Stránky

úterý 28. ledna 2014

Něco pro zahřátí

 Zima na nás udeřila. Na mě teda rozhodně. Před dvěma dny jsem nemohla nastartovat auto. Baterka na nule, toš jsem si zopakovala "sestavu" se startovacími kabely. 
 Jako každá druhá ženská jsem zmrzlina (nohy a ruce mám neustále ledové) a tak mi kdykoliv příjde vhod cokoliv, co zahřeje. Ukážu vám, co mám ráda, co mě zahřeje a v jednom případě mi dokonce vžene ruměnec do tváří.


 Zahřívadlo nad všechny zahřívadla je zázvorový čaj.  Pro vás určitě nic převratného a asi ho všechny děláme obdobně. Ten, který se dělá u nás je v okamžiku hotový. Očistím si kousek zázvoru, nastrouhám na jemném struhadle, zaliju vroucí vodou, přidám citrónovou šťávu a med. 

 Domácí horké jablko. Před x lety jsem horké ovocné nápoje měla hodně ráda, ovšem vadila mi v nich umělá pachuť. Začala jsem si je dělat sama. Nejčastěji děláme jablečný a ještě lepší je hruškový. V rendlíku svařím 100% džus s celou skořicí, pár hřebíčky a pokud chci mít výslednou chuť jakoby perníkovou, přidám ještě bydyán. U některých jablečných džusů lehce dosladím. Hruškové jsou sladké dost samy o sobě a není je třeba doslazovat.
Pokud máte chuť na něco ostřejšího, stačí do sklenice s horkým jablkem přidat štamprli rumu a punč je na světě.

 Poslední zahřívadlo je možná trochu netradiční, za to účinné!!! Brandy s horkou vodou. Po pravdě brandy (koňak) mi nikdy nijak zvlášť nechutnal. Až do té doby, než jsem se naučila tento indický způsob servírování. No, naučila, to je dost silné slovo, na přípravě k učení nic není. Do sklenice s brandy naliju horkou (ne vařící) vodu v poměru 3:2 (3 díly brandy a 2 díly vody). Teplo rozvine vůni a chuť brandy. Chuť je hezky kulatá a není tak ostrá jako za studena.
 Je docela dost možné, že se takto brandy servíruje i jinde než jen v Indii, stejně z něj podezírám spíš Brity, ale k nám domů se dostal odtamtud.

 Co vy a ledové nohy? Trpíte? Co vás spolehlivě zahřeje? Mě teda ještě termofor:)

Užívejte si zimu a nejlépe s nohami v teple,
tuttobene:)

18 komentářů:

  1. To horké "jablko" mám taky moc ráda, ale nejvíc s meruňkovým džusem :) A na studené nohy je nejlepší udělat si polštářek naplněný hrubozrnnou solí, dát ho nahřát do trouby a pak si ho hodit na nohy a přes sebe přehodit peřinu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Meruňkový džus, ten jsem ještě v téhle teplé verzi neměla. Vyzkouším. Díky za tip i na nahřátou sůl:)

      Vymazat
  2. Tak to brandy bych si hned dala a možná dám :-D

    OdpovědětVymazat
  3. tak dakujem pekne, take chute teraz na vecer... a nic z toho doma aj tak nemam.... tak zas nic, musi mi stacit zapnuty radiator a manzel :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radiátor a muž to je docela těžká tonáž na studené nohy. To bych strach ze zimy určitě neměla:)

      Vymazat
  4. Opilou hrušku (nebo její neopilou verzi :D ) si v zimě často dělám. Je to výborný a hlavně zahřeje!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zahřeje! A navíc mně verze hruška nahradí i nějaký ten dezert:)

      Vymazat
  5. Tak, a ja si ted budu muset objednat absinth a orechovku! Kvuli tobe!:D pac tam vidim to zufankovsky baleni, jinak bych si nevzpomnela, pchpch

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A přiber si ještě visňovku. Ikdyž je to prvoplánově sladké pití, má v sobě i temnost, svíravost a jemnou hořkost pecek. Pro noční motýly jako stvořená:-)
      Jejich a vlastně i jakoukoliv jinou ořechovku mám ráda. Absint mě míjí.

      Vymazat
  6. Ahoj tutto, zázvorový čaj piju po litrech a intenzivně ho vylepšuju v té zimě slivovicí :-). Brandy jsem taky nikdy neměla ráda a tak jsi mě malinko nalomila, ale dostala jsem úchvatné Brandy máslo z Markse a Spencera a už je fuč - nějaká vánoční limitka asi, a tak bych ho ráda mlsala celý rok, jinak si ještě vylepšuju kafe Amaretem :-). Ledové mám ruky i nohy a teda se startovacími kabely to fakt neumím (zrovna o víkendu je muž vytáhl na švagrovo auto :-), a jednoznačně mi pomáhá několik vrstev ponožek, deka a elektrická dečka, jo a kocouří zahřívání :-)...Tak ať už je brzy jaro a tu zimu nějak zvládnem!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No eM, ty to máš potuplované ze všech stran, fusekle, kocouři, dečka a veselé kafe!! Tak to už o Tebe v téhle zimě strach nemám:-) No vidíš, veselé kafe, to bych si mohla taky udělat. Dík za tip!

      Vymazat
  7. Já miluju horkou hrušku a horké jablko :) Zázvoráka si taky občas dělám a je fakt, že to dokáže postavit na nohy! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zázvor je opravdu nejlepší, když už na člověka něco leze, to pak funguje jako nic jiného:)

      Vymazat
  8. Ahoj Tuttobene, díky za inspiraci. Já se přidávám také k oblíbencům zázvorového čaje. A kombinuju to s domácím pečeným čajem. Zatím mám ještě zásobu, tak snad o jara vydržím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Alis, no jo pečený čaj, ten je moc fajn. Pro akutní nedostatek času, bohužel nevyrábím, ikdyž s ním moc práce není. Ale naštěstí mám kamarádku, která nás zásobuje. Lépe řečeno zásobovala, už jsme její zásoby vypili. A hádám, že u Tebe na blogu bude určitě nějaký receptím na výborný pečený čaj. Tak ať jedlíkům vydrží zásoby až do jara:-)

      Vymazat
  9. Zázvorový čaj a horúce jablko milujem, po bylinkových čajoch moje obľúbené pitie v týchto mrazoch. Alkohol teraz z pochopiteľných dôvodov vynechávam, ale ani taký obyčajný čierny čaj s rumom na zahriatie nie je zlý :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, grog, to je zahřívadlo!! Já si ho teda doma skoro vůbec nedělám, ale k zimnímu výletu do hor to musí být:-)

      Vymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...