Stránky

neděle 5. ledna 2014

pomerančovo-fenyklový salát


Možná máte po uplynulých svátcích přejedená bříška, možná ne, potom máte můj velký obdiv! Pro ty, které by rády vyzkoušely něco lehkého, svěžího a trochu netradičního (a taky zdravého), mám dnešní jednoduchý recept na pomerančovo-fenyklový salátNa recept jsem narazila v toskánské kuchařce Frances a Edwarda Mayesových - Vaříme s toskánským sluncem. Ježíšek mě mile překvapil.


Co budeme potřebovat: (na 3-4 porce), v případě zahnání hladu 1 porce
1 bulva fenyklu
2 krvavé pomeranče
1 mandarinka (nemusí být)
1 malá nadrobno nakrájená šalotka (pokud děláte salát i pro děti, raději cibulku vynechejte)
citrónová kůra, pomerančová kůra
1/2 lžičky čerstvého nebo 1/4 lžičky sušeného tymiánu

Zálivka:
2 lžíce extra panenského oleje
1 lžíce vinného octa (podle knihy má být ze šampaňského, ten nemám a tak jsem dala běžný bílý)
šťáva z malé mandarinky nebo z půlky pomeranče
sůl, pepř
šťáva z 1/2 citrónu.

Pomeranče a mandarinky očistíme, nožem okrájíme slupku i s bílou šlupkou. Je-li zapotřebí vypeckujeme. Nakrálíme na tenké plátky a rozložíme na mísu. Čistou bulvu fenyklu nakrájíme napříč na co nejtenčí plátky. Přidáme šalotku, tymián a kůru z citrónu. Neměla jsem chemicky neošetřené pomeranče a tak jsem pomerančovou kůru vynechala. V misce nebo skleničce smícháme všechny ingredience na zálivku. Opatrně salát polijeme a promícháme.

Příjemnou neděli přeje 
tuttobene:)


8 komentářů:

  1. Jé, zrovna včera jsem ho dělala k obědu :) Mamča ode mě tuhle knížku dostala a mám pocit, že si ji budu muset koupit i pro sebe, protože je skvělá! A chuť salátu mě mile překvapila, upřímně jsme se toho bála, ale je moc dobrá a svěží

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viď, kombinace vypadá nezvykle, ale výsledná chuť opravdu stojí za to. Taky mě překvapila:) A knížka je skvělá.

      Vymazat
  2. No to hned zkusím - zní to báječně :)

    Lil

    OdpovědětVymazat
  3. No tak to bezpodmínečně zkusím, tyhle mňamkózní podivnosti maj u mě vždycky otevřeno :) A tuším, že by to nadchlo i tátu, rovnou mu přepošlu odkaz. A máš recht, že trocha odlehčení v té stravě se teďka hodí, takže díky za inspiraci ;-)
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru, tys na to kápla, podivnost, to je to pravé slovo!
      Já děkuju:)

      Vymazat
  4. Hmmm.... Zní to báječně... ale - znáš mě... Pro mě je jediný poživatelný salát se spoustou masa a nejlépe tatarky... :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj tutto, téda taková krásná kuchařka!!! A já mám zrovna na stole knihu od Frances Pod toskánským sluncem!! Salát vypadá velice dobře a určitě bude krásně osvěžující :-)

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...