Stránky

sobota 8. února 2014

Guerlain - Habit Rouge EDP

 Drahnou dobu jsem zanedbávala vůně. Naštěstí jen tady na blogu. Z mého denního hygienicko-estetického rituálu samozřejmě nevymizely. Dnes mám tedy přichystaný článek, trochu netradičně, o pánské vůni, kterou jsem si zamilovala a před pár týdny nakonec i koupila - je jí "červené roucho" Habit Rouge od Guerlain v koncentraci EDP

 Když jsem ho prvně zkoušela, měla jsem dojem, že cítím pánskou verzi Shalimaru a opravdu, styčné body jsou nad slunce jasné. Habit Rouge začíná citusovými a bergamotovými tóny, které naváhají a rozevřou svému nositeli nozdry, ať není na pochybách, že ho nečeká jen tak ledasjaká vodička a je připraven na to, co příjde potom. V dámské verzi by jistě přitančily, tohle je pánská vůně, takže zde se vší vervou nastoupí dřevěné a pačuliové tóny, ale aby to zas nebyl barbarský nájezd, tak od toho je tu růže a špetka skořice. Ty dosavadní ansámbl hezky kultivují. Naštěstí s tím nemají moc práce, protože směr, kterým se Habit Rouge ubírá, je kultivovanost sama. Ke dřevu se přidává vanilka a sladký pudr - geniální Guerlainovský drydown. Aby HR náhodou nepůsobila zženštile na to dohlíží sice velejemná ale intenzivní kůže.

 HR je nádherný pro svůj vývoj. To co cítíte na počátku se vám přetaví v diametrálně odlišnou vůni v jejím závěru. Před nosem se vám odehraje ukázková přehlídka vývoje od hlavy až k základu. Jednoznačně se jedná o mužskou vůni, přesto se najde určitě dost žen, které si ji oblíbí. Hlavně pro ten sladký vanilkovo-pudrovo-ambrový mix servírovaný na dřevěném podnose potaženém kůží.

 Bohužel jsem neměla možnost přivonět k původní verzi a nemůžu porovnat nakolik se její reformulace z roku 2003 liší od první verze z roku 1965.

Složení: (zdroj Arome)
Hlava: pomeranč, sladká limeta, citron, bergamot
srdce: koření, pačuli
základ: vanilka, kůže, ambra

Parfumér: Jean-Paul Guerlain

 Nosíte rády pánské vůně nebo jsou na vás příliš maskulinní? Krásný víkend vám přeje
tuttobene:)

15 komentářů:

  1. Já občas pánské vůně nosím, strašně se mi líbí ta kořeněnost, navíc z pánských vůní mě hlava prakticky nebolívá. :)
    Dostala jsem chuť přivonět i k této. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. An, to teda přivoň! Souhlasím, že z málokteré pánské vůně se mi navaluje (teda ne že by taková nebyla), což umí docela dost dámských (jakmile se někde potkám s ovocně vodní svěženkou, většinou to tak končí)

      Vymazat
  2. Tutáči, ty víš, že mám ráda těžké kalibry i Guerlaina. Ale Habit Rouge mi při přičichnutí prudce trhnul nosem a už to NIKDY nechci cítit... Zajímavé... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak prdík to není, ale ultratěžkotonážka taky ne. Cos zkoušela edt nebo edp?

      Vymazat
    2. EDP... A EDT už zkoušet nebudu...Asi to pačuli... :-)

      Vymazat
  3. Hm, to zní zajímavě, tuhle vůni jsem dosud ignorovala. A myslím, že mám dokonce miniauturku. Díky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neignorovat! I když, jak ty to máš vlastně se Shalimarem?

      Vymazat
    2. Ambivalentní vztah. Navzájem se ignorujeme, na mne ta hořící guma působí odtažitě, jemu na mně vadí že nemám ráda značku, na druhou stranu on se zatím vymyká jejich modernizaci a ví, že já klasiku ráda. Já jsem si místo něj našla Vanile Tonka od Parfums de Nicolai.

      Vymazat
  4. Mne se desne libi jeden z jeho vizualu https://scontent-a-mxp.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t31/q71/s720x720/1425360_429001380532827_361472746_o.jpg

    OdpovědětVymazat
  5. Já občas nosím pánský Vetiver. A tohle teď strašně potřebuju očichat. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Poslední dobou jsem si oblíbila voňavky od Marca Jacobse. Obzvláš't Daisy, tu mám nejraději. Moc pěkně napsané, jen tak dál :-)

    poli-sirotina.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Ano, ano, jen více pánských vůní... :) Momentálně nosím Burberry The Beat a ještě asi dlouho budu. Miláček.
    Krásně o tom píšeš. Mám chuť zaskočit do parfumky a zase něco oňuchat..
    trn

    OdpovědětVymazat
  8. Zdravím! Jak parfumerka říká, že má k Shalimaru vztah neurčitý, tak já bych se v něm mohla koupat! Nejradši mám EdT, ale miluju i kolínskou, Eau Legére a EdP na zvláštní příležitosti. Tak si říkám, jestli by se mi Habit Rouge nelíbila a jestli tady o něco nepřicházím... Vyloženě pánské nenosím (až na rabský Kalemat), ale pánské tóny jako mech, cedr, vetyver, to si dám líbit často:) Co radíte? Vyzkoušet?
    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím milovnici Shalimaru. Já mám moc ráda edp, pak vanilkové odnože a čistý parfém ten si šetřím:) Svého času jsem unosila i Eau de Sahlimar. Shalimar Parfum Initial to už je jiná kapitola, nicméně i ten v v určitých obdobích přímo zbožňuju.
      Co radím, rozhodně vyzkoušet. asi bych neradila nákup naslepo, přestože vím, že Shalimar je vaše krevní skupina. Pro mě tady jednoznačná linie a spříznětost je, ovšem jsou tu prvky jako pačuli a kůže tak zakomponované, že HR posouvá maskulinním směrem. Mně tam tedy nijak nevadí, protože vím že za odměnu dostanu pořádnou porci vanilky a pudru či hebkého prachu, prostě po rozvonění jsem v sedmém nebi. A stejně jako u Sahlimaru čím je větší teplo, tím krásněji a plněji se rozvíjí.
      Takže radím vyzkoušet a pak koupit:) Běžně to nedělám, ale pokud nemáte kde očichat, ráda vám vzorek udělám a pošlu. V pravo nahoře je na mě kontakt na email, pokud chcete, tak se ozvěte.

      Vymazat
  9. Jé, vy jste úžasná:D Napíšu, to se ví. Jinak ty vanilkové limitky jsou takový malý zázrak. Letos by, pokud vím, měla být "indická" vanilka, takže už si na ni brousím zuby. Initial mě zpočátku nadchnul, ale nějak se mi ovoněl. Pravda ale je, že je krásný, jen ho nemůžu nosit. Zato nedám dopustit na Mitsouko a Modrou hodinua a strašně ráda bych vyzkoušela Jicky. Ta je prý podobná Caronu Pour un Homme a Killianově Taste of Heaven... asi se nakonec dám opravdu na pánské parfémy:)
    M.

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...