Stránky

pátek 20. června 2014

sladký víkend - flambovaný ananas

Tento recept je nejlepší s ananasem, ale klidně můžete flambovat tvrdší broskve nebo pevnější banány. Obojí jsme zkoušeli a obojí byla výborná alternativa.

Co budete potřebovat:
půlku nebo celý čerstvý ananas - nakrájený na osminky a odkrojený ze slupky, tu si nechejte na ozdobu
2 lžíce třtinového nebo normálního cukru
vrchovatou lžičku másla
velkého panáka likéru nebo pálenky (momentálně používám Maraschino)
asi 1dcl sladké smetany

Na pánvi nechám zkaramelizovat 2 lžíce třtinového cukru a jakmile se cukr začne topit přidám větší lžičku másla. Na vzniklý karamel nakladu proužky ananasu (banánů, broskví) a rychle opeču ze všech stran. Pak přileju velkého panánka Maraschina, použít můžete jakýkoliv jiný víceprocentní (alespoň 30%) likér. V původním receptu, který mám z Emanuelovy kuchařky, se používá pomerančový likér. Alkohol zapálím a nechám vyhořet. Pak přileju cca deci smetany a vzniklý "sosík" lehce promíchám. Ovoce naservíruju na talíře, nakrájím na kousky (až teď, v pánvi by se s malými kousky nepracovalo dobře) a přeliju sladkou karamelovo-smetanovou omáčkou. 

Krásný víkend a
tuttobene:)

2 komentáře:

  1. To vypadá skvěle! Ananas zbožňuju, ale flambovat jsem ho nezkoušela... mám pocit, že by mi chytla kuchyně při mojí šikovnosti :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neboj, mně kuchyně taky nechytla a to nejsem kdovíjak manuálně zručná:-)

      Vymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...