  3. Ten GS lak je boží a turbo coat je nej.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Turbo je prostě Turbo. To nám eM, dobře poradila:)

      Vymazat
    2. Ó děvčátka já jsem tak ráda, že Vám turbo dělá dobrou službu, já už jedu v druhém balení a zatím nemám fakt chuť nic jiného zkoušet, ale když nemám čas lakovat a hlavně pořádně schnout ani turbo mě nezachrání !-) - ale ten láček GS je nádherný!!!!!

      Vymazat
  4. Milá tutto, Tvůj článek mi mluví z duše, ježiš já potřebuju spoustu zkratek, nebo zkratuju jako zaměstnaná matka ještě před vánoci :-) - konzervy luštěnin mám moc ráda, klíďo ohřeju od Heinze baked beans v tomatě i na véču, do polévky jsou super - právě hustá polévka je u nás ta zkratka, ale ať Tě potěším, včera jsem chtěla vařit nudle, ale místo toho tam byla horda prádla, tak jsem skončila u tlačenky s cibulí haha a děti chtěli taky :-D....Jinak kosmetické zkratky jsou boží, já nemám čas ani nic testovat, a neměla bych to říkat, ale lak mám na nehtech od neděle, je to štěstí, že je to fialový L´Oreal ten to snese !-)...jo a zkratky už se nezdržuju s odličovacími tampony a mažu hydrofila rovnou s vodou ve sprše :-)...jen do očí eee, tam musí být vatička. Tak se tutto drž, ať to zvládnem!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj eM, jó je to teď drsné. Mám pocit, že všechno dělám rychle, rychle do práce, děti do školky, rychle uklidit, navařit. Dokonce rychle jím a mám pocit, že už i rychle spím:D Ale nejsme v tom samy a neboj, to zvládnem :)
      Já ten hdrofil na Tvůj popud zkoušela a musím uznat, že odličuje výborně, dokonce oči, tužku, řasenku. Ale ikdyž odličuju vatovými tampóny, tak se stejně nevyhnu tomu, že si zmastím oči a rozostří se mi na chvíli zrak. To je docela nepříjemné, ale naštěstí to trvá jen chvíli.
      Tak vzhůru do letošní cílové rovinky:)

      Vymazat
    2. Tutto to jsi mě dostala, že i rychle spíš, já mám taky pocit, že mám všecko jak z rychlíku a ze zrychleného filmu či co :-).....mám pořád pocit, že bych chtěla spát a spát, ale fakt máš pravdu, že i ten spánek je nějaký zrychlený....Já doufám, že to zdárně přežijeme, ale už se fakt těším na ten vánoční sváteční klid kdy nevylezu z pyžama a budu s holkama čučet na pohádky....Já mám navíc díky Shellymu tak rozostřený zrak (a od té antibiotické mastičky) že nějaký hydrofil už mě nerozhází, ale máš pravdu i mě se to stává i s tamponkem...a teď se chystám odličovat kokosákem, to bude sranda !-D....Tak ať doběhnem do cíle na nepadneme tam na "ústa". Krásný víkend!!!!

      Vymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...