Stránky

pondělí 17. února 2014

Tyrolské špekové knedlíčky

 U nás doma jsme zavislí na vývarech - hovézích nebo kuřecích. Abychom je nejedli pořád jen s nudlemi, i když uznávám, že to tuto verzi máme nejraději, čas od času zavářky střídáme. Tentokrát jsem zkoušela uvařit špekové knedlíčky tak jak je znám z Rakouska.
 Recept jsem našla v jedné z Maniho kuchařek a lehce si ho upravila.
 Knedlíčky doporučuju, jsou opravdu skvělé a vývar s nimi je zase trošku jiný. Já si na nich příště udělám menší úpravu. Místo hladké mouky použiju polohrubou. S hladkou byly trochu víc mazlavé a napěchované a to by polohrubá mohla lehce vyřešit.

Co budeme potřebovat:
hovězí vývar
20 g másla
cca 200g starších housek nebo rohlíků
1 dcl mléka
1 cibule (nahradila jsem jarní cibulkou - bílá a světle zelená část
1 vejce
80 g špeku (nepoužila jsem tyrolský, ale od uzený od našeho řezníka, i tak byl výsledek výborný)
50g hladké mouky (příště zaměním za polohrubou)
muškátový oříšek
hrst nasekané pažitky (neměla jsem, dala jsem místo ní sušený medvědí česnek)
hrst nasekané majoránky (případně sušené)
sůl, pepř

 Pečivo nakrájené na kostičky namočíme na 2 hodiny do mléka (neměla jsem předvčerejší, za to nasušené ano, tak jsem ho rozdrtila na na větší kousky a dala namočit). V pánvi orestujeme na kousku másla cibulku a na kostičky nakrájený špek. V míse smícháme orestovanou směs s moukou, vajíčkem, kořením a rozměklým pečivem. Těsto osolíme a opepříme. Mně se s ním trochu špatně pracovalo, a dost se mi lepilo, jednak jsem dala trochu více mléka, protože mi jej staré pečivo sálo jak duha a jednak jsem jej neměla nakrájené na kostky, proto jsem z něj netvořila kuličky, ale polévkovými lžícemi jsem tvarovala noky. Knedlíčky vaříme ve vroucí osolené vodě (ne ve vývaru, zakalil by se). Jakmile vyplavou na povrch, jsou hotové. Na talíři je přelijeme horkým vývarem a pak už je na vás, co si do polévky přidáte, jestli vařenou mrkev, nasekanou pažitku nebo něco jiného. Záleží na chuti každého.
 Pokud mrkev totálně nerozvaříte a necháte ji lehce křupavou, rázem dodáte vývaru jarní facelift. Pustíte-li se do jejich přípravy, přeju, ať se vám podaří a vaši strávníci vrní blahem. Mějte se krásně a
tuttobene:)

19 komentářů:

  1. Jej - tak vývary mi nejedou, ale možná tohle vyzkouším. Já jsem královna krémových polévek - udělám je z každé možné i nemožné zeleniny :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krémové polévky jsou u nás taky v oblibě:) V podstatě jekékoliv polévky. Krémové jsem začala vyvařovat ve větším, když jsem vařila malým dětem a už nám to zůstalo:)

      Vymazat
  2. Miluju vývary a miluju do nich takové knedlíčky :) Miluji takové ty krupičkové. Tyhle budu muset taky vyzkoušet! :) Normálně se mi sbíhají sliny :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkoušej a pak to nafoť, tak jak to umíš jenom Ty! Dej k sobě na blog. A garantuju, že nás bude slintat 2x tolik:)

      Vymazat
  3. Měli jsme je nedávno se zelím. Můj drahý muž nosil "úplně nenápadně" domů šílené haldy pečiva, které nemůžeme sníst. Když to takhle vypadalo 3. den za sebou, tak mi bylo jasné, co chce k obědu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nenápadně:D!!! Chacha, jak jsou Ti chlapi vynalézaví, když se jedná o jídlo:)

      Vymazat
  4. Miluju vývary, naprosto s čímkoliv! :)) Stejně tak miluju asi jakékoliv polévky... :) Mňam, asi to zkusím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. An je prostě milovnice jídla, to je jasné! Jsem v tom s Tebou:)

      Vymazat
  5. Aha, tak proto mi tu drahý hromadí suché pečivo :o) vyzkouším, jsem si jistá, že mi budou tyroláčci chutnat.. :o) díky za inspiraci!
    Hanča Zajda: dobrý nápad s tím zelím!! To by mohlo mít doma úspěch, zelí je jedna z mála forem zeleniny, kterou je muž ochoten konzumovat :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dámy, s tím zelím to vůbec nezní špatně. Já bych v tom případě do ingrediencí vyzkoušela propašovat bramboru uvařenou nebo nastrouhanou) to by zase ocenil můj drahý, bramborář jeden.
      Takže díky za inspiraci vám!! :-)

      Vymazat
    2. Jo, Enko, co ovesňák, už jsi zkoušela?

      Vymazat
    3. Ovesňák vyzkoušen, zatím jen jednou, ale zatím spokojenost veliká :o) rozhodně mám po něm vlasy míň připlácnuté k hlavě a to dokonce i druhý den! A bez tužidla! :o))

      Vymazat
    4. No tak to zní víc než dobře! :-)

      Vymazat
    5. Já je právě v Rakousku potkávala zásadně se zelím. Možná je to tím, že jsem vždycky na lyžích tak hladová, že po polévkách nekoukám. A recept jsem našla hodně podobný jako ten tvůj, jen jsem opékala i rohlíky. Zelí klasicky kyselé s osmahlou cibulkou a je to mňamka.

      Vymazat
  6. Zní to dobře a vývar jsem už nějakou dobu neměla, i když polévky pořád nějaké vařím hlavně pro sebe. Zrovna jsem vařila jednu s quinoa a byla výborná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Qinou jsem jedla jen samotnou a jako polévka to zní pro změnu dobře mi:)

      Vymazat
  7. Mmmm, akurát dumám, čo si uvarím na večeru, a keď si predstavím taký dobrý silný vývar... jááááj :D len nemám žiadne mäso, takže nič. Bude nejaká verzia minestrone - čiže akú zeleninu máš, takú použiješ :D

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Tuttobene, díky za super inspiraci na víkendové knedlíky!!! Dělávám vídeňské,ale tyhle od Tebe musím taky vyzkoušet!!!!

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...