Stránky

úterý 25. března 2014

Tradiční dárek z Čech?

 Čas od času stojím před úkolem vybrat typickou českou pozornost pro naše "cizí" kamarády a známé. Věkově je to hodně pestré, v podstatě od malých dětí, až po ty, co už pobrali rozum dávno. Dokonce i co se týče úrovně vztahů je pestrost zaručena. Od vřelých a přátelských, až po ty spíše formální. Stereotypu Becherovka, Krteček a Crystalex se samozřejmě nevyhnu, přesto bych skrze blog chtěla požádat i vás, moje čtenáře, o radu. Víc hlav víc ví, to dá rozum. Díky všem, kteří se se mnou podělí o nápady.

 Krom svaté trojice (Becherovka, Krteček, Crystalex), jsem zatím vydumala toto:
Pro ženy něco z Jablonexu - tradice, originalita a jedinečnost (když nám málem zkrachoval) zaručena. Náramkem většinou člověk nic nepokazí. Líbí se mi tento:
zdroj

 Tradiční český dárek pro ženy by mohla být i kosmetika Manufaktura. Přestože nepatřím k jejím skalním fanouškům, jako dárek podle mě poslouží dobře. Zajímavé je, že ač se jedná o českou firmu, mnohem přehlednější stránky má jejich rumunský distributor. Krabku už lze naplnit čím je libo. Osobně bych pro vyšší autenticitu sáhla po řadě Carlsbad nebo po řadě s termální solí.
zdroj
 Na chlapskou strunu mě opět napadá jen alkohol. K tomu nízkoprocentnímu bych sáhla asi po nějakém korbelu. Nejvyšší autenticity dosahuje asi ten od Prazdroje, ale nebrálnila bych se jakémukoliv jinému - českému.
zdroj
Z těch vysoce procentních bych sáhla po slivovici, jak jinak, případně po jiném ovocném destilátu. Vy víte, že mezi mé oblíbené rodinné české, v tomhle případě moravské, lihovary patří Žufánek. Párkrát jsem ho tady na blogu zmínila, vždycky v souvislosti s náměty na dárek pro chlapy. A ani dnes tomu není jinak.
zdroj
 Pro malé děti se většinou nakupuje dobře. Krteček nebo Pat a Mat většinou zafungují skvěle. U amerických dětí bodujeme s Kinder vajíčky, které sice české nejsou, ale to jim vůbec nevadí. Problém je, že si je mohou dopřát jen u nás, vozit je do USA je zakázané a kdo by stál o oplétačky s americkými celníky. 
zdroj
 Tak a teď nastal čas dát prostor vám. Spoléhám na vás a vaše nápady:) Jaký je pro vás ten nej český dárek? Těším se na vaše komentáře, mějte se krásně a tutto bene:)

31 komentářů:

  1. Keďže nie som Češka, radiť nebudem, ale myslím, že tá Manufaktura bude pre ženy skutočne skvelý darček. Veď všetci turisti v Prahe veselo pobehujú s Manufaktura taškami a tvária sa nadšene:)) (zvlášť sa prihováram za pivný šampón a peeling- pivný už myslím neexistuje, tak teda môže byť aj ten z vínny).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, drobných asiatek s taškami Manufaktury většími než ony samy, jsem si taky všimla:) A to nebývám v Praze moc často.
      Dík:)

      Vymazat
  2. my vždycky příbuzným do Ruska kupujeme Manufakturu nebo něco z Granátu Turnov. no a babička zase vyžaduje Alpu, protože tam se myslím sehnat nedá nebo děsně draho :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jelení šperky, hodinky Prim, český granát :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Další inspirace, díky! Zvlášť ti jeleni, pro holky odrostlé kinder vajíčkům jako dělané.

      Vymazat
  4. Napada me Cesky Granat, nebo Vltavin, takove ty kolonada susenky, Ceske brousene sklo,Olovnaty kristal, pernik, Spejbl a Hurvinek, A k tomu Ceskemu pivu treba Olomoucky Tvaruzek :)
    Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za všechny tipy. Vltavíny mě nenapadly, to je skvělý tip. Kolonáda sušeky taky bezva. Sice bych se musela držet, abych je cestou nezlikvidovala sama:)

      Vymazat
  5. O tom kinder vajíčku jsem nevěděla. Napadá mne český granát a nebo figurky ze skla. Ty jsem kupovala do Japonska.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to taky dlouho nevěděla.
      Díky za tipy. Na figurky ze skla jsem koukala. Je fakt, že tohle je přesně dárek pro asiaty, alespoň si to myslím.

      Vymazat
  6. Já vozím Karlovarské oplatky, Vánoční kolekce Orion (Angláni jsou z toho úplně PAF!), hořické trubičky a Studentskou pečeť. Pro Italy je prý nejatraktivnější bílá, ale to mi můj vkus nedovolí koupit, takže mléčnou nebo hořkou. Pro děti a jejich maminky dětské čaje, to je snad český vynález! Ty obyčejné, pytlíčkové, ne instant - ještě když je na nich třeba Křemílek a Vochomůrka... Manufaktura mi přijde jako takové navoněné generické nic, co se vyrábí všude (sprcháč, mýdlo, tělové mlíko, no a co?); mnohem lepší se mi zdá Saloos, ten má myšlenku!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Karlovarské oplatky určitě zařadím na seznam, když kolekci teď neseženu:( Oplatky bývají i v kovové pixle, že? To by mohl být takový ten formálnější dar.
      Manufaktura je pro mě stejný koncept jako L' Occitane - vyvoňané, vymašličkované obsahově nenedchne neurazí- jako formálnější dárek dobré. Ikdyž L'Occtitane mě po dlouhé době překvapil, ničím kosmetickým to dá rozum, ale toaletka Ambra Santal, ta je teda hodně dobrá.
      Máš pravdu, nad saloosem stojí za to pouvažovat.
      Dětské čaje, taky dobrý.
      Dík!

      Vymazat
  7. U nás v rodině vedou jednoznačně sladkosti ... lentilky vozíme po kilech, studenskou pečeť a čokoláda orion ... amíci by pro českou čokoládu skoro vraždili

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lentilky!!! To je dobrý tip.
      Hershey's stojí za starou bačkoru, to se není čemu divit:)

      Vymazat
  8. Já jsem koupila do Ameriky kalendář s reprodukcemi Alfonse Muchy, protože jsem jela do umělecké rodiny, úplně radostně výskali "Aaaaah, Muša!" :D. Taky občas kupuju nějaké knížky třeba o Praze, českých umělcích, Národním divadle a podobně...jednomu sbormistrovi jsem nechala na pergamen "namalovat" kousek symfonické básně Vltava a zarámovat. No pak klasická Becherovka a věci, co už tu zazněly :). Jo, a perník! Ne pervitin (i když i to zní vtipně :D...), ale takové ty klasické perníky na sváču, jak jsou dva slepené marmeládou :). A mladší osazenstvo fascinují makové koláče nebo buchty, protože si snad všude v zahraničí myslí, že to funguje jako opium. Jinak Manufaktura je podle mě dobrý nápad, nebo bych klidně koupila nějaké olejíčky od Saloosu, Nobilis Tilia, popřípadě zkrášlovadla od Dermacolu - pro ženský. Je fakt, že s chlapama je to blbý, napadá mě taky jen chlast. Jo a pro děti ještě stavebnice á la Merkur, to se jim hodně líbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jseš hotová "studnice" nápadů :) Díky. Merkur pro lehce, ale ne zas moc, odrostlejší kluky je bezva.
      Teda, že bych napekla makové buchty?

      Vymazat
  9. Do Anglie jsem přivezla porcelán sklidil ohromný úspěch.. A pak spolužačka brala lázeňské oplatky, taky byly oblíbené. Amíci mají prý hrozně ráda naše broušené sklo, někdy až kýčovitě, ale prý to milují :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano mají, ověřeno z vlastní zkušenosti:)
      Lázeňské oplatky si nepamatuju, že bych někdy někam vezla, tak ty zařadím na seznam. Díky!

      Vymazat
  10. Po přečtení článku a komentářů jsem si uvědomila kolik máme skvělých věcí co v zahraničí nejsou a můžeme na ně být hrdí. :)

    OdpovědětVymazat
  11. My jsme do Irska kupovali Becherovku a tvrdé salámy - vysošina a lovečák :D Měli fakt úspěch! :) Bechcerovka nezklamala ani na Slovensku :) A pro ženský kosmetiku, která tu zazněla - Manufaktura, Saloos, Nobilis Tilia :)

    OdpovědětVymazat
  12. tak ja dostat taky naramok z Jabloneckej bizuterie tak spokojnostou pradiem :-) - tuto bizu si pamatam este z detstva a vzdy sa mi pacila. A chlapovi by som (pokial je to pivar) urcite k pivu kupila aj tradicny krigel (pohar) - teda aspon ten moj by to istotne ocenil...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidím, že máme společný názor na chlapy, jejich potřeby a tužby:-)

      Vymazat
  13. víno Ludmila,karlovarský porcelán,bižutéria Preciosa, K.H.Mácha Máj

    OdpovědětVymazat
  14. Já většinou vozím tvrdý salám, fidorky, tatranky a podobné oplatky, to nikde taky moc nemají a sklízí úspěch napříč generacemi. Z alkoholu mě ještě napadá absinth, u nás máme jeden z nejkvalitnějších.

    OdpovědětVymazat
  15. první co mě apadlo byl granát a taky Bohemia Crystal
    Např. jejich škrabky na paty nebo skleněné pilníky pro mladé slečny se hodí
    http://www.pilnik-bohemia.cz/show.xhtml?category=64

    OdpovědětVymazat
  16. Já jsem vždycky uspěla s ježkem v kleci :)

    OdpovědětVymazat
  17. Ehm, ten Jablonex zkrachoval. Ne málem, ale doopravdy, už neexistuje. Ovšem českých výrobců bižuterie je v Jablonci a okolí kupodivu pořád docela dost, i když na odbyt jdou asi víc komponenty než hotovky.

    OdpovědětVymazat
  18. Pro pány rybička nožík od Mikovu ..:)

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...