Stránky

pondělí 3. února 2014

Antipasti

 Vaříme s toskánským sluncem jsem už na blogu zmínila (tady). Tahle kuchařka byl letošní dárek od Ježíška a musím napsat, že se skvěle trefil do mého vkusu, co se kuchařek týče. Nejsou v ní jen strohé recepty, ale taky ten balastík s lehkým příběhem kolem.
 Jeden z prvních receptů, který jsem vyzkoušela byly antipasti, které jsem krom jiného připravovala na silvestrovský večer. A protože zimní večery jsou jako stvořené na poklábosení s přáteli u vína a něčeho malého k snědku, tak se s vámi o dva jednoduché recepty ráda podělím.

Crostini s hráškem a šalotkou
Co potřebujeme:
4 nadrobno nakrájené šalotky (nebo jarní cibulky - jen bílé části)
2 šálky vyloupaného hrášku (teď v zimě mraženého)
2 lžíce extra panenského olivového oleje
3 lžíce sekané máty
2 lžíce mascarpone
sůl, pepř

 V pánvi na olivovém oleji podusíme cibulku s hráškem (krátce cca 4 minuty). Přídáme mátu, sůl, pepř a mascarpone. Podle recetu se má směs mixovat, ale to mi bylo líto. Tak jsem jen jemně hrášek rozmačkala a jen pár kuliček.

Pečené červené papriky s balzamikovým octem
Co potřebujeme
3 červené pariky, očištěné a nakrájené na tenké proužky
1/2 šálku vypeckovaných černých oliv
3 lžíce extra panenského olivového oleje
1/4 šálku balzamikového octa
sůl, pepř


 V nezakrytém kastrolu necháme na velmi mírném plameni na olivovém oleji pomalu dusit papriky a olivy, dokud papriky nezměknou, asi třičtvrtě hodiny. Je-li třeba můžeme přidávat olivový olej a ocet, záleží kolik mají papriky v sobě vody a jak rychle se šťáva vyvařuje. Občas směs zamícháme. Na konci dušení se papriky doslova rozpouštějí. Osolíme, opepříme a navrstvíme na crostini nebo bruschetty. 
 Pečené papriky vám doporučuju k vyzkoušení. Pomalu dušené pariky v sobě koncentrují veškerou sladkost a s balzamikovým octem i pikantnost a na jazyku se doslova rozplývají.

Snad bude vstup do nového pracovního týdne s kusem dobrého jídla více snesitelný. Zdraví vás tuttobene:)


9 komentářů:

  1. Pečené papriky bych si tedy dala hned a s chutí, vypadají krásně. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Na jazyku jsou ještě 1000x lepší:)

      Vymazat
  2. já tak strašně ráda jím, ale nerada vařím nebo chystám :/ jo jo, dala bych si :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu radost do jídla máme společnou:) Ale musím přiznat, že mě baví i vařit.

      Vymazat
  3. tak už to vím naprosto přesně! k Sabči půjdu na snídani, k eM na oběd a k Tobě na večeři! ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hihi, je mi ctí Lištičko!!! Tak přijeď! a já pak s Tebou pojedu k tutto !-)

      Vymazat
    2. Lištičko, hned jak dáš v lese dobrou noc, tak přiběhni na večeři:) a eM přiber cestou!

      Vymazat
  4. Tvoje antipasti z toskánského slunce vypadají moc krásně a hned bych si dala. My na silvestra už tradičně děláme jednohubky, protože děti to mají strašně rády :-), ale crostiny tak občas dělám třeba s játry nebo klasika když je sezona s rajčaty, ale tahle kombinace je taky moc zajímavá a pečené papričky můžu, mňam. Úplně jsi mě v tom mém zimním režimu i jídelníčku naladila italsky !-). Díky!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, já bych si ze zvědavosti dala ty játrové. To u nás nikdo nejí, takže je ani nekupuju a nepřipravuju. Paštiky to je jiná, ty ládujou všichni.
      Tahle verze s paprikami smetla všechny předchozí rajčatové atd z piedestalu a jednoznačně je nejlepší!!! :D

      Vymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...